Антони Христов - българин в Pixar разказва за професиите на бъдещето

Много деца са отрасли с филмите, в които е участвал
Обновена: 29 апр 2020 15:32 | 28 апр 2020 19:12, Петя Славова
32
Антони Христов - българин в Pixar разказва за професиите на бъдещето
Антони Христов. Снимка: Личен архив

Антони Христов е работил във филмовата индустрия и специално има отношение към анимацията в Холивуд. Там работи над 30 години, последните 18 от които е художествен директор в Pixar. Участвал е или е бил художествен директор на много от филмите, с които днешните младежи са отрасли като деца. Започвайки в Disney за Rescuers Down Under, през Fox’s за FernGully и Titan AE, чак до филми като Finding Nemo, Wall-E, както и много от късометражните филми на тема коли и други. Последния му филм, за който работи в Pixar, е The Incredibles 2.

Неговия опит като преподавател се състои от 12 години вечерно преподаване в AAU (Academy of Art San Francisco) и 8 години в CCA (California College of the Arts).През 2017 г. Антони съосновава IDEA Academy в Италия, Рим, и сега пренася неговия опит в България, където заедно със своите партньори основава ARC Academy. У нас му предстои да е част от онлайн проект, който обучава младите за професиите на бъдещето, а именно тези, които те вмъкват в гейм индустрията.

В ситуация на изолация е много интересно да се види какви наистина ще са професиите на бъдещето. Разкажете по-подробно за вашия проект, който ще се случи през май месец?

"Професия на бъдещето" придоби нов смисъл в контекста на пандемията. Ако преди хоум-офис беше само пожелателна екстра при избора на работно място, то сега всички си даваме много по-ясна сметка, че възможността за дистанционна работа е вид застраховка срещу безработица. В това отношение, гейм индустрията ще се излезе от кризата като победител. При всички наши партньори от големите студия в София, работните процеси са много слабо повлияни от изолацията. Нашият онлайн курс “Как се става: Гейм девелопър?”, е насочен към млади хора, които се намират на етапa на кариерно ориентиране или пре-ориентиране и искат да се запознаят с възможностите за професионално развитие, които гейм индустрията предлага по принцип и в частност - в България. За тази цел ще ги срещнем с 11 водещи професионалисти в няколко основни сфери, които ще дадат отговор на ключови въпроси, свързани с отделните роли, необходимите умения и начините за влизане в индустрията. 

Кои ще са лекторите, които сте поканили за това обучение?

Някои от тях са вече част от ARC Academy, други са нови в преподаването. Ще има продуцентски клас, който по принцип нямаме в академията засега и се надяваме да привлечем новите лектори да се присъединят към нас, и да направят собствен курс през есента. Аз самият също ще имам клас, който е по-скоро филмов, свързан с визуалната презентация и сторителинга.
 
Кой може да се включи в онлайн курса, който организирате?

Хора с всякакви умения могат да се включат, за да се фокусират повече върху това, което търсят като професионална насока и за да разберат дали гейм индустрията е правилното място за тяхното развитие. Онлайн курсът е главно ориентиран към младите и към учениците, които все още не са избрали своята кариерна ориентация и тази програма ще помогне много и на тях, и на техните родители да вземат това така важно решение за бъдещето им.

Какво е състоянието на гейм индустрията у нас спрямо  същата в Европа и по света?
 
В България гейм индустрията се развива бързо и сме много по-напред от доста страни. За региона може да се каже, че се движим паралелно с другите държави. Водеща е  Румъния, където работещите в индустрията са около 6000, в България около 2000, но това е пропорционално на населението. Липсата на кадри е главният проблем и ние в академията се опитваме да запълним тази дупка, да умножим числото млади таланти, които имат интерес и ориентация в гейм дев индустрията. Това, което другите държави нямат е ARC академията и дори от Румъния имаме голям интерес, и се надяваме в новия випуск да съберем много румънски ученици и преподаватели.

Оказа ли се и този сектор "заразен" от коронавируса?
 
Заразен - не, но зареден със стероиди да т.е стана много по-силен заради коронавируса. Повече  хора играят, повече се купуват игри, но също и тази сфера по естество е дигитална. Фактът, че не можем да сме в една стая, не влияе на тази индустрия. Не е нужна присъственост и интеракция, което  позволява да се развие повече по време на затрудненото положение.. В дейности като разработката на игри хората ще осъзнаят, че много по-често могат да работят от вкъщи и да са точно толкова продуктивни, както в офиса, ако не и повече.

Има ли пределна възраст, в която човек трябва да се насочи към гейм индустрията и ако навърши определени години вече е твърде късно за него да се развива в тази посока?

Аз по принцип бих начертал тази пределна възраст към 72 години. Шегувам се, разбира се. Винаги е по-добре да започнеш от по-рано, но и ако се включиш по-късно, ти носиш житейския  си опит, който вече си натрупал. Не е важно колко бързо се движиш, а колко далеч ще стигнеш. Възрастта ти дава опит и мъдрост, които нямаш, когато си млад. Аз съосновах академиите в Рим и София и все още се уча и правя грешки - програмата ни се променя тази година, подобряваме я. На 58 години основах ARC академията заедно с Милин Джавалиев, което е нещо ново за мен, защото до тогава бях във филмовата индустрия, но опитът, който нося е само от плюс. Искам да кажа, че всеки, който има интерес към създаването на игри, може да принесе от своята практика.

