Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?

Какви са триковете на автотърговците?
23 авг 2021 07:15, Александър Попов
112
Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?
Снимка: БГНЕС

Няма какво да го крием - българинът обикновено си купува кола "втора ръка" и разчита често на късмета да попадне на читав автомобил. Все пак, когато сме по борсите или сме избрали "новото" си превозно средство, е хубаво да знаем и за някои трикове на автотърговците, пише "Монитор". А те не се свенят да опаковат стоката си и да я направят по-лъскава, да скрият дефектите и в крайна сметка да ни излъжат при продажбата.

Кои са част от триковете им?

Превъртян километраж

Най-често срещаната измама при "новия" внос. Тук ще ви помогне VIN номерът. Можете да го проверите в системите на официалния вносител или дилър на марката – като цяло не отказват подобна услуга. Проверката ще покаже на колко километра е била колата при последното официално сервизно обслужване на Запад. Така, жадуваната кола, може да се окаже, че е навъртяла 100 000 км повече.

Боя в топ състояние

Един употребяван автомобил на повече от 10 години неизбежно има драскотинки и захабявания по лаковото покритие. Ако не ги забележите, явно колата е пребоядисвана. Възможно е също ново покритие да са получили отделни панели, повредени при удар. Продавачът рядко ще признае доброволно, че колата е катастрофирала, но можете лесно да го установите и сами с дебеломер, който показва дебелината на лаковото покритие – в допълнително боядисваните зони то е чувствително по-плътно. А и почти никога бояджиите не могат да постигнат равномерността на заводското боядисване. Дебеломер може да се купи дори онлайн за петдесетина лева, а ако не ви се дават, намерете назаем или вземете под наем.

Въздушните възглавници

При "тоталните щети", внесени и съживени в някой гараж, рядко майсторите си правят труда да подменят въздушните възглавници. Това не само прави автомобилите опасни, но и ви дава шанс сравнително лесно да установите скриваната от продавача злополука. Огледайте внимателно панелите, под които би трябвало да има въздушни възглавници – ако забележите драскотини, или разлика в цвета и състоянието на пластмасата спрямо съседни панели, това е красноречив признак. На много по-модерни автомобили на плюсовата клема на акумулатора се монтира и пиропатрон, който да прекъсне захранването при авария и да предотврати пожари. Липсата му подсказва ясно за катастрофа в миналото.

Фейслифт, изпреварил времето си

“Фейслифт” се нарича освежаването на един модел в средата на живота му, когато производителят подменя нещо по външния вид и интериора, за да направи колата по-привлекателна. Естествено, автомобилите след фейслифта са по-търсени и държат по-висока цена от тези преди него. Затова много търговци подменят някои компоненти по нея така, че да изглежда по-нова. Не е рядкост да послъжат и за годината на производство. За щастие това лесно се проверява чрез VIN номера.

Полирана, лъскава боя

Дори и при автомобил, който не е пребоядисван, търговецът може да се опита да прикрие драскотините и следите от износване, за да изглежда колата по-нова. Колкото по-излъскана изглежда, толкова по-подозрителни трябва да бъдете. В самото полиране няма нищо лошо – но можете да го направите и сами, след като го купите.

Химическо почистване на салона

Интериорният еквивалент на полирането. Съвременната битова химия може да направи чудеса (макар и временно) със състоянието на тапицериите, кожата, таблото. Но това само прикрива проблеми. Нормално е автомобилът да е чист, за да изглежда привлекателно. Но ако в него са вложени химикали за стотина лева, това е вече съмнително.

Тапицерия на волана, калъфи на седалките

Най-сигурните белези какъв е реалният пробег на автомобила, са състоянието на волана, на шофьорската седалка и на педалите. Последните често се подменят, а воланът се тапицира или поне покрива с калъф. Обличането на седалките с калъфи означава, че дори химическата мощ на автомивката е била безсилна.

Наливане на по-гъсто масло

Любим метод на търговците е да налеят по-гъсто от необходимото масло, както и различни добавки, за да прикрият временно неравномерна работа и шумове от двигателя. По същата причина се случва те да подгреят предварително мотора, преди да ви покажат колата. Не е лошо да проверите с ръка дали случаят е такъв. Един студен старт на двигателя ще ви каже много за проблемите му. За съжаление няма лесен начин да разберете дали са използвани добавки.

Идеално измит двигател

Добре измитата стока се продава по-лесно, ще го потвърди всеки продавач. Но от един автомобилен двигател не се очаква да бъде чист. Дори и при нова и постоянно карана кола той е покрит със слоеве прах и кал. А върху тези слоеве ясно се вижда откъде има течове. Единствената причина някой да си направи труда да измие двигателя, една доста вредна за него процедура, e именно за да прикрие тези течове.

