Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!

По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни
16 мар 2019 09:57, Екип на Bloomberg
103
Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!
Снимка: Pixabay

След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.

"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева.

Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.

"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.

Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,700 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. има с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.

Вижте още по темата в Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още по темата: дизелавтомобиликоли
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
10
 
8
 
! Отговори
дедо преди 5 години
Грешка си е разбира се,ако не пуши кола ли е?
58
27
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БГееца е убеден, че дизела е най-доброто защото брадчета Пешо му е казал преди 20г, след 6 бири, че по-добро нееема брааат и край! Това е закон и никакви учени и политици не могат да го убедят в друго.
57
22
 
34
 
! Отговори
Дххфлфлдлдмф преди 5 години
Дизела много хубав и много икономичен,докато не се счупи. И цялата икономия отива в канала. Дюзи,помпи,турбини,демпфери, все неща дето са на края на живота си в една 10 годишна кола. Не се докосвам до дизели.
56
4
 
35
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
В Европа не ограничават дизелите. Набийте си го в 80 процентовите глави. Някои от дизеловите коли ги ограничават само в малки части на малко на брой градове, в които има наднормено замърсяване с азотни оксиди, което е нормално. При това по-новите дизелови замърсяват с азотни оксиди по-малко от по-старите бензинови коли. При всички останали замърсявания, дизеловите не замърсяват повече от бензиновите. Да се копира в България от градове с наднормено замърсяване с азотни оксиди е формена глупocт.
55
10
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мерцедес E220 CDI комби - събира комфортно 5 човека заедно с целия им багаж и гори 5 на 100 с климатик, изкарва над 1000 километра на един резервоар. С коя електричка можеш да направиш такова пътуване?
54
5
 
25
 
! Отговори
Скептик преди 5 години
Дизеловият Лек Автомобил, особено старите дизели са стратегически запас. Освен това от материалите вложени в 1 двадесет годишен автомобил могат да се направят 2 нови. Освен това 20 годишният автомобил изпуска СЪЩИТЕ емисии, които изпуска 2 годишният. Освен това докато западяка е изхабил ресурси за 4 автомобила, Българинът използва ресурсите за изработката само на един от тези вече употребявани автомобили.
53
0
 
21
 
! Отговори
А бе преди 5 години
До АнонименТова с електричките май няма да е толкова скоро-първата серийна използваема ел. кола бе пусната през 1996(GM),а още делът им е скромен,повечето са играчки за богаташи...
52
0
 
19
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
Не е грешка,а поредната евро-лудост!Впрочем,защо не се полагат усилия за създаване на хибридни дизели?Вътре в града на ток,а навън на нафта!Каква е тая мания хибридките да са бензинови???Заради масата на двигателя ли?Някой може ли да даде задоволително обяснение?
51
27
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Електромобилите скоро ще заместят ДВГ- и дизеловите, и бензиновите двигатели!!
50
25
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те в Европа са прости, като ограничават дизела. Ние тука сме най големите умници на планетата, та и затова сме я докарали до тва дередже.
49
26
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** си знае че по Убаво от дизела няма! Акъл не му давай, пари му дай. Ако имаше първото, второто е следсвтвие. Децата му дишат отровата, но той настъпва ли та настъпва 15 годишната дизелови печка! Един правилно го каза 80% ***
48
4
 
34
 
! Отговори
До 50 преди 5 години
Зимата започва отоплението на твърдо гориво и въздуха става мръсен. Колите имат пренебрежимо малък дял в това замърсяване. За съжаление фандъкова дълго време лъжеше, че колите в София са основният замърсител за фини прахови частици и чак тази зима спря с лъжите, макар че по навик все споменава колите, когато става дума за чистотата на въздуха. Фини прахови частици в София през зимата при замърсяване 6 пъти над нормите: 1/10 от процента от колите, 2,5% от неизмитите улици, 97,4% - отоплението на
47
4
 
19
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
Диэеловия мотор е най хубавиятдар на човека, прекрасно творение на инжинерната мисъл!! Но, раэне кeлeмeтa с това чипосване... ще съсипат всичко. Чипсвайте пежа, рена, тойоти и ситроени бе господа чипсове! За да видиме колко ще изкарат, повече от VW и Audi
46
7
 
30
 
! Отговори
Дипломиран Еколог преди 5 години
"Най-после хората започнаха да схващат,че целта на тези машинации с евростандарта е единствено да се измъкнат повече пари от гражданите а не как въздуха да стане по-чист."---Байганьовски конспирации!
45
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Един вулкан като изригне бълва повече дим отколкото всички дизели на планетата...
44
3
 
42
 
! Отговори
ivan преди 5 години
дизеловите автомобили са най малкия проблем,да видят корабите които масово се движат на мазут и горят тонове на час коло замърсяват да видят фабриките и заводите, камионите и автобусите и тогава да тръгнат с автомобилите да се занимават и със обикновенните хора.а и новите дизелови автомобили не отстъпват по нищо на бензиновите такива.
43
1
 
26
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
А такса вятър кога?!?
42
0
 
26
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Такса въздух. Доживяхме го! Само 1 племе знае как да ти набута нещо за сумати пари и да плащаш до живот. Чакам такса слънце!
41
3
 
12
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Производителите на коли да обещетят измамените!!!
40
5
 
15
 
! Отговори
К. К. преди 5 години
Въглеродният диоксид(преди двуокис) е ПОЛЕЗЕН за природата. Дърветата го ЯДАТ! Азотните съединения са отровата...