Ха-ха! В България се чакало 5 минути на гише, максимум

Администрацията си пише оценка 5,7; служителите били любезни и отзивчиви
5 авг 2008 11:30,
125
Ха-ха! В България се чакало 5 минути на гише, максимум
Снимка: БГНЕС

5,7 е оценката за работа с граждани в различните звена на администрацията.  Това показват резултатите от проучване, поръчано от Министерството на държавната администрация и направено по метода „Таен клиент“.

Според проучването, в България се чака пред различните гишета не повече от 5 минути, а 86,3 процента от служителите в администрацията се държат любезно и предоставят исканата информация на разбираем език.

При посещение на място служителите упътват добре гражданите при ползването на публични услуги.

Изследването е направено в рамките на проект “Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация”, който се реализира по Оперативната програма “Административен капацитет”, финансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд с почти 2 млн.лв.

Проучването бе представено днес от министър Николай Василев. Резултатите сочат още, че връзката по телефона със звената за административно обслужване е на добро ниво.

Отговорено е на 89 на сто от обажданията. Служителите са любезни по време на разговор. А случаите на лошо отношение са единични.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Аз нямам претенции към опашките и чакането в границите на приемливото, ама не може някоя лелка, чиято работа е да обслужва хората, да се троска и лае, че й се създава работа (която междудругото никой не я кара да работи насила, освен че й се плаща, за която). И липсата на квалификация няма нищо общо с липсата на възпитание и липсата на елементарни усилия за вежливо отношение. Преди да оптимизират системата нека да поработят малко със служителите си по въпроса с нормалната комуникация с клиента. И другото, което според мен не трябва да се толерира изобщо, е моткането на работното място и всяческото избягване на работа. Едва ли аз съм единствената, на която се е случвало да отида някъде да подавам някакви документи и помещението да е пълно със служителки, които са много заети да правят нещо си в задната част на помещението (обикновено острят моливи, преписват усърдно нещо си, говорят по телефона и т.н.), стремейки се всячески да не се доближат до празните гишета, за да не вземе някой да ги накара да свършат нещо...
83
0
 
0
 
! Отговори
Примери преди 15 години
Да не бъдем голословни. Нека всеки каже колко време чака да му дойде реда да си плати данъците и за колко време гообслужват на гишето и дали лелката е учтива и т.н. Аз не мога да се оплача - чакане около 10 секунди, плащане за около 1-2 минута, пошегувахме се с лелката и това е. А при вас как е?
82
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Ако през последната седмица не отсъствах от работа три дни, за да се сдобия с ТРИ документа от АДминистрацията, можеше и да повярвам. Служителките - с дребни изключения - са груби като разгонени бикове. Охраната се държи с хората така, сякаш са отишли да ги тероризират лично, подиграват се като човек не знае къде трябва да иде и кои документи да попълни. Те са ***! На никого, абсолютно на никого не пожелавам да му се налага да си има взимане-даване с АДминистрацията. И понеже - по стечение на обстоятелствата - въпросният снажен министър го познавам, надявам се да не го видя (поне с глава и половина съм отгоре), че ще го сгъна на четири заради безочието!Иначе можете да ми завиждате за добрите колеги - дори не ме накараха да си взимам отпуска, а просто ме оставиха да си тичам по гишетата.
81
0
 
0
 
! Отговори
Служител от държавна преди 15 години
Не може да не се чака, не може да няма опашки, не може да се натъкваме на 100% усмихнати и адекватни служители... Причините са прости една от които е, че в повечет случай те /служителите/ са неквалифицирани, технически неграмотни и адски незаинтересовани... Не можеш да ги уволниш защото няма да им намериш заместник, а ако им намериш случайно, то той ще е на същото ниво като тях... Това е капацитета с който разполага Държавната администрация. Трябва да се опрости и оптимизира системата, да се съкрати бюрокращината, да се актуализира нормативната уретба, тогава да се съкрати персонала, да се увеличат заплатите, след което ще може да се вдигнат и критериите и изискванията за качеството на обслужване и тогава ще се чака по 2 мин. и ще ти се усмихват.
80
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Хора, дано не ви се налага да ходите в НЗОК и РЗОК за протоколи за скъпоструващи лекарства - там да знаете за какво "любезно" отношение и висене става въпрос...
79
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
В деловодството на министерството на земеделието ми се наложи да изчакам за най-обикновен входящ номер цялата едночасова обедна почивка, защото бях дошла три минути преди началото и. В агенцията по заетостта трябваше да напомням на някакво пикле , че едно служебно писмо изисква задължително и да бъде вписано с номер във входящата книга. В бюрото по труда трябва да изирваш посредника си от стая в стая, за да ти кажат накрая, че бил излявъл в отпуска. Поставили са им норматив от около 20 души на ден и дори и да няма никой след теб , те изритват през вратата на шестата минута... И още, и още... Премии трябва да се взимат от шефовете, лято е, морето зове.
78
0
 
0
 
! Отговори
Kati преди 15 години
Да не оплюваме поголовно всичко, както правим по принцип. Бъдете малко по-обективни. И аз съм чакала безкрайно в КАТ, там липсва всякаква организация. Но мога да похваля НАП-Изток. Изключително приятно съм изненадана от тази служба. Преди 2 години там бяха ужасни опашки и обслужване. А сега ми се наложи да се обърна към тях по сложен повод. Има система за обслужване, а всички служители бяха страшно любезни и разбрани и казуса бе разрешен много бързо. Много се изненадах, явно има подобрение в системата.
77
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Венера, кажи къде бачкаш и ще те тестваме като тайни и не толкова тайни клиенти :)При това всички служители от администрацията имат големи претенции, че имат отлична компютърна грамотност - ама пусто, защо като трябва да се свърши някаква работа почват да се оплакват, че са зависнали компютрите или се е прецакала системата, а то се вижда че 2 букви на кръст не могат да въведат?
76
0
 
