Пазарът на коли у нас за 2020 година е катастрофален

Ето кои са най-продаваните марки в Европа
20 дек 2020 21:25, Нели Христова
149
Пазарът на коли у нас за 2020 година е катастрофален
Снимка: Pixabay

България е най-катастрофално представящият се автомобилен пазар в ЕС през ноември, показва статистиката на АСЕА. Това силно се разминава с уверенията на политици и икономисти, че българската икономика била по-слабо засегната от коронавируса в сравнение с повечето европейски държави.

Пазарът на нови автомобили в Европа се е свил с нови 12% през ноември след въведените от доста правителства повторни затваряния заради коронавируса. Това до голяма степен заличава плахото възстановяване от лятото и води до общо 25.5% спад на европейския пазар за 11-те месеца, сравнени със същия период на 2019. Разликата е около 3 милиона автомобила.

Рекордьор по спад през ноември е България, където общите регистрации са едва 1544, почти двойно по-малко (-45.2%) от същия месец на 2019. Единствената друга страна в ЕС, където свиването през месеца надхвърля 30%, е Словения (-33%), но дори и така словенският пазар е почти три пъти по-голям от българския, при над три пъти по-малко население.

Парадоксално, но някои пазари отчитат и плюсове през ноември - дори такива в пълен лодаун като Гърция (+2.4%). Най-висок месечен ръст имат Ейре (+20%) и Кипър (+11%), в положителната територия са още Дания и Румъния.

За 11-те месеца на 2020 България е вторият най-пострадал пазар, със свиване от 36.5% (20 661 регистрации срещу 32 511 преди година). Eдинствено Хърватия (-42.4%) e пред нас, а близо зад нас са Испания (-35.3%) и Португалия (-36.4%). Най-малко пострадали са пазарите в Норвегия (-7.8%), Литва (-16.2%), Швеция (-16.4%), Дания (-16.5%), Финландия (-16.7%) и Кипър (-17.4%).

А ето кои са най-продаваните модели в Европа през тази година:

Mazda - 105 710
37% спад през ноември и 42% от началото на годината. Част от това се дължи и на затруднения с доставките.

MINI - 108 591
Малко под 7% спад за британската марка на BMW през ноември. От началото на годината продажбите са се свили с 18% спрямо 2019, пазарният дял се е увеличил с една десета до 1.2%.

Nissan - 187 136
Продажбите на японците се сгромолясаха в първата половина на годината, на фона на което 14% спад през ноември не е толкова зле. Пазарният дял е намалял с една десета и вече е 2.1%.

Volvo - 197 386
В трудни времена премиум сегментът се представя по-добре от масовия. Volvo има 10% спад през ноември, и 17% от началото на годината, което увеличава пазарния му дял до 2.2%.

Seat - 284 104
Затварянето на Испания за втори път тази година нанесе тежък удар, тъкмо когато Seat започваше да се съвзема. Резултатът е спад от 21% през месеца и общо 28% от началото на годината. Пазарният дял е паднал с една десета до 3.2%.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
100
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За какво купуване въобще се говори? :) Който се усети да продаде, продаде :)
99
2
 
8
 
! Отговори
Мен преди 3 години
Междувременно агенциите за имоти говорят как щели да поскъпват. ХАХАХХХАХАПързалката Януари ще почне май с мощна засилка.
98
0
 
4
 
! Отговори
. преди 3 години
Мале щом и коли тука взехме да продаваме сериозна е работата.
97
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Aз карам хиундай на 1 година 45000 км, упс забравих да спомена че не живея в БългарияHа всеки 3 години късам найлоните егати keфa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
96
0
 
18
 
! Отговори
The Real Бай Иван преди 3 години
Коронавируса ще спука явно всички балони. Няма лошо.
95
0
 
5
 
! Отговори
Ето още нещо преди 3 години
В което сме на 1во място!
94
24
 
9
 
! Отговори
Предприемач преди 3 години
В София е пълно с нови коли, не чисто нови, но такива на 2 - 3 г., в много случаи доста по - скъпи от новите масиви автомобили. В моите среди се карат автомобили от премиум сегмента, за не по малко от 50000 евра....втора употреба. Цената на такъв нов автомобил надхвърля 100000 евра....и да, караме втора ръка. Говоря за ку 7, А8, ЕС класа, Г класа, ГЛС, 5 та и 7 *** серия. Та това са колите. За всички, които си мислят че новата Дачия, Пежо, рено, Опел и такива подобни са автомобили....без думи
93
5
 
