Непродадените: Съдбата на новите коли, които не намират собственик

Много от търговците се принуждават да обявят промоция
Обновена: 5 май 2019 12:00 | 5 май 2019 11:48,
122
Непродадените: Съдбата на новите коли, които не намират собственик
Снимка: Reuters, архив

Хиляди автомобили, слезли от конвейера, така и не се купуват. На тяхно място идват нови модели, което прави продажбата на по-старите почти невъзможна. Какво се случва с всички тези коли? Отговор се опитва да даде изданието Autonews.

Дори най-внимателните изчисления не могат с точност до 100% до покажат, колко нови автомобили от даден модел ще бъде продадени. Просто те не се произвеждат по-поръчка (в случая не става дума за суперколи, излизащи в ограничени серии).

Защо не се продават колите?

Компаниите произвеждат определен брой машини, като се ориентират от потребителското търсене. То е съобразено с мощностите на заводите, работната сила и световните икономически тенденции. В същото време производителите поне веднъж на 2-3 години обновяват всеки модел и съответно потребителят предпочита да вземе именно него, а не предишната версия. Има и изключения, разбира се, като тези клиенти се ръководят от чисто икономически причини - избирайки по-стария вариант на определен модел, те спестяват пари.

Като цяло, собствениците не сменят автомобила си поне няколко години, което е обяснимо. Далеч по-изгодно е да поддържаш една кола, като отстраняваш появилите се проблеми, вместо да си купиш нова. В същото време производителите не са склонни да продават остарелите модели с огромна отстъпка, тъй като това ще намали интереса към актуалната им продукция.

Промоции, акции и разпродажби

Производителите правят всичко възможно, за да избегнат свръхпроизводство, като едновременно с това изпълняват поръчките на дилърите. Така повечето нови автомобили, които не са продадени, остават именно при търговците, които трябва да решат проблема с тях. За разлика от производителя, дилърът няма друг избор, освен да пусне колите на разпродажба с голяма отстъпка, ако те се заседят дълго време в складовете му.

Повечето автосалони използват понятието "Yellow Stock" (жълт производствен запад). Това е минималният процент, в който влиза един автомобил, ако не бъде продаден. В нека са включени и отстъпките при разпродажба. По правило, той е 1% от общо произведените автомобили, но при криза се е случвало до 30% от колите от даден модел, които са слезли от конвейера, така и да не бъдат продадени.

Това кара дилърите са търсят начини, за да се отърват от залежалата продукция. Вариантите най-често са 3 - разпродажба на аукциони, продажби по системата "trade-in" (тя включва замяна с друг автомобил) или продажба на минимална цена на служителите.

Складиране на продукцията

Закупуването или наемането на голяма площ, на която да се съхраняват непродадените автомобили, е крайно нерентабилно за компаниите-производители или за дилърите, но понякога се налага. През 2014 г. в интернет бяха публикувани снимки от Google Maps, на които се виждат огромни паркинги в различни краища на Земята. Това най-често са изоставени летища, които сега са пълни с непродадени автомобили. Такива има както в Америка, така и в Европа.

Обществеността остана възмутена от създалата се ситуация, но по-късно се оказа, че тези снимки са направени още през 2009 г. На тях се виждат добре запазени автомобили, които обаче са оставени на тези площи заради световната финансова криза. По време на нея продажбите рязко спаднаха и принудиха производителите да търсят нови варианти за реализиране на готовата вече продукция.

Още от света на автомобилите четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
20
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Владиславе,Владиславе живея в нов тристаен апартамент в затворен комплекс.имам магазин, 2 гаража и 3 наследствени апартамента и 70 дка земя в Добруджа.доходите и платените ми данъци за 10г.назад са несъвместими с възприятията ти.
59
3
 
16
 
! Отговори
nekoj преди 4 години
До Помня - верно - и все пак вършеха 'основната си задача' - да те предвижат насам натам, нали? Ко37ето в крайна сметка е основното предназначение на автомобила! Всичко останало са приятни допълнения но не променят основното предназначение а само цената (е да съм честен - и комфорта).
58
4
 
44
 
! Отговори
Trololo преди 4 години
Какви нови коли, бе? Вчера гледах ново Ауди А4 комби, стартова цена беше нещо от рода на 162 000 лв. Вие нали осъзнавате, че това е цената на едно двустайно едно жилище в София?! И после що седят непродадени. Докато цените са такива, ще си стоят все така непродадени и/или пробутвани на промоция.
57
1
 
16
 
! Отговори
Учуден преди 4 години
До Анонимен 62Повечето семейства които познаваш са все депутатски с тези 4+,така ли?
56
1
 
21
 
! Отговори
24345 преди 4 години
До АнонименТази реплика ме върна 40 години назад, когато един мой приятел се хвалеше пред мои гости французи колко доре платен е и как може да си позвои всичко. Франсетата приеха думите му и го обявиха за скромен ексцентрик, който ходи п ротрити еспадрили... И твоите млади семейства съвсем не съставляват мнозинството от младит български семейства. Има с 4+, вярно е, но меинтересува по колко деца са родили.
55
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще се върнат ама с големи диоптри и слухови апарати. хахахахахаха.
54
37
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до Питам 52,всички онези, към които не принадлежиш. Плюс това, кой ти каза, че става въпрос за 800 лева на месец.Повечето млади семейства които познавам взимат 4+ на месец, хора които са учили и са се развивали. А ти си продължавай хейта и самосъжалението.
53
7
 
