Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
2
 
44
 
! Отговори
Atakist преди 5 години
Аз ходя в центъра на работа със Зил. Финансист съм.
21
7
 
47
 
! Отговори
До 24 преди 5 години
Еми" пали " колелото и към Холандия бе ганчеее
20
3
 
57
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Между другото, искаха да забраняват споделение извънградски пътуванич заради "рейсаджиите".Сега пък обратното.ГРОБаджиите определено изживяват тежко раздвоение на личността иликакто казват старите хора "Мотат се като пиле в кълчища".Не че е новина за мен.Още като се появи Тиквеника на сцената ми беше ясно каква ще я свърши но за нефелният народец и сега не са разбираеми нещата.......
19
6
 
49
 
! Отговори
Жо преди 5 години
До РуснакаПОМНЯ, че по времето на СОЦА, под 10 % от колегите ходеха на работа с коли.Причината- скъп бензин и евтин градски транспорт. Иначи, и тогава градския транспорт беше нередовен и хората мърмореха.До 1976 г. бензин А 91 беше 26 ст., след това стана 43 ст, от 1980- 70 ст. а от 1986 г. 1 лв/литър. Това, спрямо съответните заплати през годините, беше доста скъпо.
18
29
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е как холандците могат да карат колело а българите не могат? В холандия в центровете на градовете няма почти никакви коли. Навсякъде им велоалеи и паркинги. Децата ходят на училище с колело и свикват още малки. А иначе в холандия всички имат и коли. Но ги ползват само през почивните дни или ако ходят извън града.Просто друг начин на мислене. Хората си поддържат чисто и спортуват. А *** набива сланина, пие ракия и диша саждите на дизела. После че чуди защо е *** и беден и мре рано.
17
0
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На мен пътят до работа ми е 35 км и до нашия вилает никакъв градски или междуградски транспорт не ходи, така че нямам избор.
16
10
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пътуването по двама, трима и четирима в кола беше характерно за соца.В Ню Йорк ако видиш повече от един в кола знаеш че са от провинцията или чужденци.Виетнамците и ромите се возят по 4 в кола.Вие българите от кои искате да сте????????
15
4
 
52
 
! Отговори
До 17 преди 5 години
Никой не ти пречи да идеш в Холандия --и на кметицата , ако не и харесва тука--и тя да ходи ,ама да се чудят непрекъснато как да ни направят български холанци няма да стане !
14
4
 
55
 
! Отговори
Ха! преди 5 години
До 8Не излизат нещо сметките. За бензин по 150 лв месечно, докато картата за градския транспорт е 50 лв. Дотук добре, изглежда по-евтино. Айде да сложим сега и жената 50 лв, щото и тя трябва да ходи на работа. Айде и после по 50-60 лв за лекарства на човек за всички членове на семейството, щото по рейсовете върлуват зарази... Май като теглим чертата, по-добре да давам по 200 лв/мес за гориво, отколкото да търпя неудобствата на гр транспорт и всички вкъщи да сме болни.
13
0
 
61
 
! Отговори
Жо преди 5 години
СПОДЕЛЕНО ПЪТУВАНЕ правят приятели, познати и колеги, които имат общ маршрут от НАЧАЛНАТА точка до КРАЙНАТА точка. Такива са малко. Например- пътуващите за работа от Перник до София. Те пътуват по четирима и си делят разходите.
12
6
 
47
 
! Отговори
Руснака преди 5 години
Е и, какво от това, като над 400 хил или 416 хил, ех че не мога да си харесам число, софиянци пътуват сами в колите си? Нали това е плюсът от "демокрацията", който толкова много се харесваше, че всеки сега има лек автомобил? Хайде сега демократично да им се забрани на хората да пътуат сами в автомобила си, и който пътува сам глоба! С такъв келав градски транспорт и цени, язък, че "живееш" в София и "работиш" в София.
11
40
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това българина е най големия мързел в ЕС. Май само гърците са по мързеливи от нас.София от единия до другия край се минава за 1 час ПЕША! А с колело е 10-15 мин.Но на света няма сила която може да накара *** да слезе от колата и да се качи на колело. А в Холандия където стандарта е 8 пъти по висок от българския хората дори през зимата в снега масово слагат гуми със шипове си ходят на работа с колелоДаже имат едни малки ремаркенца в които си возят малките деца и покупките.
10
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Със 90 лв метан се минават поне 1000 км градско--- е ако колата е от 2000-кубика и е със свършил двигател ще минеш по-малко но ако е със запазен и малък двигател някоя фиеста 1.1 ---1.4 може да минеш и 1300км. -градско--истината е че метана ако е инжекцион ще ти трябват от 1800 до 2200лв ,ако колата ти е карбуратор обикновената метанова струва 1300--1500 лв и подръжката и е като на газова .затова като ще карате не се хвърляите на всичко..
9
2
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не разбрах колко от тях са софиянци?
8
3
 
57
 
! Отговори
Варна, морето... преди 5 години
С колата ми е по-бързо и евтино от градския транспорт, дори и да карам сам. В рейса най-много да ме заразят с грип, докато се друсам 1 час в задръстванията. В София не е по-различно. По-добре да инвестират в по-удобни пътища отколкото в автобуси. Да не висим в задръстванията с включен двигател. Ние ще се натаманим към ситуацията.
7
5
 
62
 
! Отговори
pipo преди 5 години
Градският транспорт е скъп, неудобен и загуба на време. Реални велоалеии няма, само някакво подобие. Въздуха е мръсен защото всеки кара кола. Общината нищо не прави да подобри всичко това.
6
6
 
38
 
! Отговори
До 80 преди 5 години
Само ти ли можеш да правиш сметки . 1-во кой кара на бензин ? 2-ро ако взимаш колата за повече каране тя непременно трябва да е на газ, а още по-добре на метан -- искаш ли да напиша нещо от Пловдив до летище София са 144 км ходене връщане 20 лв горива вярно е ,че извън града гори по-малко ,но и в града нещата не са по-различни 3-то много ,много по-добре стара бракма на метан отколкото нова изтупана на дизел ,камо ли на бензин--кой ти кара на бензин ,бе човек ? Е-е-ее като си толкова богат ?
5
0
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ама не разрешавате споделеното пътуване ? Много е гот прибираш парички ,без да даваш .... и си е правилно --държавата не ти е купила колата...
4
3
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има хора дето са с любовниците си ....
3
13
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
примерно като работатие на 16 км в една посока и до там няма градски транспорт трябв да караш между 40-60 мин. на посока бензин на месец 160-180 лева.Карта за градски транспорт 50 кинта.