Пазарът на коли у нас за 2020 година е катастрофален

Ето кои са най-продаваните марки в Европа
20 дек 2020 21:25, Нели Христова
149
Пазарът на коли у нас за 2020 година е катастрофален
Снимка: Pixabay

България е най-катастрофално представящият се автомобилен пазар в ЕС през ноември, показва статистиката на АСЕА. Това силно се разминава с уверенията на политици и икономисти, че българската икономика била по-слабо засегната от коронавируса в сравнение с повечето европейски държави.

Пазарът на нови автомобили в Европа се е свил с нови 12% през ноември след въведените от доста правителства повторни затваряния заради коронавируса. Това до голяма степен заличава плахото възстановяване от лятото и води до общо 25.5% спад на европейския пазар за 11-те месеца, сравнени със същия период на 2019. Разликата е около 3 милиона автомобила.

Рекордьор по спад през ноември е България, където общите регистрации са едва 1544, почти двойно по-малко (-45.2%) от същия месец на 2019. Единствената друга страна в ЕС, където свиването през месеца надхвърля 30%, е Словения (-33%), но дори и така словенският пазар е почти три пъти по-голям от българския, при над три пъти по-малко население.

Парадоксално, но някои пазари отчитат и плюсове през ноември - дори такива в пълен лодаун като Гърция (+2.4%). Най-висок месечен ръст имат Ейре (+20%) и Кипър (+11%), в положителната територия са още Дания и Румъния.

За 11-те месеца на 2020 България е вторият най-пострадал пазар, със свиване от 36.5% (20 661 регистрации срещу 32 511 преди година). Eдинствено Хърватия (-42.4%) e пред нас, а близо зад нас са Испания (-35.3%) и Португалия (-36.4%). Най-малко пострадали са пазарите в Норвегия (-7.8%), Литва (-16.2%), Швеция (-16.4%), Дания (-16.5%), Финландия (-16.7%) и Кипър (-17.4%).

А ето кои са най-продаваните модели в Европа през тази година:

Mazda - 105 710
37% спад през ноември и 42% от началото на годината. Част от това се дължи и на затруднения с доставките.

MINI - 108 591
Малко под 7% спад за британската марка на BMW през ноември. От началото на годината продажбите са се свили с 18% спрямо 2019, пазарният дял се е увеличил с една десета до 1.2%.

Nissan - 187 136
Продажбите на японците се сгромолясаха в първата половина на годината, на фона на което 14% спад през ноември не е толкова зле. Пазарният дял е намалял с една десета и вече е 2.1%.

Volvo - 197 386
В трудни времена премиум сегментът се представя по-добре от масовия. Volvo има 10% спад през ноември, и 17% от началото на годината, което увеличава пазарния му дял до 2.2%.

Seat - 284 104
Затварянето на Испания за втори път тази година нанесе тежък удар, тъкмо когато Seat започваше да се съвзема. Резултатът е спад от 21% през месеца и общо 28% от началото на годината. Пазарният дял е паднал с една десета до 3.2%.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
3
 
14
 
! Отговори
Иван преди 3 години
До Анонимен 74С тази заплата ще ти е тежко, защото освен вноската, ще имаш и 2500 - 3000 лв каско на година, плюс плановото обслужване, гуми и т.н. т.е. под 1100-1200 лв на месец няма как. Иначе и аз си карам скромен автомобил за 30к, малко на години вече, но поне не се обезценява светкавично както става с новите. Имам опит и с нови, благодаря - даваш 90к и след 2 г. колата вече е на 55к. Друг път :)
79
2
 
3
 
! Отговори
V преди 3 години
Тва което гледам аз е че всички строят ударно на изток и затварят или свиват производство в ЕС.БМВ строи в северен Китай ,а вече има фабрика в Китай.Хюндай продава в София за да използва парите за новия си завод в Петрбург.WV иска да бяга я в Турция,я в петролни държави. Проблемите с задлъжняването и застаряването на запад ще създава големи проблеми ,а никой не иска да прави промени .Русия има два пътя. Или да обедини Европа с принципи а не с пари от дългове като Германците или самостоятелно.
78
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Скоро и имотите :) чакаме Март 2021
77
0
 
6
 
! Отговори
Иво преди 3 години
Ами катастрофален ще е и като не са адекватни така ще е.. Миналият месец ходих във ФВ да пазар нов Пасат за 80к лв. Исках да ми изкупят Ц класата 2016 ама нещът. Да речеш да бях предложил няква трошка, аз предлагам отлична кола, струва ща 40 бона. Искат на чисто да продават. Еми ще си карам Ц класата пък, като нещът нещът
76
0
 
