Купуваме кола на старо - как да проверим двигателя?

Смяната му е доста скъпа, така че трябва да сме внимателни
11 яну 2020 12:08, Елка Василева
78
Купуваме кола на старо - как да проверим двигателя?
Снимка: архив, БГНЕС

При покупката на употребяван автомобил е важно не само колко богато е оборудването, но и състоянието му. За да се ориентирате за техническото състояние, направете пробно шофиране и обърнете внимание за нетипични шумове - и не позволявайте на търговеца да усилва радиото, за да ви покаже "колко добре свири". Проверете автомобила за следи от ръжда, което е много важно специално при по-старите коли.

Докато консумативите често могат да бъдат сменени евтино, един ремонт на двигателя или предавателната кутия може да оскъпи покупката няколко пъти. Затова е добре да подложите двигателя на специална проверка. Разбира се, може да го възложите и на специализиран сервиз, но е възможно да го извършите и сами.
 
Двигателят и кутията трябва да издържат целия живот на автомобила. При нов автомобил може да удължите живота на двигателя чрез правилна експлоатация. Когато купувате кола втора ръка обаче, не знаете дали предишният собственик е бил внимателен.

Двигателят и кутията са сложно изработени и съответно скъпи агрегати. Ако преди покупката продавачът откаже да ви даде възможност да проверите двигателя, по-добре се откажете. Сериозен продавач не би следвало да ви откаже подробен тест.

За да изпробвате двигателя, няма как да пропуснете тестовото шофиране. Настоявайте да го извършите сами. Уговорете време от поне час и го използвайте пълноценно, за да изпробвате автомобила.

Намерете най-близката бензиностанция и проверете нивото на маслото. Вижте и дали двигателят е сух. От връзките не трябва да капе масло. Измерването на нивото на маслото трябва да даде резултат в нормални рамки. В края на пътуването може да измерите маслото отново, за да се уверите, че няма загуба. Разбира се, по време на пътуване не трябва да се включват аварийните лампи на таблото.

Изберете някоя спокойна улица или страничен път. Намалете скоростта и открехнете леко вратата. Ослушайте се за нетипични шумове. Ако чуете нещо, е важно да се извърши по-задълбочена проверка или да се откажете от покупката на този автомобил.

Карайте из града, най-добре на отсечка със светофари. Проверете ускорението и поведението на двигателя в покой. Обърнете внимание дали оборотите остават в нормалния диапазон и дали не се менят на празен ход.
 
При възможност направете и кратко шофиране по магистралата и ускорете до 100 км/ч. При този тест също е важно да не се появяват нетипични шумове и неспокоен ход. Обърнете внимание на оборотите и ускорението.

Двигателят не може да бъде изваден от автомобила, нито пък имате възможност да надникнете в него. Ако искате да сте напълно сигурни, уговорете автомобилът да бъде проверен в специализиран сервиз, където да бъде извършен интензивен тест на двигателя. Там е възможна проверка на бобините и измерване на реалната останала мощност.

Новини за автомобили четете на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още по темата: двигателкола на старо
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
13
 
! Отговори
стар автомобил преди 4 години
До Анонимен 18На кого е ДОВЕРЕН сервиза?!
19
5
 
11
 
! Отговори
БЕЛА ПУНТАМАРА преди 4 години
До ЧЕРНА ПАНАМЕРАНе е точно така. Служебна Дачия на 6 години, масло НЕ се долива/не гори/ и си го има като количество от смяна до смяна. Когато веднъж отворих капачката при работещ двигател, щеше да ми измие очите.
18
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Епа то в сервизите едни майстори, та дано единия, удари другия.
17
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И на края пак стигаме до очевидното - заведете колата на доверен сервиз и ви е чиста работата...
16
5
 
