Глобите на пътя: Европейският подход за справяне с джигитите

Повечето държави предпочитат да заложат на по-високи глоби
20 авг 2019 21:15,
50
Глобите на пътя: Европейският подход за справяне с джигитите

Дебатът за това какви мерки са нужни, за да се намалят жертвите на пътя и да се санкционират нарушителите е разгорещен не само у нас, но и в Европа. В много европейски държави увеличаването на глобите е основен начин за борба с нарушителите. В краткия обзор на Automedia.bg преглеждаме какви мерки са избрали най-големите европейски държави.

Германия

Министърът на транспорта на Германия - Андреас Шоейр, предложи в началото на август редица инициативи за увеличение на контрола върху движението и за промени на сегашните правилници. Основната идея е въвеждането на нови глоби, които ще намалят броя на нарушителите. Например, водачите, които блокират аварийните ленти и пречат на спасителните екипи, ще плащат глоба от 230 евро и ще остават без книжка за месец.

Инициативата на министъра предвижда и увеличение на глобите за неправилно паркиране от 15 на 100 евро. Навлизането в лентата за велосипедисти също ще се наказва сурово. Предстои обаче тези предложения да бъдат одобрени от Бундестага, като това може да стане още през следващия месец и така промените ще влязат в сила още преди края на годината.

Франция

С увеличение на глобите се сблъскват и шофьорите във Франция. Наскоро бяха приети промени, засягащи движението по магистралите, като основната от тях засяга тези, които забавят движението в крайна лява лента. Те ще бъдат глобявани до 150 евро. Минималната скорост за движение в лявата и средната ленти на аутобаните в страната е 80 км/ч и кой се движи с по-малко, ще плаща глоби. При издължаване на място санкцията е 22 евро, а в рамките на седмица - 35 евро. При просрочване сумата скача до 150 евро. Изключение ще се прави само за автомобили, които са претърпели авария, но в такъв случай трябва да бъде уведомена полицията.

Великобритания

Във Великобритания властите започват кампания срещу шофьорите, които не си слагат предпазен колан. Глобата в момента е 100 паунда за Англия, Уелс и Шотландия, и 150 паунда за Северна Ирландия, като към нея се добавя още едно наказание - натрупване на контролни точки. Когато се съберат 12, книжката се отнема за срок от до 3 години.

Основните промени в правилника за движение в Обединеното кралство вече влязоха в сила, като те засягат и магистралите. Там е въведена глоба от 100 паунда за движение в аварийната лента и също се трупат наказателни точки. Вече е задължително обучаващите се шофьори да карат и по магистрала (с инструктор, разбира се).

Италия

Властите в Италия също подготвят промени, които ще влязат в сила до края на годината- Основният проблем е нежеланието на хората в автомобила да поставят предпазни колани, както и говоренето по телефона от шофьорите. Промените вече са одобрени от долната камара на Сената, като предстои окончателното им гласуване. Когато това стане, хванат да говори по телефона по време на движение водач ще остава без книжка за срок от до 2 месеца и ще плаща до 250 евро глоба. Освен това, шофьорът ще носи отговорност и съответно ще подлежи на наказание, ако някой от пътниците в колата е без предпазен колан.

Испания

В Испания решиха да не въвеждат по-строги правила за движение, а само да контролират по-сериозно спазването на сегашните. От  август вече се използват дронове за наблюдения на най-опасните участъци от пътищата в страната. Ако бъде забелязан нарушител, сигналът за него се предава в управлението, където веднага се написва глоба и тя се изплаща на виновника заедно със снимка на провинението му.

Гърция

В Гърция основният проблем се оказа пушенето зад волана и от началото на август в страната действат жестоки мерки. Всички шофьорите на таксита, автобуси и друг обществен транспорт ще бъдат глобявани по 1500 евро, ако запалят цигара, докато са на работа. Отделно от това ще се отнема и свидетелството за правоуправление за срок от месец.

Ако в салона на автомобила има дете на възраст до 12 години, санкцията за шофьор, който пуши е 3000 евро. Ще се отнема и книжката. С 1500 евро олеква човек, който пуши докато кара, толкова е и санкцията за пасажер в автомобила, позволил си запали цигара.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
1
 
! Отговори
Така е .. преди 4 години
А не може ли само отнемане на книжката , или спиране от движение , без глоби ?Тези глоби са безсмислени и е държавен рекет. Ей така за идеята. Да не става въпрос за пари.
43
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абсолютно правилно!!! Яките глоби са му майката но за всеки, без изключение. Като платиш 2-3 пъти много сериозно и като ти вземат книжката за месец, два, ще ти се изпари и бабиатлък и тарикатлък и всичко.... .Я го виж нашенеца как кара "навън" по хрисим е и от пенсионер зад волана. Защо, ами щото ще му вземат паричките на *** и няма кой да го оправи после. ФАКТ
42
0
 
3
 
! Отговори
: преди 4 години
Глобите поучават шофьорите, особено големите, например аз платих дериозна сума, защото вместо да се оправи магистралата между Пловдив и Ст. Загора, някой е решил да "реши" проблема, като сложи знак 90 на средата на магистрала и мслка камерка, да помпа разсеяните. Хвърчащите чррни немски коли с присветкванията , никой не ги хлобява. Както и да е никоя от изредените държави няма огромна и безполезна, корумпирана до най-високите етажи полиция, там ще работи, тук НЕ !
41
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
У нас трябва да се приложат всички гореописани мерки, плюс КАНСКИ ГЛОБИ за говорене по телефон, докато се шофира (три-четвърти от тиквопитеците го правят), плюс КАНСКИ ГЛОБИ за отнемане на предимство (повече от три четвърти от тиквопитеците го правят). Последното (а далеч не толкова превишената скорост!!!) е основната причина за колосалния брой катастрофи у нас и не знам дори за един случай отнемането на предимство във всичките му форми да е санкционирано.
40
2
 