17
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 3 години
До Анонимен 74Наистина си прав за колите, че те са малко гАзария, а не инвестиция, но имотите също са много лоша инвестиция в страна с толкова много много роми и старци като нашата... Колата наистина ще загуби почти цялата си стойност, но същото ще се случи и с недвижимия имот, защото това ще е апартамент или гараж - няма да е цех или нещо подобно... Не си умен и не си разбрал, че не се купуват имоти в страна със спадащ жизнен стандарт и население като нашата...
75
1
 
1
 
! Отговори
V преди 3 години
До The Real Бай ИванВ момента е много зле пазара на имоти ,но в бъдеще е възможно да се надуе софийския балон. В големите градове на Китай се забелязва балон. Тоест заради китайските ,,заплати ,, в България в бъдеще е възможен балон защото няма къде да се наврат парите от кражбата на заплати. А що се отнася да провинцията Там ще има спад заради унищожението на населението за да се джуркат молекули само в София .Тоест много малко пари от данъци остават герберасите и еврог.ейците в регионите
74
0
 
6
 
! Отговори
Работиш хоум трол преди 3 години
Пишеш лъжи и възхвали по цял ден за Бойко айдука.
73
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Муа ха ха! Като от някоя рубрика за запознанства сте. Само дано не сте фалшиви като хората там. Поне по някой телефон за връзка и снимка оставяйте.
72
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С годините открих, че да имаш нова кола е... евтино. Не се чупи, за сервизи- забрави. Караш и караш и сменяш за следващ модел. Евтиното излиза скъпо. Икономията води до мизерия. Масово гледам се карат коптори по 10к- разни АУди-та, БМВ-та и подобни таралясници, които ежемесечно са в сервиза и за годините, през които ги караш, си изплатил нова подобна кола.
71
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз съм мениджър от горния среден сегмент, на 5.4К съм.
70
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Уф, абе нямате ли приятели и роднини, пред които да се хвалите и да ви се възхищават. "Ит съм, инженер съм....заплатата ми е не знам колко си...". На кой му пука от това. Аз съм Доналд Тръмп и съвсем случайно реших да напиша нещо.
69
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз работя и живея в София. Не работя в ИТ сектора, но съм в западноевропейска фирма. Инженер съм, мениджър на средно ниво. Чистата ми месечна заплата е 3500лв. Нямам служебна кола и бих могъл да си взема нова кола за около 500-600лв на месец вноска. Това значи нещо около 50-65 хиляди лева. Мога, но няма да го направя, защото колата е едно от най-глупавите бързообезценаващи се предмети, за които човек да си даде парите. Предпочитам да и инвестирам в недвижими имоти и да карам кола за 10-15к.
68
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
90% са супер бедняци, 5% са средна класа и 5% са супер богати номенклатурчици, които приватизираха (на български означава присвоиха) икономиката в БГ.
67
6
 
5
 
! Отговори
до 64 преди 3 години
Как е в нормалните държави? Защо не провериш разликата в минималната надница в Калирофния и в Алабама, например? Айде стига с празните приказки как било по света. По света в малките градове заплащането е НУЛА. Така е и у нас. Няма как по цял ден да се наливаме с ракия във Враца и да искаме пари, нали? По цял свят е така. И добре, че са програмистите, та малко живнаха селата, че купиха къщи за офиси там покрай кризата...
66
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ИТ Сектора е въздух под налягане!За да има богатство трябва да има истинска икономика. Трябва да има производство!Като влезеш в магазина на поне 70% от стоките да пише произведено в България.Иначе имаш бананова република където вместо маймуунни имаш ИТ специалисти.
65
0
 
5
 
! Отговори
Германска пивоварна преди 3 години
*** трудно е да се вкара кола в шкафче бе хора...
64
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В моята компания сме на 7-8К.
63
1
 
2
 
! Отговори
до 63 преди 3 години
В София работещите са около 750 000 души. От тях 100 000 работят за над прага, а в изброените компании работят над 70 000 души.
62
3
 
8
 
! Отговори
Тиквата преди 3 години
Боко *** така ни го... , че няма пари за нищо. Ние нямаме промишлена и реална икономика, а всичко е в сферата на услугите. Телекомуникационни услуги , ресторантиорски услуги, банкови услуги, хотелиерски и много дребен търговски бизнес. Всички зависим един от друг, така наречената - покупателна способност на населението.
61
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ама стига с тая София бе! Не може всички да живеят в София и да бачкат в ИТ сектора.Трябва всички професии из цялата страна да получават достойно заплащане както е в нормални държави.

Спонсорирани публикации