Партиите пестят от реклама по време на кампанията

Предпочитали социалните мрежи, медиите останали назад
11
Партиите пестят от реклама по време на кампанията
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

"Имайки предвид социологическите изследвания, които не дават голяма преднина на нито една от партиите и не показват, че ще има и по-висока избирателна активност, кара политическите субекти да пестят средства за реклама, още повече че се задават и местни избори в края на годината". Това коментира пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда. Анализ на Института показва, че за 20 дни от предизборната кампания са похарчени общо 1,3 млн. лв. без ДДС.

В тази кампания посланията не са толкова разпространявани през традиционните медии, партиите и коалициите се обръщат все повече към социалните, добави тя.

"Няма интерес сякаш към рекламата в медиите към този момент. Вероятно навлизането на социалните медии и видеоклиповете и кратки видеа, които се излъчват там, се използват като реклама от страна на участниците", каза Лазарова.

По думите й към момента е най-скъпа рекламата на ГЕРБ-СДС и "Възраждане".

"Те са разходвали малко над 250 хил. лв. за кампаниите в 40-те медии, които следим. Това не са огромни средства в сравнение с предишни кампании“, посочи тя.

Няма интерес към двете големи частни телевизии, отчете още Лазарова в предаването "Преди всички". По думите й за първи път от 2014 г. насам те заемат задни места.

Ива Лазарова подчерта, че продължава практиката с безвъзмездните договори. Това може да е още една форма, която да е предпоставка да не се плаща за реклама, смята тя и добави, че не е ясно за какво са тези безвъзмездни договори.

По думите й участниците в изборите се възползват от безплатните форми.

Малко над 500 хил. лв. са средствата за медийни пакети, каза Лазарова. По думите й тази държавни средства за реклама се разходват. Не става ясно обаче договорите, подписани с медиите, дали са платени от медийни пакети, отбеляза тя.

"Продължава резистентността на ЦИК да направи публичен регистър за разходването на тези средства. Информация може да се получи от стенограмите, но това става със закъснение", разкритикува Лазарова.

Според нея предизвикателствата са в организрането на работата на изборната администрация.

"Очаква се тази седмица да започнат обученията на секционните избирателни комисии. Администрацията е лицето на изборния процес и от нейната адекватна работа ще зависи доверието ни към него", каза тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още по темата: кампаниярекламапартии
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Нищо НЕ СА преди 1 година
Вижда по улиците ГОЛЕМИ билбордове на кандидат престъпниците.
10
0
 
0
 
! Отговори
баба мара преди 1 година
защо да дават пари за нема нищо парапета и грешния ъгъл са страхотна рекламатакива със свещ да ги търсиш които ходи по избори да мисли и да не вършиглу-пос-ти
9
0
 
0
 
! Отговори
цели 112 милиона преди 1 година
"спестиха" партиите за тия избори.
8
2
 
2
 
! Отговори
Един Българин преди 1 година
Копейкин има рубли в изобилие, ГЕРБ пълни чекмеджета от реденето на жълти павета, ремонта на НДК, трамвай 5 и какво ли не как няма да ги има навсякъде? Не че имат шанс сред образованите хора, но те не се и целят в тях. Трябва да се забрани на хората с образование под средно да гласуват - само мафията могат да върнат на власт.
7
1
 
3
 
! Отговори
Кажете си го направо преди 1 година
Крадът, като за последно.
6
2
 
3
 
! Отговори
мак преди 1 година
Само герб не пести, всеки ден по нещо за него или вожда. днеска.бг имат опит в отразяването им.
5
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е, за ПП-то не очаквам да нямат реклами. Те само на това са научени - да работят с гугъл, да правят презентациии и реклами и да си въобразяват, че голяма работа са свършили. Ама така ги учат младите сега, че е по-важно как ще се представиш, отколкото какво реално правиш.
4
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГЕРБ ли? Досега една реклама на ГЕРБ не съм видял. За какво са им реклами като директно отиват махалата и си купуват гласове. Най много реклами ми излизат на ПП. Тия са навсякъде. Който и сайт, фейсбук, ютюб.... да отворя насреща ми излиза Кирчо или Асенчо. Възраждане нямат реклами но Костя обикаля по всички студия да защитава Русия а това със сигурност струва доста пари.
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защото знаят, че вече са станали досадни и ако продължават да се натрапват, хората още повече ще ги намразят и може да се активират да гласуват против тях например като гласуват за някоя малка неизбираема партия.
2
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ПП и ДБ пуснаха две реклами вчера в най-гледаното време по НОВА по време на като две капки вода, това ако е пестене явно Нексо и подобни яко подпират както и олигарси бегълци от правосъдието.
1
3
 
2
 
! Отговори
Да си го кажеме преди 1 година
МВР И ДАНС ПРАВЯТ ИЗБОРИТЕ НЕ ВИЕ РОБИИИИ!