В Берлин отложиха забраната на дизелите, нямат знаци!

В два района не успели да осигурят забранителните знаци
2 окт 2019 11:44, Боряна Павлова
28
В Берлин отложиха забраната на дизелите, нямат знаци!
Снимка: Reuters, архив

В Берлин ще се отложи въвеждането на забраната за движение на стари дизелови автомобили, защото общинските власти на два от районите в германската столица не са успели да осигурят и поставят пътните знаци навреме.

Ограниченията, обхващащи участъци от осем улици в Берлин в обща дължина 2,9 км, трябваше да са в сила от септември. Знаците, предупреждаващи шофьорите за тях, обаче се очаква да пристигнат между 7 и 11 октомври. Монтирането им ще отнеме още няколко седмици и те ще бъдат поставени "в края на октомври, началото на ноември", според говорители на районите Мите и Нойкьолн, предава БТА.

В германската столица от забраната за движение на дизелови автомобили със стандарт по-нисък от Евро-6 ще бъдат засегнати 192 000 коли, а в по-широкия район Бранденбург - 289 000. Шофьорите на по-старите леки автомобили, обхванати от забраната, които все пак искат да влязат в забранените зони, ще трябва да плащат 25 евро, а на товарни автомобили - 75 евро. Изключения са предвидени за живущите в тези зони, за автомобили на инвалиди, таксита, доставчици, ремонтни екипи, линейки.

Все още обаче не се знае как ще се следи за прилагането на системата.

Редица германски градове въведоха забрани за движение на по-стари дизелови коли по определени улици след скандала дизелгейт от 2015 година. Частични забрани вече са е сила в Хамбург, Шутгарт, Кьолн и Бон. Решенето за налагане на ограничения и в Берлин бе взето след разпореждане на административния съд на Берлин от октомври миналата година по искане на екоактивисти.


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Значи днес немецът си купува дизелов автомобил и утре му забраняват да го кара.А после България била Абсурдистан!
24
0
 
2
 
! Отговори
Хасан преди 8 месеца
Целта на целия цирк е да се ограничи движението на тълпите. Сега куцо и сакато се качило на кола, велосипед, тротинетка и се мотае по пътищата. Това е недопустимо за елита и следват забрани. Свиквайте с НСР.
23
0
 
2
 
! Отговори
Davigo... преди 9 месеца
целта е хазната да се напълни
😜
22
0
 
5
 
! Отговори
ефект-нула преди 9 месеца
Никоя забрана няма да е ефективна, докато няма глобален ефект. Аз съм бил по работа в сев Китай, Тянджин и северно от Далян, там е адът на Земята-коли евро1,2,3,4,...има даже VW-2 ра серия-чисто нови. От мръсотия и химичните заводи наоколо получихме разни обриви! Така е на много места, а въздуха е общ и обикаля, обикаля..
Сегашните локални ограничения са все едно да забраниш оборската тор в твоя двор, а съседа ти да държи в съседство 2-3 камиона, но си траеш, защото и на теб ти трябва.
21
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Тъжното е, че след всяка подобна забрана по искане на екотерористите, въздуха се замърсява повече, вместо да стане по-чист. До същото води и налагането на уж по-екологичен транспорт като велосипеди например.
20
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Велосипедите са за разходка. С велосипед сериозна работа не можеш да свършиш, но за да го разбере човек, трябва IQ-то му да е поне на средно ниво. Градският транспорт също има ограничено приложение. В повечето случаи автомобила няма алтернатива.
19
3
 
0
 
! Отговори
House M.D. преди 9 месеца
Къде се намира Шутгарт?
18
11
 
5
 
! Отговори
13 преди 9 месеца
Автомобилите са отживелица. Днес има много по-високи технологии и еко транспорт. Например влак и велосипед. Велосипеда е по-висока технология от автомобила. По-ефективен, ефикасен, адаптивен и адекватен в града, където живее 90% от населението. Но за да го схване човек, му трябва много високо IQ за да може да види всичките фактори, които са десетки, а повечето, дори сред немците, го нямат. Затова си карат автомобилите и така едни хора на запад, и други на изток печелят доста. :)
17
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Ако целта беше по-чист въздух, в Берлин трябваше да забранят и бензиновите коли под Евро 6 за тези 2,9 км улици. Принципно дизеловите автомомобили не замърсяват повече от бензиновите с изключение на азотните оксиди. Като цяло бензиновите автомобили са по-голям замърсител на въздуха.
16
6
 
