Купуваме кола на старо - как да проверим двигателя?

Смяната му е доста скъпа, така че трябва да сме внимателни
11 яну 2020 12:08, Елка Василева
78
Купуваме кола на старо - как да проверим двигателя?
Снимка: архив, БГНЕС

При покупката на употребяван автомобил е важно не само колко богато е оборудването, но и състоянието му. За да се ориентирате за техническото състояние, направете пробно шофиране и обърнете внимание за нетипични шумове - и не позволявайте на търговеца да усилва радиото, за да ви покаже "колко добре свири". Проверете автомобила за следи от ръжда, което е много важно специално при по-старите коли.

Докато консумативите често могат да бъдат сменени евтино, един ремонт на двигателя или предавателната кутия може да оскъпи покупката няколко пъти. Затова е добре да подложите двигателя на специална проверка. Разбира се, може да го възложите и на специализиран сервиз, но е възможно да го извършите и сами.
 
Двигателят и кутията трябва да издържат целия живот на автомобила. При нов автомобил може да удължите живота на двигателя чрез правилна експлоатация. Когато купувате кола втора ръка обаче, не знаете дали предишният собственик е бил внимателен.

Двигателят и кутията са сложно изработени и съответно скъпи агрегати. Ако преди покупката продавачът откаже да ви даде възможност да проверите двигателя, по-добре се откажете. Сериозен продавач не би следвало да ви откаже подробен тест.

За да изпробвате двигателя, няма как да пропуснете тестовото шофиране. Настоявайте да го извършите сами. Уговорете време от поне час и го използвайте пълноценно, за да изпробвате автомобила.

Намерете най-близката бензиностанция и проверете нивото на маслото. Вижте и дали двигателят е сух. От връзките не трябва да капе масло. Измерването на нивото на маслото трябва да даде резултат в нормални рамки. В края на пътуването може да измерите маслото отново, за да се уверите, че няма загуба. Разбира се, по време на пътуване не трябва да се включват аварийните лампи на таблото.

Изберете някоя спокойна улица или страничен път. Намалете скоростта и открехнете леко вратата. Ослушайте се за нетипични шумове. Ако чуете нещо, е важно да се извърши по-задълбочена проверка или да се откажете от покупката на този автомобил.

Карайте из града, най-добре на отсечка със светофари. Проверете ускорението и поведението на двигателя в покой. Обърнете внимание дали оборотите остават в нормалния диапазон и дали не се менят на празен ход.
 
При възможност направете и кратко шофиране по магистралата и ускорете до 100 км/ч. При този тест също е важно да не се появяват нетипични шумове и неспокоен ход. Обърнете внимание на оборотите и ускорението.

Двигателят не може да бъде изваден от автомобила, нито пък имате възможност да надникнете в него. Ако искате да сте напълно сигурни, уговорете автомобилът да бъде проверен в специализиран сервиз, където да бъде извършен интензивен тест на двигателя. Там е възможна проверка на бобините и измерване на реалната останала мощност.

Новини за автомобили четете на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още по темата: двигателкола на старо
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
4
 
2
 
! Отговори
Барни Ръбъл преди 4 години
До Анонимен 40-41Има бе, брат'чед.
39
3
 
12
 
! Отговори
dd преди 4 години
При новите коли всичко е изчислено да издържа до изстична на гаранцията. Коли над 10 години и на малко километри да са пак се скапват, я уплатнение, я спирачна тръбичка ще се запуши и какви ли не дреболии на пръв поглед могат да ти навлекат големи главоболия и разходи.
38
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако искате да си купите кола на 150 000, която "не ду ха" от капачката на маслото, трудно ще ви се получи.
37
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако искате да си купите кола на 150 000, която "не духaа" от капачката на маслото, трудно ще ви се получи.
36
10
 
11
 
! Отговори
Шишо бакшишо преди 4 години
Еко *** вегани които ходите само пеш и с градския транспорт.Правете какво си щете ,но аз от колата не слизам.Вие и деца нямате най много по едно куче или коте да гледате.Няма за вас частни уроци, спорт,и други подобни.
35
4
 
29
 
! Отговори
wer преди 4 години
Семейство с деца не може без кола.
34
15
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Цъкайте минуси бе! Голяма любов към дъртите курници голямо нещо!
33
8
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Общо взебто на българина всичко му е 2ра употреба, ама той се кефи и като кара 15 годишно БМВ или Мерцедес се мисли за велик.
32
9
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В нормалните градове на Европа почти всеки пълнолетен човек притежава поне един автомобил, а в София един на 3-4 човека притежава автомобил, но на някои КРАЙни елементи това им се вижда много.
31
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стари коли карат по цял свят, вкл. и в Западна Европа. Въпросът е, че вече над 50 години автомобилът в България не е лукс, а необходимост, но след 1989 управляващите нищо не правят хората да си купуват нови коли. До 1989 година само Ладите, които продаваше Мототехника бяха 50-60 хиляди на година, а имаше още поне десет марки и модели коли, които Мототехника продаваше. Сега новите коли са капка в морето, а на управляващите не им дреме.
30
17
 
11
 
! Отговори
Край преди 4 години
Няма нормален европейски град в който всеки жител да има кола. Софиянци се пробват да го постигнат - резултата е че става излишно да имаш кола - 14 км/час средна скорост. Всеки градски транспорт по света постига два пъти по-висока скорост.Глупавото племе държи да "кара". По същата причина ромите не си дават каруците - да карат.
29
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Средната възраст на автомобилите в София е 11 години, а в провинцията е 22 години. Не трябва ли съветите да са различни при купуването на кола на различни години - 2, 5, 10, 15, 20, ... годишна кола.
28
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кола втора употреба и жена втора употреба всичко е на късмет! .... но в 90% от случаите са силно износени и не подлежат на ремонт !
27
9
 
2
 
! Отговори
Ne преди 4 години
копуваите стари бараки
26
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
След Втората световна война в Италия например, схванаха, че всяко семейство трябва да има кола и направиха каквотобтрябва по въпроса. В България в наши дни по-малко от половината семейства притежават кола, обикновено купена на старо. При това някакви ***, че българина искал да живее нормално, вкл. и да има кола
25
5
 
15
 
! Отговори
Горд българин преди 4 години
До КрайНедей да съдиш по себе си за "племето"!
24
22
 
11
 
! Отговори
Край преди 4 години
Душа и свет му е на българчето - кола да кара. Смята това за висше умение - нищо че е мечките в цирка го можеха. Сега дайте акъли на ромите как кон да си избират. Как да му гледат зъбите и каруцата.Син съм на глупашко племе.
23
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като не ни разреши, да си я държи, може и е хола да си я тури.
22
3
 
14
 
! Отговори
тъй де преди 4 години
До Анонимен 16Още по-добре ще е да изкачим Мусала.........но дали ще ни разреши продавача?
21
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Под капака на клапаните трябва да е вакуум. От там има връзка към смукателна линия. Масло може да пръска, но налягане не е редно да има.