25
 
! Отговори
инж. Бой Чен Ун преди 4 години
Защо да купуваме кола на старо в тази просперираща, с висока средна заплата и с дърпаща икономика държава?!
15
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
1. Дyха ли от капачката на маслената гърловина.2. Има ли сажди в изхада на ауспуха и дали са мазни.3. При подаване на контакт( без да е запалена колата) свети ли чека( свалят я за да не прави впечатление при работещ двигател) 4. Качете се с колата на Витоша например. При качването следете ускорението и температурата.5. При спускане, спуснете на скорост, без да подавате газ ( на трета например) в края на спускането подайте газ и вижте има ли дим зад вас.
14
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Купувайте си кола само ако имате излишни пари и не вие жал да я хвърлите ако се скапе. Всичко останало значи да и станете роб.
13
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
УжасТ!
12
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Двигателя не може да се провери освен ако не се отвори, така че всичко си опира до късмет.
11
10
 
13
 
! Отговори
ЧЕРНА ПАНАМЕРА преди 4 години
НЕ се научихте запалвате колата и отваряте капачката на маслото и НЕ трябва да духa ако дyха е издухана , джамбазите спорят че се отваря щеката на маслото но там отвора е много малък и едвам се усеща духането затова капачката за МАСЛОТО се отваря
10
6
 
54
 
! Отговори
уникум преди 4 години
Единствената държава на света ,където хората си купуват телефони за 1000лв. ,а коли за 600лв. !!
9
5
 
28
 
! Отговори
Ганчовски работи.... преди 4 години
Освен ако не се занимавате с коли професионално, най добре е да закарате колата в оторизиран сервиз където компентентен опитен механих да направи обстоен преглед и дигностика на системите!Хубаво е колата да се качи на дино стент, да се провери двигателя, окачването, спирачките. И на бордовия компютър да се провери за грешки, дали всички сензори и системи в колата работят правилно.Ще дадете 100-200 лева но ще имате гаранция че не си хвърляте парите на вятъра.
8
4
 
26
 
! Отговори
Bad Company преди 4 години
Статия за домакини и пенсионерки. В хората разбиращи от коли може само да предизвика смях.
7
8
 
25
 
! Отговори
Край преди 4 години
Автовозите са на опашка на Калотина. Властта се опитва да реализира МЕЧТАТА на всяко софянче да има кола. От това града става кошмарен - всичко е заринато с коли, няма тротоар градинка, площадка без коли.Въздуха не става за дишане.ОБАЧЕ важна е илюзията - имаш кола демек си успял в живота.И у Факултето и Христо Ботев вече имат коли - КОМУНИЗМА дойде. Да му мислят нормалните хора.
6
2
 
22
 
! Отговори
Инж преди 4 години
Колата е карана от първия собственик поне до изтичане на гаранцията (години или километри) и поддръжката е станала прекалено скъпа там (Германия, Италия...) После още един собственик я е карал по на изток с импровизирана поддръжка. И когато вече и кръпките не понагат, се праща в БГ. Колата вече поне два пъти е била изхвърляна като негодна за употреба от собствениците й. Отделно еко-шит мотори 1л с три цилиндъра, в БГ условия издържат 80-90х километра на нов автомобил!!! Помислите пак!
5
1
 
38
 
! Отговори
селтак преди 4 години
Кола на старо ,жена и прасе -всичко на късмет !
4
3
 
24
 
! Отговори
И да проверявате преди 4 години
кола от автокъща 99.9%е не кош ами КОШНИК!Купувайте само от хора купили колата от магазин или директно от официален . о да не забравяме българинът обича да бъде лъган!
3
18
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не купувайте автомобил произведен след 2000-та година. Това са автомобили с програмиран свършек. Производителите нямат сметка да направят издържлив автомобил щото ще умрат от глад. Ланчията ми е производство 1996 г. На 700 000 км е и ще издържи още толкова. Няма компютри няма компоти. Автомобил с който ще стигна до края на земята без проблем.
2
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колкото и да се проверява двигателя важното е да се знае че в 99 процента е износен и не става за нищо.
1
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Убаво!