Старт/стоп – вреди ли системата на двигателя на колата?

Тя има своите предимства, но и недостатъци
13 мар 2020 17:45, Нели Христова
26
Старт/стоп – вреди ли системата на двигателя на колата?
Снимка: Pixabay

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.

Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.
 
Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
 
Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила.

Какви са те четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
45
 
! Отговори
Иво преди 4 години
Напълно илишна"екстра"за която се пклаща.
19
2
 
43
 
! Отговори
Гошо от пУчивка преди 4 години
Пълен шит, брато!
18
0
 
68
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тука пишещите само реват, а се оказва че карат коли старт/стоп-2019та?? Ние с астрите нямаме такива тъпотии като бутон, а палим по инерция на трета, в краен случай на стартер
17
2
 
48
 
! Отговори
Тъпотии... преди 4 години
Тази екстра беше въведена от лобито на производителите на акомулатори. Селски номер за скапване на батерията.Всеки нормален човек или си я изключва ръчно веднага щом се качи в колата или като му изтече гаранцията я спира софтуерно.
16
0
 
53
 
! Отговори
62707 преди 4 години
Запалването на ДВГ при работа на старт/ стоп не е чрез стартера, а чрез алтернатора и пистовия ремък на повечето марки (Bosch). Стартерът се включва само при първоначално запалване от шофьора.Системата позволява колите да са Евро5, за Бг това не означава почти нищо, но на запад ехааа.Системата не е полезна за автомобила (ДВГ) и джоба на шофьора, но е полезна за Гретето, съответните фирмени сервизи и всички зелено мислещи в Европа.
15
0
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тази "екстра" не случайно има бутон за изключване.
14
6
 
39
 
! Отговори
старт/стоп преди 4 години
От статията нищо не разбрах, но от коментарите разбрах, че са се навъдили едни специалисти... Нищо лично момчета, но като ви чета скудоумията, още малко ще поискате да си палите колите и с манивела, че видиш ли по този начин стартера хептен няма да се износи. По модела на колите си ли си сверявате календарите и часовниците?!
13
1
 
36
 
! Отговори
Ами... преди 4 години
До Анонимен 1Това пипане на бутона старт/стоп за изключване и включване на системата...И това при един служебен автомобил, който го карат поне двама души в денонощие.Разнася се саразата чрез бутона. Covid-19 риск си е.
12
0
 
35
 
! Отговори
Не става, бе. преди 4 години
***, която дори се срамува да каже тате кръстил ли я е Анелия, Нелина, Нелка или Аналаия, да ми дава акъл за коли?
11
1
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Баааааааааааааааси безмислената статия!?Очарован съм от завършека - едно нищо!
10
10
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До азстига бе човек,един комплект нови свещи е 8лв в кауфланд,изкарват около 2 години,а аз редовно гася на светофари и то без да имам старт стоп система,и акумулатора ми е от 60а/ч,неам грижи,колата гори градско 6 на 100,а я дават по характеристика 8,5 градско и то нова,и на дълъг път пак ми гори толкова,ако карам по междуселски ненатоварен път който познавам пада и на 5 на 100,ама не съм карал от години по такъв
9
3
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всеки старт се равнява на около 6 часа нормална работа на двигателя.Не е случайност ,че някои стари таксита изкарваха по милион км без основен ремонт.Не ги гасяха . Преди , сега не. Икономии.
8
11
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** не разбира от старт/стоп!
7
3
 
37
 
! Отговори
А бе преди 4 години
Умряла работа ми се види това,ама щом си я харесват...Хибридите ми се струват много по-добре за движение в града.Па ако ще и да имат батерия за само 50км.Задължително плъг ин вариант.
6
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако е лада...
5
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
***, не итговаряш на самото заглавие ... и така да попитам вреди или не?
4
3
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До азА ако е дизел как излиза сметката със свещите? Мисля че пази ЕГР-ра от запушване, при работа на студено. Мен леко ме дразни тази система. Моята дори и при незагрял двигател и сравнително студено купе се гаси. Честно не ме интересува вреди ли, смятам да сменя колата преди да го разбера
3
1
 
46
 
! Отговори
аз преди 4 години
Цената дето трябва да плащаш за нови свещи на всеки 10000 километра е 100 пъти по-голяма от това дето си спестил от бензин.
2
5
 
60
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-глупавия бутон в колата, който 99% от хората изключват още преди да са си сложили колана.И не, колите със старт/стоп нямат по-голям акумулатор, просто е по друга технология и е много по-скъп :)
1
4
 
57
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мен ме дразни с/с яко! Не знам дали вреди на колата, ама на мен ми вреди на нервите! Виждам пролука в която да се вмъкна, но тая пущина се забавя с две секунди, кето често е много.