9
 
! Отговори
До 39 трайчо преди 4 години
Не си съвсем прав. Сега си направиха хранилки за глоби. Примерно на Цариградско шосе в София преди 1989 година разрешената скорост беше до 110 км/час, а сега е до 80 км/час. Тогава карахме москвичите, а сега не и разрешената скорост там трябва да е по-висока, примерно до 120 км/час. После някакви се чудят защо хората карат по Цариградско шосе с превишена скорост и искат КАТ да ни дере кожите.
39
2
 
4
 
! Отговори
Счети преди 4 години
А бе какво неправилно регулиране ? Караш по Цариградско със 180 и некой не те пипа за какво регулиране говорим в тази ситуация ? Хващаш го този. Глоба в размер на хиляди левове, отнемане на автомобила, отнемане на СУМПС за една година. При следващо такова нарушение затвор и приключваме драмата. Големи регулатори се извъдихте всичките !
38
3
 
13
 
! Отговори
трайчо преди 4 години
проблема е в неправилното регулиране. Знаците за ограничения са все едно още караме москвичи. Скапаните пътища са основната причина за катастрофите, защото все се опитваме да избегнем някоя дупка или неравност. Пешеходци дето са по заети да си гледат в телефоните. Като оправите пътищата и почнете табелите ще видите как нещата ще се подобрят значително. А не качваш се на магистрала строена преди 5 год и караш с ограничение 90, защото 40км е само нераности.
37
3
 
3
 
! Отговори
йкхкгх преди 4 години
Като няма събираемост... файда йок...
36
0
 
9
 
! Отговори
До 36 някой преди 4 години
Големият проблем е, че се тъсрят причините в следствията, а не в първопричината. Високата скорост, употреба на алкохол, неспазване на предимство и т.н. са на 99% резултат от липсата на контрол за спазването на правилата.
35
0
 
12
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 4 години
За да се намалят нарушенията в България, трябва да се намалят наказанията поне три пъти, но да се налагат при всяко нарушение, а не както е сега при едно на над сто хиляди нарушения. Вместо това, КАТ предлага увеличаване на наказанията, и нарушенията се увеличават по понятни причини.
34
1
 
4
 
! Отговори
някой преди 4 години
За мен най-големият проблем, наравно с високата скорост, е употребата на алкохол. Там трябва при първо провинение условна, при второ - ефективна.
33
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Глобите не могат да се пренасят механично от една страна в друга ,защото те са процент от средната работна заплата .Могат да се преизчислят пропорционални на западноевропейските глоби ,но не буквално да се препишат. Не може глобата да е по-висока от стойността на колата например.
32
2
 
1
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Примерите за по-високи наказания в новината са по две причини. Първата е, че валутите се обезценяват с времето и примерно 1 евро от преди 15 години има много по-висока покупателна способност от днешното 1 евро. Втората причина е, че увеличават наказанията за относително нови нарушения: говорене по GSM, пушене, задъжителен колан, движение с по-ниска скорост по магистрала, навлизане в лента за велосипедисти и т.н.
31
0
 
14
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Никога и никъде по света високите наказания на са спряли нарушителите и престъпниците. Спира ги единствено неизбежността на наказанието при нарушение или престъпление.
30
1
 
10
 
! Отговори
31--е прав преди 4 години
Всяко едно увеличение на глоби нови данъци и прочие гнет върху народа се облича с прекрасни обещания, че от тнук нататък всичките проблеми ще са решени ,а за да се случи това те са взели единственото вярно решение !--истината е, че тук за обикновен човек е АД и ще става още по зле ! Така разбира Боко и сие дясна политика....Ако Мурад възкръсне ще си оскубе брадата ,че така леко е дялкал раята едно време...
29
3
 
23
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Манипулативно и едностранчиво подбрани факти, за да ни обяснят защо трябва да преглъщаме още по-високи глоби. А като пишат за Германия, защо не споменават колко малки са глобите в сравнение със заплатите? При минимална заплата 1000 евро, глобите са примерно: паркиране 25 евро, телефон по време на движение - беше 60, сега е 200, блокиране на аварийна лента - 200 и нещо. При нас глобите могат да надхвърлят и минималната заплата, което не е справедливо. Не можеш да оставиш човека без храна!
28
1
 
18
 
! Отговори
ай сиктир преди 4 години
Много ми е интересно защо не споменавате за глобите в някои Скандинавски държави. Там са на % от декларираните доходи така, че и на паралиите им излиза скъпо и яко спазват правилника.
27
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И как точно това ни помага? В България не могат да си съберат глобите от паркиралите на инвалидните места. Масово бай мангу кара без книжка и т.н.
26
15
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мръсни шоферски мършоци, свърши се с вашето. Година-две и сте пеш, тъпациии мизерни. Давайте си колите за скрап, преди да са започнали да ви вдигат от любимия тротоар пред балкона. Мизерници гнусни долнопробни жалки.
25
7
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Идеята е да има минимум шоферски ***, гадни тротоароокупировачи, ламаринени танкисти и изобщо селинджъри, които отнемат от жизненото пространство на останалите, които не шофират, защото са нормални. Шофьорите са предимно долнопробни миризливи прокиши, от които никой няма нужда. Но те не са просто безполезни - те са вредни.