0
 
! Отговори
smile преди 15 години
ne dai si Boje da ti se naloji da hodish v nqkoq obshtina , na gishetata moje da chakash ot 30 min minimum do chas ( za kasite pak taka ) , dva a ponqkoga i chetiri chasa .... da ne govorim kolko sa "liubezni i otzivchivi " vsichki , tva sa pylni gluposti , zemete primet ot agenciqta po vpisvaniq v sofiq kydeto horata chakat sys dni i samo gi preprashtat , smqtaite kolko taini sa bili tainite klienti...!!!!!!!!
75
0
 
0
 
! Отговори
Venera преди 15 години
И да добавя - нито съм дебела, нито съм космата, даже не съм и брадата
74
0
 
0
 
! Отговори
Най новия Виц преди 15 години
Те тази инфо требе да я публикуват в книжката за габровските шеги на 1ва стр. ! Щото нали рабирате че това е най-новия виц на правителството ! Което до сега само вицове създава, а иначе си знае почивките, ваканцийките, силната храна...лапаницата, де шо има фонд за източване...
73
0
 
0
 
! Отговори
vENERA преди 15 години
Обръщам се към всички, които яростно критикувате 40-50-годишните лелки. Мога да поспоря, че не сте съвсем прави. Аз съм на 53 години, работя в държавна администрация, не само с компютъра, а и с всяка "друга машинка" от офис оборудване се правям отлично. Поведение, маниер, държание - всичко е много индвидуално. Лично аз се дразня от безразличието и некомпетентността не само на лелки, а и на млади момичета от разни администрации, когато ми се налага да отида точно, защото аз не си позволявам да не спазвам работно време, да се държа грубо, най-малко некомпетентно. Директорът ни си има принципи - или работиш или си отиваш, ако не ти се работи при тези условия.
72
0
 
0
 
! Отговори
Малък МУК преди 15 години
Алооо Ноколайчо бе мъничкото ми... ти кога за последно се реди на опашка пред гише ? Да те обслужват наднормено лелки стоещи пред ПС сякаш е извънземно и да търсет всяка една буква докато ти издадат една 'биляжка' за 20-30 мин., за което врме ще направя работеща уеб страница...? Ако за същото време те обслужват за едно кафе в кафеджийница или дори ресторант, многу шъ съ замислиш дали да отидеш пак ако имаш избор разбира се за ...за държавните услуги ти думам...!
71
0
 
0
 
! Отговори
Какво значи чакаш 5 преди 15 години
Какво значи чакаш 5 минути пред гише? Да те обслужат или да ти дойде реда или и двете? Така като гледам май става въпрос след като ти е дошъл реда, за колко време те ОПРАВЯТ.Иначе зависи за коя точно администрация става дума. КАТ е може би на първо място по чакане. В НОИ също се чака, но те може би не са в това изследване. Иначе в община не чакам много, вкл. и за плащане на данъци. По други места не ми се е налагало да ходя.
70
0
 
0
 
! Отговори
Бързия преди 15 години
Това случайно да го е продумал оня снажния министър. Хамстерчето дато влиза право в хладилник.
69
0
 
0
 
! Отговори
darmonko преди 15 години
Даа резултатите отговарят изцяло на истината. Само че поради липса на място в сайта са публикували само част от изследването. Ето пълния текст:"5,7 е оценката на администрацията...по скалата на Рихтер""86,3% от служителите се държат любезно...когато говорят с шефа си. Другите 13,7% въобще не знаят кой им е шефа. Изследването е проведено през обедната почивка, т.е. между 10:00 и 16:00 часа""Отговорено е на 89 на сто от обажданията...на телефоните 166,160 и 150. Служителите любезно насочват обаждащите се към тел. 112"Явно критериите на проверяващите са били изключително строги, след като 2 милиона лева не са стигнали, за да напишат пълно 6 на администрацията.
68
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
5 мин ??? Аз ли съм зле, тия ли ??Отивам и аз в КАТ СТЗ, една дебела леличка обработва документите ми 40 мин !!!! имаше поне 15 мин техническа почивка, борейки се с кирилизатора, щото неможе да го накара да пише на кирилица, смяяях.. После три пъти се налага да ходя в банката там, за да плащам различни неща и така си губя реда и пак се нареждам !!На всичкото отгоре в 21 век и при навлезлите компютри, системи и чудесии, тя въпросната леличка ми пише едни неща на едни листчета и ме кара с тях да ходя в банката ..АБЕ ХОРААААА!!!! Ние сме по-зле от Африка те ми говорят некакви смехории..% минути само сме чакали.. А за трудовата книжка да си оправя ако взема да описвам одисеята си, бяха 5, да! но не минути а часа !!!!
67
0
 
0
 
! Отговори
glavan преди 15 години
5 мин. само докато дебелогъзата лелка зад гишето си намери химикала
66
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Пълно информационно затъмнение и цензура, а уж сме в Европа
65
0
 
0
 
! Отговори
аз преди 15 години
Тези сигурно са си правили засечките в неделя. Ей така за да не бавят опашките през останалото време. И в НАП, и в общината, и в полицията, в паспортното, и в бюрото по труда и където и да е било, не се е случвало да чакам по-малко от половин час. И идея си нямам какво точно са засичали.