С 50% са скочили цените на автомобилите втора ръка

У нас най-предпочитани са колите до 10 години
12 авг 2022 07:12, Нели Христова
146
С 50% са скочили цените на автомобилите втора ръка
Снимка: БГНЕС

Цените на колите втора ръка продължават да растат. От бранша прогнозират, че увеличението може да достигне близо 50 процента спрямо цените от миналата година. На този фон производителите на нови автомобили продължават да изпитват сериозни затруднения със сроковете от липса на части заради пандемията, предаде БНТ.

От началото на годината цените на колите втора ръка вървят нагоре. Причината - на вторичния пазар в Западна Европа липсват оферти. Традиционният внос от Италия, Германия, Швейцария и Австрия е силно ограничен, тъй като след световния локдаун за нов автомобил се чака между 8 месеца и година и половина.

"За една кола в момента се борят около 4-5 търговци навън. Цените се вдигнаха поне с 30 процента както на новите коли, така и на втора употреба", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

Основната причина за това е огромното забавяне на резервните части и доставката. Поради тези причини през последните години доста се развива вътрешният пазар на автомобили в България, допълва Константин Попов - търговец на автомобили.

У нас най-предпочитани са колите до 10 години. Според търговците макар и с бавни темпове автопарка в България се подновява като в големите градове шофьорите вземат под внимание и евросертификата на колата.

"Ценовият диапазон на автомобилите, които се продават на българския пазар, е между 3-4 хиляди лева до 40-50 хиляди. Дизеловите автомобили са най-търсените. Тези с малките мотори са за предпочитани. Тъй като в момента пропан-бутанът е най-евтиното гориво на пазара, към колите с газов инжекцион също има голям интерес", каза Емил Николов - търговец на автомобили.

Повишен е и интересът към хибридните автомобили заради ниския разход, който е средно с 30% по-малък от този на стандартен бензинов или дизелов двигател в същия клас.

През последните няколко месеца търговците отчитат и друга тенденция. Повишаване на интереса към електрическите автомобили заради високите цени на горивата. Втора ръка те могат да се намерят на цена между 20 и 80 хиляди лева.

Засега обаче придвижването на ток у нас остава по-скоро бутиково удоволствие. До 1 юли регистрираните електрически коли са малко над 4600. Според търговците една от причините е липсата на голям брой зарядни станции в страната. На този фон прогнозите са, че цените ще продължават да растат, а пазарът ще навакса забавените темпове най-рано догодина.

"От 60-70 автомобила, които държа в наличност, в момента имам 9 автомобила в автокъщата. Продаваме, а няма какво да купим", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

По данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили броят на регистрациите на нови коли в Европа е намалял с близо 17 процента през юни. От началото на годината спад отчитат страни като Италия, Франция, Германия и Испания. Най-голям процент през юни е регистриран в Хърватия - близо 30 процента.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


146
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
2
 
! Отговори
spekulat преди 1 година
До Факт, Брато, това е свободен пазар който се формира от търсенето и предлагането.
32
1
 
2
 
! Отговори
до 27 Иво преди 1 година
Иво, Иво нищо не си вземал ти, единственото което си вземал е повече КОМПЛЕКСИ ? Само комплексар може да даде толкова подробности на мечтите си !
31
2
 
25
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Спекулата се шири и грабежа е голям.
30
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ама нали уж трябваше руснаците да обедняват.
29
1
 
13
 
! Отговори
Защо ли преди 1 година
По данни на украинската митница от началото на военните действия там в страната им са внесени 200 000 автомобила втора ръка. Основно поради премахване на мотата за тях.
28
2
 
25
 
! Отговори
Наблюдател преди 1 година
В София познавам човек за 30 лв вади сервизна книжка на колкото км кажеш. Има всякакви печати - немски, италиански и швейцарски. За още 150 лв пък ти връща километрите и пере салона. За 100 лв пък я пастират. Виждал съм такава маскирана ***, че купувача после се върна и тегли един бой на колегата
27
3
 