37
 
! Отговори
Помня преди 4 години
При соца нямаше такива проблеми. Един модел се произвеждаше 30г. И пазара гладен , гаден...
52
0
 
36
 
! Отговори
Питам 52 преди 4 години
Ако са току що започнали кариерата си, дори във въпросните градове, няма кой да им даде толкова, че да плащат 800 лева месечно за кола. Ако са се задомили, изплащат дом и два лизинга им идват твърде много. Ако са улегнали, децата им са големи, разходите също, не остава за нова кола. Ако са пред пенсия, вече нямат тази работа и тези доходи. Кои са тези "работещи", че не останаха възможности?
51
8
 
31
 
! Отговори
Истината преди 4 години
До sofetoтова се прави нарочно !живота на електрониката е максимум 10 годинислед това изхвърляш кола в прекрасно техническо състояние единственно и само заради електроникатапреди време Асанж беше хакнал нямави документи на Айпъл където софтуерно беше заложено след 3-таат година батерията да спре да работи въпреки че може да работи още дългоникой не иска тези глупави елекроники в колите но евреите ни ги набутват все повече и все повече
50
7
 
32
 
! Отговори
sofeto преди 4 години
От момента в който германци, французи, италианци, японци, корейци и др. започнаха да монтират на компютри по четри автомомобилни колела, това вече не са автомобили а някакви софтверни "тинтири-минтири" за електронни игри!
49
2
 
40
 
! Отговори
Аз ще ви кажа преди 4 години
какво правят - "рециклират ги"това означава че заводите ги събират от дилършиповете (в САЩ ги наричаме stealership)иги разглобяват, двигателите и пр. се монтира в "новите" модели и се продава отново като нова кола, това което не може да се използва се унищожавацелта тук е НИКОГА да не се допусне спад на цената , цената трябва да върви само нагоретова е новия юдо-масонски световен ред - пладнишки грабеж и варварско отношение към ресурсите на планетата
48
12
 
21
 
! Отговори
Владислав преди 4 години
До:44 Е ти страшна кола си купил хахах те производителите от такива като теб печелят, неграмотници дето взимат бараки и после на нова барака. Като си толкова ербап взе си премиум марка нова и тогава се хвали. Чудно защо ли "Бугати" "Ролс Ройс" и т.н правят само по няколко броя коли и пак са на печалба и имат клиенти. Най-обичам разни мишки да ми се хвалят колко са успели в живота. Сигурно живееш в 30-годишна панелка ама ново "пежо" си взел..... Голяма работа си
47
2
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Такава статия напишете за "новите" имоти, които стоят на шпакловка и замаска над 10г. Без наемател дори. Ако някой наистина иска да живее там, то първо сваля всичко до тухла, и после го прави годно за живеене. Цели блокове (и нови квартали) празни. Ама пък цени да видиш...
46
3
 
33
 
! Отговори
bocko преди 4 години
и 15 000 лв. заплата да вземам, просто няма как да си купя нов автомобил в България с окаяните ни пътища. 6-8 год кола е перфектна откъм поддръжка, ексрти и цена за мен, като на 10-тата год. я продавам.
45
57
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хубава нова Шкода може да си вземете за 20-30 бона. Като я разхвърлите на лизинг за 5 години си я позволявате без проблеми. За всички работещи в Сф, Плд, Бургас, Варна, Стара Загора, че и другите областни градове това няма да е проблем. Ето това е ЕС, другари, колкото и да се изпускате в гащите се вижда, че има смисъл. А след няколко години като почнат да се връщат и българите в чужбина тогава съвсем ще дръпнем.
44
3
 
12
 
! Отговори
До 49 преди 4 години
Поласкан съм, че ме слагате в тези НИЕ, които манипулират "тълпата", но не познахте! Говоря за друг вид икономика, в която наистина се икономисват материалите и печалбата не е самоцел. Тълпата, както я наричате, е онова множество, което няма как да е съгласно със закони само за някого. Това е неизбежно поради споменатото количествено натрупване.
43
25
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
и пежото ми 406 беше купено с 30%отстъпка ново .преди да го спрат от производство и АудиQ3 си купих преди да излезе новият модел ново с 20 000лв отстъпка.Карам само нови коли от магазина!
42
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Няма много времеинтересна работа - след като се видя, че Тълпата взе да отваря очи и да отказва да играе Играта "купувай без пари", изведнъж тази Тълпа взе да става "излишна" ... може би защото отказвайки Играта, тя дава сигнал, че вече НЕ и владеете Ума, а значи и Енергията, а значи ... не може да я спрете, ако тръгне!
41
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най добрата сделка е да закупиш чисто нов автомобил, вече спрян от производство, точно преди зареждането с новите. За годините на производство са отстранени дефекти, цената може да слезне с до 30% надолу! Преди време на суходолската митница дремеха едни хонди, там вече и новата кола си е стара...