Революцията за Volkswagen: Платформата MEB

Гигантът обещава 30 модела с нулеви емисии
Обновена: 7 апр 2017 11:04 | 7 апр 2017 11:00, Мария Захариева

Volkswagen e на прага на най-голямата си трансформация от поне половин век. Най-големият световен производител на автомобили минава към електрическо задвижване и обещава 30 нови модела с нулеви емисии през следващите години. Нека видим обаче технологиите, върху които ще стъпи тази революция.

Volkswagen отдавна узря за преминаването към единна платформа за повечето си модели и създаде универсалната MQB. Сега обаче насочването на все по-големи усилия към електрификацията принуди германците да погледнат и в друга посока. За целта бе създадено още едно модулно шаси - MEB (Modular Electric Toolkit), което ще играе основна роля за бъдещите модели на концерна, задвижвани с електричество.

Основното при MEB е, че големите акумулаторни батерии са поставени на пода. Това дава възможност за сваляне на центъра на тежестта по-ниско и за постигане на, както се изразяват във Volkswagen, “идеално разпределение на масата между предната и задната ос”. От компанията са категорични, че с MEB ще повишат сигурността на автомобилите, техните екологични показатели, както и ефективността на задвижващите агрегати.

Като структура MEB се отличава с голямо междуосие с много къси надвеси. Предната част на автомобила позволява голям ъгъл на завиване на колелата и благодарение на това диаметърът на завой на автомобила е сведен до завидните 9.9 метра. Многораменното задно окачване с вграден задвижващ блок и отделена подрама допринася за оптимална динамика и отлична акустика.

Платформата може да се използва и при хибриди, като от Volkswagen обявиха, че тази архитектура "ще доведе до фундаментални промени и революция в производството на автомобили, като ще накара хората да забравят за двигателите с вътрешно горене."

Всъщност MEB вече дебютира при показания през миналата година концептуален миниван Budd-e, който бе оборудван с 2 електромотора. Този на предната ос развива 135 к.с. и 199 Нм, а този на задната - 170 к.с. и 290 Нм (общо 305 к.с.). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,9 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч. Капацитетът на батерията е 101 кВт/ч, което осигурява пробег от 375 км.

Самият Budd-e бе определен като най-дружелюбният модел на Volkswagen.Той се грижи за всичко и всички не само в автомобила, но и извън него. Ако метеоролозите прогнозират дъжд, машината предупреждава водача да си вземе чадър. Тя също така изпълнява гласови и жестови команди, държи постоянна връзка с дома на собственика си и го уведомява за всичко случващо се в него.

Миниванът бе последван от още два концептуални модела, показващи електрическото бъдеще на Volkswagen - I.D. и I.D. BUZZ. С тях бе представено и новото послание на марката: "Правим бъдещето истина“ (или "We make the future real."). Идеята му е автомобил със задвижване на четирите колела, обширно купе, електрически мотори на предна и задна ос, ново поколение индикатори за управление и напълно автоматизиран режим на движение (I.D. Pilot). Новият модел може да се зарежда и индуктивно - за 30 минути при зарядна мощност от 150 кВт, 80% от батерията ще бъде заредена.

При този автомобил дори шофьорската седалка може да се обръща назад към пасажерите (при автономен режим). Лазерни скенери, ултразвуковисензори, радари и камери сканират пространството, а информация от заобикалящия трафик пристига по интернет в реално време. Конвенционалният кокпит вече не съществува в MPV-модела на бъдещето. Шофьорът получава цялата информация в AR (augmented reality) Head-up Display - в 3D и виртуален формат. Функциите се управляват с таблет или през тъчпад на волана, което го превръща в мултифункционално устройство за управление.

Пространството в самия автомобил е оптимизирано, тъй като платформата MEB e увеличена. Очакването е I.D. BUZZ да разполага с електронно регулируеми амортисьори, което осигурява отличен комфорт. Задвижващият агрегат вече има мощност 374 к.с., като двата електрически двигателя - отпред и отзад, осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 5 секунди.

Електрическите модели на Volkswagen ще се сглобяват в заводите на компанията в Германия. Част от тях вече са готови да приемат производството на машините на ток, а други в момента се модернизират. 

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg


Още от
Спонсорирано съдържание