0
 
! Отговори
:)) преди 3 години
kuhi leiki stiga s toia virus platena mishka takava
92
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Материалното остава тук като си замине човек,ковчег джобове няма.За какво ти е нова кола,ако утре те хване вируса и за часове посинееш от задушаване и ритнеш камбаната?Вирусът накара повечето хора да спрат да трупат пари и вещи.Показа колко е кратък живота и как няма гаранция,че утре ще те има.Показа,че дори и да те има,или не е все едно.Какво значи тук някаква си личност?Какво като имаш пари,кола и каквото искаш,ако няма да си жив утре?
91
11
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чудно ми е, колко точно трябва да си ***, за да си въобразяваш, че можеш да живееш охолно и чудесно, докато други членове на обществото ти гладуват?И то те са огромна част от хората. Нали утре ще отвлекат детето ти за откуп или ще извлекат жена ти от поршето за да я ограбят.Най-малкото трябва да се мишкосваш и да се правиш на беден.Пиша това за самозабравилите се комплексарчета програмистчета. Успех в живота, пъпчовци!
90
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нали само кръчмите били затворени? Нали консуматорството било нещо зло? Сега ще видите "мерки", като обеднеят клиентите и на малкото печеливши отрасли. Глупаците така и не разбраха, че ако искаш качествени ваксини, лекарства и здравеопазване, ти трябва качествена икономика. Утре някой талантлив учен ще създаде качествена ваксина, но вече няма да има икономика, която да я произведе, плати и достави на нуждаещия се. От една лекарска грешка може да умре един човек, от икономическа - милиони.
89
0
 
2
 
! Отговори
V преди 3 години
Аве що цензурирате ве ? Нека да знаят хората кво ги чака .Станете програмисти вие
88
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пазара не е катастрофален, просто българите са предпазливи и не харчат излишно.А и пътуванията много намаляха, а и хората си накупиха вече по 2 коли в семейство, защо им са още ?!
87
1
 
7
 
! Отговори
Сандо преди 3 години
не е ли AMG не стаа за София
86
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нормално, оправете пътищата и ще започнем да купуваме нови коли. Иначе е абсолютно безсмислено
85
5
 
14
 
! Отговори
Handel преди 3 години
За сметка на това за членовете на ГЕРБ работи цял завод за производство на шкафчета.
84
6
 
20
 
! Отговори
До 77 и 79 преди 3 години
Не си избивайте комплексите тука!Никога не парадирай с това ,което имаш!Не се знае утре какво ще ти се случи в ,,службичката ти" ,или в живота като цяло!Аз имам три магазина за плодове и зеленчуци ,който ми носят приходи,за които вие трябва много месеци да работите на някой робовладлец-,,мениджър"!Вземал 3,500!Герой!Мислиш ли ,че хората ,които работят за по 600-700 лв, ,ще ти се зарадват?!
83
2
 
21
 
! Отговори
Ужас преди 3 години
Прочетох доста коментари. Мнооого комплекси! Само ще кажа, че от тези 20-тина к нови коли, повече от половината са служебни, има и голям % реекспорт. Та физически лица са не повече от 7-8к. Това е нищо! И за сведение на ИТ милионерите, в Джонсън (отдавна е Вистеон) средната е много под 7к! В цяла България малко над 55к човека взимат над 5к заплата. Масово в ит сектора са на 3-5к. Ама нека си приказват...
82
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За разлика от богатите западни европейци на мен ремонта на колата не ми струва, колкото половин нова кола и за това мога да си позволя кола втора употреба, която в повечето случаи по капацитет издухва по-масовите западни колички.
81
3
 
15
 
! Отговори
Рикиджия Северозапад преди 3 години
Продава се яка баварка Е 60 2.0 арчи малко връви мноу ученичкити са подмакрят кът е видът 20 000 БГ ЛЕВА, ако щетиза контакти Пацо Измамата