6
 
! Отговори
Замърсяването преди 9 месеца
С въглероден окис бензиновите замърсяват три пъти повече от дизеловите с същия Евро стандарт. Бензинов с Евро 6 замърсява колкото дизелов с Евро 2.
-
С неметанови въглеводороди (NMHC) и с въглеводороди (THC), замърсяват само бензиновите.
-
Проблемът на немците е, че ЕС ще ги глобява за превишаване на допустимите норми при замърсяването с азотен оксид - единственото замърсяване, при което дизеловите замърсяват повече от бензиновите - по Евро 6 с около 30%, при Евро 4 и 5 - около 3,5 пъти.
15
4
 
8
 
! Отговори
Замърсяването преди 9 месеца
С фини прахови частици - дизел и бензин по евро 5 и 6 е едно и също.
-
С въглероден двуокис - бензиновите замърсяват с 50% повече от дизеловите при Евро 5 и Евро 6, преди това повече, а това е основния замърсител.
-
С азотен диоксид - дизеловите замърсяват повече от бензиновите при един и същи стандарт, но дизелов с Евро 6 замърсява колкото бензинов с Евро 4, а дизелов с Евро 5 или 4, замърсява 2-3 пъти по-малко от бензинов с Евро 2.
-
Целта не е по-чист въздух, а може би ограничаване на трафика
14
1
 
8
 
! Отговори
Немска му работа преди 9 месеца
Хубава работа, ама немска.
Не могат да осигурят знаци за само 2,9 км улици.
А ако трябва да ограничат движението на някакви коли в централния район на Берлин, какво ще правят?
13
7
 
10
 
! Отговори
ноби преди 9 месеца
до всички любитеши на нафтовите печки, вие виждате ли какво става след вас ? ама какво ви пука, пред вас е чисто
12
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Тези "екоактивисти" вредят и пречат навсякъде по света...
11
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Пак от грешния край!
Като ще махате дизелите, ограничете производството им!
10
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Странно е как колите от днес за утре стават мръсни..
Отдавна стана ясно, че всичко е за пари и да се купуват нови коли. Изминаха 10-ина години от предната "промоция" по време на кризата, време беше за нова. Общината и автокъщите в района, сега доволно потриват ръце... 300 000 клиента. Производителите и те..
9
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Е като си плащат и могат да влизат това ще пречисти въздуха ли?
8
0
 
18
 
! Отговори
брях преди 9 месеца
Те германците били по-бавни от нас бре!Шофирам си аз Бургас-Варна гледам знак за ограничение до 60 км/ч,намалям,след това знак край на ограничението,увеличавам до около 88 км/ч и насреща камера от триногите,но не се пртснявам и продължавам така.След време в къщи идва „честитка”.По пъря минавам един път на месец-два.Гледам знака с край на ораничението го няма.След време пак поставен.Луда работа,„бързаци”!
7
3
 
14
 
! Отговори
До 4. преди 9 месеца
Ами то и за бензинова и за дизелова кола в гараж е едно и също.Но за бензиновите,които наистина замърсяват,забрани няма.А електричката е също потенциален замърсител,заради батерийте и.Но все още не са така масови,затова се"котират"като чисти за околната среда,което е една илюзия.
6
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
От дизела излиза само CO2,които е необходим на растенията за да фотосинтезират.А това че няма достатъчно зелинена в градовете за да бъде въздуха чист,не са ви виновни дизелите.Апропо от статията се вижда,че не замърсяването на въздуха а нуждата от пари прави дизелите "замърсители".Иначе,защо за едни може а за други не?