Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите

Брекзит, екологични стандарти и електомобилите притесняват производителите
24 мар 2019 14:20, Красимир Ангелов
58
Нови времена: Автомобилната индустрия започна да затяга коланите
Снимка: AutoMedia.bg

Най-голямото автомобилно изложение - това в Женева, завърши само преди дни. В него не взеха участие производители от ранга на Ford, Hyundai, Opel, Jaguar Land Rover и Volvo, а също така и някои по-малки брандове като PS Automobiles и Mini. Всички те пропуснаха събитие, което доскоро се смяташе за задължително. Тяхното отсъствие извади на преден план голямата тема за автомобилната индустрия за 2019 г., а именно - съкращаването на разходите, което вече стартира, пише в свой анализ AutoMedia.bg.

Дори печелевшите компании внимателно проучват своето участие в различните области, в това число и големите автомобилни изложения. Те се готвят за проблемите, които ги очакват в близко бъдеще. Основните от тях са три - новите законодателни ограничения на автомобилите, навлизането на нови технологии и световната търговия.

Автопроизводители като BMW, Daimler, Volkswagen, Porsche, Jaguar Land Rover, Ford, Renault-Nissan вече обявиха плановете си, които предвиждат спеставянето на милиарди долари през следващите няколко години. Те са тясно свързани с изискванията на законодателството, които предвиждат електрификация на моделната гама на всяка компания.

BMW, например, вече обяви, че ще ускорява плановете си за спестяване, за да компенсира въздействието от търговските конфликти и от увеличените разходи за електромобии. На свой ред Ford обяви съкращаването на 5000 работни места в Германия и на още няколко хиляди във Великобритания, което ще позволи на компанията да се върне към печалба в Европа. Подобен ход предприе и Volkswagen, където ще намалят броя на работниците си до 7000.

Президентът на Jaguar Land Rover - Ралф Шпет, също заяви, че заради сериозните промени в автомобилната индустрия, компанията му съкращана 4500 служители, което е 10% от нейния капацитет. Британците трябва да се борят с Брекзит, с падането на продажбите в Китай, с търговската война Китай-САЩ, с новите изисквания за вредни емисии и новите стандарти за тяхното измерване (протокол WLTP), както и с намалялото търсене на автомобили с дизеловите двигатели.

Именно двигателите с вътрешното горене носеха най-големи печалби на компаниите през последните години, тъй като автомобилите, на които се поставят, са свързани с огромна мрежа. В нея влизат заводите за производство, фирмите, които доставят оборудване, търговските центрове и сервизите. Сега обаче компаниите трябва да правят огромни разходи за батерии, а пазарът на електромобили все още е нестабилен и няма как да се направят точни прогнози за неговото развитие.

Всичко това кара дори големите компании да започнат да мислят за сливания или съвместни проекти. Ford и VW Group са един от примерите за това, като сътрудничеството между тях в областта на лекотоварните автомобили предстои да бъде разширено и при превозните средства на ток. Това би им позволило да спестяват по 500 млн. долара на година.

Експерти изчисляват, че най-големите разходи на VW Group са за материали - около 77%, докато за труд са едва 18%. И тъй като тези пари няма как да бъдат спестени, икономията на средства ще се отрази най-вече на доставчиците на допълнително оборудване. Особено на тези, които осигуряват компоненти за по-скъпите автомобили. Тези от тях, които разработват и доставят системи за подпомагане на водача, няма да пострадат, тъй като тези технолигии стават все по-търсени от клиентите.

Целият анализ четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И още нещо щом така наречената от теб водородна клетка е толкова ефективна, толкова евтина, толкова безопасна за употреба, защо никой не я внедрил от ВСВ до днес? Пак ли за някаква велика конспирация става въпрос?
26
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VУчудващо упорит си в глупостта си! Торпеда с ел. двигател няма, торпедата в началото са били са се задвижвали със сгъстен въздух, но проблема е бил че така оставят диря от мехурчета, което издава позиция на подводницата, ето защо немците започват да използват водород, които взаимодейства с кислорода в морската вода и се превръща във вода, тоест не оставя диря от мехурчета. Ти самия не си наясно какво е водордна клетка, но продължаваш с фантастиките - приятно самозаблуждаване.
25
3
 
3
 
! Отговори
V преди 5 години
Охх .Водородната клетка е измислена малко след ВСВ и се прилага при торпеда с ел двигател . А един Германски инженер предлага да направи подводница на водород през ВСВ но Хитлер не се съгласява ,защото нямат производство на водород .След ВСВ всички работят в тая посока . Но клетки се правят само от платина и загряват много .ТОВА Е СРАВНИТЕЛНО СТАРА ТЕХНОЛОГИЯ .Водородни клетки се предлагат и в бг ,но са слаби и стари версии .
24
1
 