Изключени контролни лампички

Това също е сравнително често явление: автомобилът има сериозен проблем (примерно с ABS, ЕSP или електронното управление на двигателя), но вносителят не може или не желае да инвестира в оправянето му. Най-простият подход е да се откачи сигналната лампичка, която иначе би светела постоянно. Когато завъртите ключа, всички контролни лампи трябва да светнат за миг и после да угаснат. Ако някоя не светне, значи е разкачена. Тогава при всички случаи закарайте автомобила на диагностика.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
18
 
! Отговори
До 19 преди 2 години
Моята нова кола стои 2 часа в сервиза годишно за масло. Не знам какво точно караш. През това време дори имам заместващ автомобил. Смени марката.
15
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И аз минах на нова лизингова. Но добре, че имаме и стара, та когато новата е в сервиза на представителството, имаме какво да караме. Подарихме на сина 15 годишна, караме нова, но за 2 години общо 3 седмици е в представителния сервиз. И според проучванията ми, съвсем не сме изключение
14
19
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Просто не купувайте карани коли. Купете си нова такава, за която имате средства и ви отива на доходите.
13
26
 
10
 
! Отговори
До 14 преди 2 години
Не караме подобни коли. Това не са коли. Единият ни автомобил е 80000лв. и е 350лв. на месец. Другият е 92000 и е към 420. Слагаме голяма остатъчна стойност, защото сменяме така и така редовно с нов модел. Тези пари на месец са колкото дават собствениците на бараки тип. BME E60 за ремонт.
12
8
 
19
 
! Отговори
Моята преди 2 години
Е купена нова преди 13 години и е само на 65 000 км. Изкарвам я от топлия гараж само до магазина. Но там на паркинга понякога я драскат и чукат неумели шофьори, затова веднъж в годината се налага пребоядисване на някой детайл. Дал съм 30 000 евро за нея и никога няма да я продам за 6000 лв при положение че само данъчният ми кредит е два пъти по-висок. Вечно моя, както и неработещата фирма, заради която е създадена.
11
23
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
От години у нас караме само нови коли. Сменяме на всеки 2-3 години. Нито една не е била в сервиз за друго, освен обслужване. Да караш нова кола е доста евтино. Коли внос не ме интересуват.
10
10
 
14
 
! Отговори
До Анонимен 8 преди 2 години
Е дай тогава да даде 12 бона за кола и още 3-4 за да може да я кара и пак няма гаранция, че ще стигне безпроблемно от точка А до точка Б.. Има и добри коли за по 20-25000 лв. 10 000 първоначална вноска и после взимаш лизинг както те устройва. Ако ще даваш по 200-300 лв за ремонт всеки месец за някой кош участвал във втората световна, не е ли по-разумно да ги даваш за лизингова вноска на нов автомобил ?
9
13
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колите след 2005 са пълни развалини независимо от марката,просто така са конструирани.
8
0
 
27
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 2 години
...нов внос...преместване от една в друга автокъща.
7
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Самият факт Вероятно всеки иска да кара нова кола,но не всеки има парите за нея или пък иска да тегли кредит за нова кола. Тъй че коментарът ти е малко неуместен.
6
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Волан от махагон! (... само малко си го изшкуркай да не ти се забиват тресчици).
5
3
 
37
 
! Отговори
Tavarish преди 2 години
В практиката съм виждал всякакви извращения с коли нов внос . Никога не съм съдил някого, че е ремонтирал такава с цел да изкара някой лев но когато започне да *** с еърбеците това вече минава всички граници! Тази кретения трябва да стане подсъдна защото е руска рулетка с живота на хората. Навремето спасих доста хора да си купят челарки с една платформа, която ловеше тоталките директно от застрахователите но за съжаление вкараха GDPR и я спряха. Кола само от представителството
4
29
 
22
 
! Отговори
Самият факт, преди 2 години
Че някой стига до идеята да си купи бричка е показателна за нивото на интелект( и по-точно липсата му). От там насетне си заслужават да ги мамят. Все още има балъци, които се хващат на историята за бабката, която само до магазина ходела. Такива са излъгани по рождение!
3
0
 
88
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Народ, който вярва, че кола на 25 години (нов внос) може да бъде на 110 000 км., не може да бъде излъган на избори!
2
15
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Чудесна логика.Според стстията трябва да търсим най-мръсната,гнусна,надрана и захабена кола,за да сме сигурна,че е хубава и работи. Видим ли хубава,чиста и лъскава кола да не я взимаме.
1
0
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тази кола е гаражна и не е влачена половин километър от потопа в Германия.