Какви са перспективите пред хората, избрали тази професия?

Перспективите не са малко, спектърът от професии в гейм индустрията е голям и място има за всеки. От голямо значение са артистите и аниматорите- хората, които се занимават с Game design, 2D и 3D modeling, Character design, Mission и quest design, програмиране. Да не забравяме и маркетинговите специалисти и рекламистите, други важни роли, които трябва да комуникират с аудиторията играта и да я популяризират.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
1
 
! Отговори
АнтоанДьоСенЕкзюпери преди 3 години
до адаша Тони:Не всички се кланяме на парата. Аз винаги съм се старал да бачкам неща, които ми доставят удоволствие включително съм започвал в нов бранш на 2 пъти по-ниска заплата и в стечение на обстоятелствата сега изкарвам доста по-прилични пари. Парите са просто средство за да си спокоен за прехраната на семейстовото си и за да развиваш идеите си и не е добре да се вманиачаваш
27
6
 
2
 
! Отговори
Тони преди 3 години
До Sherlock Holmes - Приятелю, всички се кланяме на парата в тези времена. Както казва един познат: По-добре болен и богат, отколкото болен и беден :)
26
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До да бе, дадиснЕЙ ? Oчевидно са си свършили работата добре при тебе хората от ДиснЕЙ
25
5
 
3
 
! Отговори
Sherlock Holmes преди 3 години
Американците се кланят на един бог - долара , и за пари и слава биха продали и майка си, както биха загърбили и всякакви морални норми. В случая си мисля , че Роалд Дал това се опитва да опише в книгата си. Пък може и да не е бил много в ред, знам ли.
24
4
 
5
 
! Отговори
Sherlock Holmes преди 3 години
До да бе, б Не знам за филмите на Дисни, ама винаги съм се питал, няма ли сексуален намек в книгата на Роалд Дал, и филма, за Чарли и шоколадовата фабрика. И по точно в името ''Уили Уонка''. По звучене е много близо до разговорното ''wanker'', което значи ''чикидж.ия". А и цялата история с тази шоколадова фабрика - знаем , че децата за шоколад са готови на всичко.
23
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Гейминг индустрията е на световно ниво най-лошата IT индустрия. Много стрес, дълги работни дни, по-ниско заплащане и огромно текучество. Има толкова много други видове софтуер, вразработката на всеки един от тях служителите са с по-добри условия.
22
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Професиите на бъдещето за дигиталните креативни професии, останалото роботите и изкуствения интерект ще го замени..
21
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да но един ден като спре това положение пак ще има нужда от изкуство. По-добре да гледам танцуващи хора от колкото роботи. Да му мислят канцеларските дейности, те първи ще изчезнат с автоматизацията. Тези големи аутсорсинг офиси вече не вървят.
20
16
 
15
 
! Отговори
Иванов преди 3 години
Не познавам готини хора, които да играят игри. Игри играят само лузъри.
19
13
 
18
 
! Отговори
Иванов преди 3 години
Който не може да печели пари и да се забавлява с жени, играе компютърни игри.
18
18
 
9
 
! Отговори
Ганя преди 3 години
Да си стои във ФАЩ!!! Истинските българи сме тук, в родината!!! Този и да дойде, най-много да донесе корона!!!(който намери сарказъм може да го задържи)
17
3
 
9
 
! Отговори
да бе, да преди 3 години
Не съм виждала до сега никакви сексуални намеци в Дисней продукциите, трябва да имаш много извратено въображение за да ги видиш .Четох някъде,че например приказката за Червената шапчица била точно зарибяване и подтикване към педофилия,както и Снежаанка и седемте джуджета, да не говорим за Красавицата и Звяра или Малката Русалка.А децата обожават тези филмчета,самите рисунки са прекрасни.
16
4
 
7
 
! Отговори
🙄 преди 3 години
Краварката е в левия ъгъл
15
12
 
16
 
! Отговори
Иванов преди 3 години
Хората загубват връзка с реалноста с тия игри и анимации. Вместо да ходи да спортува, той ще кисне на компа с часове. Игрите са зло, което малко хора осъзнават.
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да
13
6
 
9
 
! Отговори
123 преди 3 години
Няма професии на бъдещето, всички сме зависими един от друг. Като нямат кВо да папат и кой да им произведе една обикновен на тоалетна хартия, Ко правят? Няма хора, няма производство, няма кинти, няма нужда от IT, филми, анимации, влогъри, блогъри, инфлуенсъри и т.н....
12
3
 
8
 
! Отговори
Realno e istina преди 3 години
Истина е за академията ,но в 3D е трудно за пробиване
11
6
 
3
 
! Отговори
Pixel by Google преди 3 години
Професиите на бъдещето са 'генерал'ни.Повече пагони - по-голям престиж.
10
5
 
15
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА !!! преди 3 години
Бъдещето никой не го знае какво ще бъде. Така че нека не избързваме. Много деспоти и тирани са си правили едни сметки за бъдещето, а нещата са се оказвали не толкова розови за тях след това ...Така че по-полека с прогнозите !.На този етап е ясно, че пандемията от коронавирус е политическо, а не медицинско решение.Все повече хора проглеждат, а и все повече хора обедняват ...Дали няма да им излезат криви сметките на "световния елит" и техните политически слуги по света ?
9
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Tаксата за обучение е 1800 евро на семестър"Ето каква била работата. Предния SCAM, като университета където ми губиха времето 4 години с безполезни математики.