Това ли е краят на Boeing 737 MAX?

В българските авиолинии няма такъв модел самолет
Обновена: 14 мар 2019 09:25 | 12 мар 2019 11:30, Нели Христова
52
Това ли е краят на Boeing 737 MAX?
Снимки: Reuters

След катастрофата на  Boeing 737 MAX 8 на Етиопските авиолинии, множество компании, които използват този модел самолет, решиха да се откажат от него.

Китай приземи около 60 самолета, а към тях се присъединиха самата Етиопия и Каймановите острови. Сингапурските авиолинии също се отказаха от своите пет самолета Boeing 737 MAX, но засега.
Ще бъде ли спрян моделът и има ли такива в България?

Още по темата

"Самолетът Boeing 737 MAX е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. - обяснява Александър Богоявленски, авиационен експерт, пред БНТ. - Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло. Boeing 737 MAX 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации."

През 2018 година, Boeing 737 MAX на Lion Air се разби 13 минути след излитането си. Самолета на Етиопските авиолинии преди дни също се разби малко след като напусна пистата.

"Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята.  Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети“, обясни Богоявленски.

По думите му, черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета и помагат при разследването.

Автоматиката измества все повече човешката дейност - затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите, категоричен е експертът. Според него, няма място за притеснение у пътниците, защото въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният.

 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
1
 
3
 
! Отговори
hm преди 5 години
До АнонименНе знам за саботаж, но това е втори такъв самолет, който катастрофира по подобен начин в рамките на 5 месеца. Неслучайно повечето държави и авиокомпании го спират, поне докато се изяснят причините. В историята на авиацията повечето неща стават на принципа проба грешка и се учат от грешките с цената на човешки животи. Нов дизайн, пести 15% гориво, изместват се двигателите и центъра на тежестта и има нова система която компенсира това, но явно с компромис за безопасността.
38
2
 
2
 
! Отговори
Вили преди 5 години
Има автоматично и ръчно управление. Когато при автоматичното се получи отклонение, звуков и светлинен сигнал известява и се минава на ръчно. Този самолет е нов с по сложно управление, важна е и квалификацията на пилотите.
37
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма опасност Български самолети да падат.щото са от епохата на Флинтстоун.крачни.
36
2
 
3
 
! Отговори
Aviolubitel преди 5 години
Много ми е интересно какво авиационно образование има Вашият авиоексперт и откъде го изкопахте. В България има достатъчно професионалисти в областа на авиацията и съм сигурен че нито един не би приел да го титуловат авиоексперт.
35
1
 
3
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Да, това е.
34
6
 
5
 
! Отговори
Гогата преди 5 години
В българските авиолинии няма такъв модел самолет - вместо него ще пада Ф-16.
33
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много знаете вие какво е съобщил пилота...
32
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Черните кутии от кое поколение са като ясно е записващи,че са стандартизирани и записват определени параметри от детайли с отчет от датчици и преизчисления в допустими отклоненията в полета чиято функция изпълнява софтуерната програма вградена как блок за контрол с индикатори за сигнал на видимо-слухово възприятие,което също по електромагнитен начин се записва,всичко в записите е сведено до това,значи и черната кутия трябва да го записва тъй кат е бронирана по корпус и се разчита на нея след туй
31
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Богоявленски ни съобщава общи приказки, които може да ви каже всяка стюардеса.
30
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само ще ви кажа, че не краварите са пуснали недоносче, а всяка държава си има орган, който проверява и разрешава полетите на даден тип самолет. Включително и руснаците са ходили командировки до Сиатъл, за да се запознаят и одобрят полетите до и от руски летища.
29
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Причината и за двата случая е саботаж.Няма как досега 300 самолета да летят по два-три пъти на ден в продължение на две години и да не се прояви този проблем, ако беше конструктивен дефект. Преди това са налетени десетки хиляди часове и стотици излитания и кацания със следяща и записваща апаратура.
28
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 31Вай, вай, вай.............ами когато решение за закупуване на самолети у нас "вземат" не хора с "авиационно образование", а физкултурници, пожарникари, калинки и т.н?????? Значи е позорно да дапишеш коментар, а да вземаш такива СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕШЕНИЕ без образование НЕ Е?????? ХО-ХО-ХО-ХО.......
27
6
 
19
 
! Отговори
Victimized преди 5 години
Когато разберем какви са точно тези 4-*** членове на ООН, ще разберем дали е трагична случайност, или от онези случайности на разузнавателните служби.Точно като делегацията от учени и изследователи на вируса HIV от малайзийския самолет над Украйна, или оня другия малайзийски който изчезна с много важни китайски учени на път да патентоват нова технология.Факта, че статистически самолетни катастрофи стават рядко, прави тази статистика още по съмнителна. Но кой съм аз да казвам....
26
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Експерт може да е човек с нещо около 10-15 години стаж в авиацията като пилот, инженер, мениджър. Този пу тьо (и по външен вид и маниери пу тьо), има един любителски бревет, какъвто имат стотици други българи.
25
1
 
3
 
! Отговори
Експъъърц преди 5 години
Сигурно заради студена спойка на някоя платка.
24
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хо-хо-хо-хо......ТОВА Е КРАЯТ НЕ САМО НА Боинг-чето!!! Това е КРАЯТ на целия *** обор и това начало даже преди 5 години не го видяха САМО СЛЕПИТЕ! Или си мислите, че тръмп-чо СЛУЧАЙНО стана президент!!! Истински управляващите в краварията го ВИЖДАХА ОТДАВНА, след това го забеляза и обикновенния им трудов човек, който избра тръмп, СЕГА ВЕЧЕ ГО ВИЖДА И ЦЕЛИЯ СВЯТ!! Да, обикновенните работници решиха, че тръмп-чо може да оправи нещата, но май че старата международна олигархия няма да позволи
23
8
 
19
 
! Отговори
КРАВАРИТЕ МЪЛЧАТ преди 5 години
защото провалът е тотален. Ако обявят, че са пуснали едно недоносче да вози пътници ще загубят престиж, следват дела и загуба на пазари и много много милиарди. Ако си замълчат и падне още един МАКС до 1 година БОИНГ фалира , а заедно с него ТРЪМП и САЩ
22
5
 
8
 
! Отговори
Щерю преди 5 години
MAX 8 броя трябва да паднат от тоя модел за да го спрат...
21
9
 
11
 
! Отговори
ДА ТОВА Е КРАЯТ преди 5 години
не само на МАКС, а и на цялата корпорация БОИНГ. Следва фалит на хиляди свързани фирми и колапс на САЩ
20
1
 
11
 
! Отговори
Ами.. преди 5 години
те ще свалят данните (това са едни числа, записани на хард диск), после ще напишат заключение, което посочва най-вероятната причина. Обаче ХОРАТА ги няма вече! Забаравяме, че всичко се прави в "помощ" на хората-машини, пътища, сгради, паметници....и т.н. Една добре проектирана машина, трябва да устои на буря, на светкавица, на каквото се сетите и пак да кацне безопасно. А да не излети-даже не става дума.