4
 
! Отговори
до 17 преди 1 година
Пробвай да идеш с метрото от София до Горно ***/примерно/........
26
7
 
30
 
! Отговори
емигрант преди 1 година
Вие наистина сте *** в България ! Как ще скочи цената ако спрете да ги купувате, а ви се "избивате" да ги купите ? Тук на Запад цената пада при вас се качва, че и с 50 % ? Къде живеете вие на Марс ли и защо ревете постоянно от неща които сами си създавате ? Ами да ви вдигат и с 100 % да ви ги вдигнат това сами си го предизвиквате и никой не е виновен за мизерният ви животец който си създавате с "умнотията" си !
25
0
 
16
 
! Отговори
Иво преди 1 година
Миналата година в началото взех С5-ца Х7, екслузив турер, 2008, на 4000 евро, и беше евтина, заради многото километри, иначе от първи собственик, поддържана нормално, и пазена. Сега такава кола, същото оборудване и двг, под 6000 евро трудно ще намериш, и то няма да е със нов преглед. А малките коли, с бензинови двг, са поскъпнали най-много, дори и 20-годишните.
24
0
 
26
 
! Отговори
Търговец преди 1 година
Купуваме коли от търгове - най евтините и видяни само на снимка, убити от каране и забележки. А някои колеги даже ги купуват от нас и препродават в другия край на България
23
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какви са тия басни и митове за дизела. София - Бургас и обратно на бензин с голф 1,6 излиза 120 лв., а на дизел Лагуна към 135-145 лв. На градско нещата са малко по-добри за дизела.
22
1
 
19
 
! Отговори
Опел Вектра преди 1 година
Знам за един автомобил, който се продаваше минимум 5 години, после обявата изчезна, но може и за скрап да е отишъл.
21
0
 
35
 
! Отговори
Смях голям преди 1 година
То не бяха стари немски вестници,очила в калъфи после и бастуни слагаха в багажниците търгашите от Горубляне и Дупница.Само номера сега пък всяка кола идва със сервизна книжка . Изведнъж италианците станали примерни шофьори. Кола на над 168хил.няма по автокъщите.
20
1
 
27
 
! Отговори
Лява ръка,десен джоб преди 1 година
Това е защото за новите автомобили няма чипове и дисплеи. Още от началото на автомобилопроизводители в края на деветнайсети век, това са най-важните части в автомобила, чип и дисплей.
19
6
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Криза е, ще се надпреварват да продават коли, че да оцелеят. Ама няма кой да купи - скъпо, гориво да сипваш, прегледи, винетки, данъци, такси. Да си ги държат таралясниците. Ходенето пеша е по-здравословно, еко и без пари.
18
3
 
43
 
! Отговори
х преди 1 година
Гледам изскача реклама за Citroen C3 на склад, базов модел 30 хилки. И като го купиш какво, колата вече струва 20 000 лева, ти си назад 30 000, и ще ти върши същата работа като пежото 307 дето те кара от точка А до Б. Имало тъчсрийнче, ама не знам кви асистенти, лиготии. Трябва ми климатик и четири врати, това е.
17
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много зависи и от марката на колата. Ако се насочиш към някоя не толкова "престижна "марка,цените не са скочили много. Моята кола я взех за 8 хиляди в началото на 2021г.Гледам,че цените на същата марка и модел още са сходни м автосайтовете.
16
1
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Продавам Cayenne 2004 turbo s 550кс. Газ, на 43000км. Беше на баба ми и ходеше с него до пощата да си вземе пенцията и до ТЕЛКа.
15
13
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ай мерси,да ви таковам и колите с тез цени на горивата,да си пръска парите който иска добре,че си продадох колата преди 1,5 години,метрото ми върши същата работа,че и по бързо стигам навсякъде.
14
10
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ай мерси,да ви таковам и колите с тез цени на горивата,да си пръска парите който иска добре,че си продадох колата преди 1,5 години,метрото ми върши същата работа,че и по бързо стигам навсякъде.