4
 
! Отговори
Кифладжията преди 5 години
Водород... Само се поинтересувайте защо са спрели да произвеждат водородни цепелини.
23
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VИ как работи тази водородна клетка голяма както два лаптома ми стана изключително странно? Прекалил с фантастика, прочети някоя книжка да стане ясно как работи двигател задвижван с водород.
22
2
 
3
 
! Отговори
До 23 преди 5 години
Парадокса е че изкуствения интелект изобщо няма да обърне на внимание на твоите плиткоумни несвързани бръщолевения. Един интелект би търсил решения, а не забрани и ограничения водещи до всеобща деградация на обществото.
21
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 23Ами купи си малко изкуствен интелект ,намажи си го на глобалното затопляне , и се стопли с парниковия ефект.
20
4
 
2
 
! Отговори
V преди 5 години
,,индустриално производство на подобен тип двигатели,, Е ТИ НЕ СИ ВРЕД С ГЛАВАТА .Всеки електромобил може да върви с водородна клетка която е голяма колкото два лаптопа един върху друг. Няма такова нещо като водороден двигател . *** са прегледай .Производство на водород не е индустриално . Произвеждат го сами хора без да наемат работници ,и много от тях се изхранват само с това в Германия ;)
19
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VИма само експериментални модели на камиони с водород, това което си написал е абсолютна хипи-секта лъжа. Имаш ли представа как се добива водород? Имаш ли представа, че сгъстен водород е бомба която може да избухне от една искра? Цялата истерия по водорода е една голяма розова заблуда, много трудно може да се направи индустриално производство на подобен тип двигатели - огромен риск и скъпо гориво, по-вероятно е да стане с батериите.
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нищо не пишете за оттеглянето на Зенон и затварянето на завода за кабели за Форд и др.
17
2
 
1
 
! Отговори
V преди 5 години
Водородни клетки в САЩ се произвеждат на конвейр от поне 15 години . Но се правят предимно за камиони ,щото там е по важна цената на горивото.Тези потоци в САЩ бълват хиляди клетки на ден.Освен това и клетките не са като на времето . Не съдържат платина и не загряват толкова.ОТНОСИТЕЛНО ЕВТИНИ СА и се произвеждат лесно .Не са обемни .А иначе за батериите съм съгласен .Има по добро решение .Не са нужни батерии .Ако клиента асамблира сам автомобила цената ще е двойно по ниска.Ама германците не щат
16
4
 
9
 
! Отговори
До 18 преди 5 години
В САЩ хората имат разум, не позволиха хипи-либерастите да си развяват байряка като в Европа. Вместо да вървим напред, ние се връщаме със страшна сила назад, няма да се учудя ако от Брюксел спуснат директива, че вече ще се придвижваме само с коне.
15
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
E, значи раша фалира окончателно.... Иде криза, господа. Срине ли се автомобилостроенето и строителството се срива всичко! Отрални краен консуматор. Почвайте да стягате коланите
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В САЩ няма ограничения. Хората си купуват все по големи коли.
13
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VДВГ е незаменим и така ще си остане още поне няколко десетилетия, а може и повече ако науката не се успее да се измисли нещо принципно ново. Батериите не са решение, те са много скъпи и се изработват от редки метали, за горивни клетки с водород пък е необходима много ел. енергия, отделно водорода е много летлив. Не случайно големите автомобилни производители си блъскат главите за да създадат нещо ново.
12
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Учете Китайски.След 20 г. земята ще е Китай.
11
0
 
7
 
! Отговори
До 9 преди 5 години
Секта хипи фанатизма ни връща към първобитното, да им благодарим на тази чугунени тикви с големи усти.
10
7
 
3
 
! Отговори
V преди 5 години
Мдаа света се променя .Ел автомобили и водородни клетки е бъдещето ,а тези технологии нямат нужда от големите в бранша .Според мен в един момент Китай ще доминира .Това означава че ЕС няма да го бъде ;) А България е зависима от Германия .Поради лоша политика на герб ;)
9
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Новия световен ред!ДАНО СИ ПРАВ! КРАЙНО ВРЕМЕ Е!
8
0
 
9
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 5 години
Да затягат на баба си килотите ако щат! Достатъчно са се налапали като кърлежи с кръв! Отровиха Земята с автомобилите си, даже и да щтракват кепенците е време, за какви колани дрънкат.