Катастрофата на влаковете станала от немарливост

Шестима от ранените все още са на лечение в "Пирогов"
5 окт 2010 09:46,
25
Катастрофата на влаковете станала от немарливост
Снимка: БГНЕС

Шестима от пострадалите във влаковата катастрофа край Драгоман са оставени на лечение в "Пирогов", съобщиха от болницата.

Между тях са и двама сръбски граждани, които са със счупени лумбални прешлени.

В клиниката по неврохирургия са настанени четирима души, пътували в българския влак. Трима са с мозъчно сътресение, а един от ранените е със счупена кост.

В спешното отделение на болницата вчера помощ са потърсили общо 24-ма души.

Причината за сблъсъка на двата влака е или човешка грешка, или немарливост, но има нарушение на технологичните правила от страна на тримата диспечери, които бяха уволнени, коментира пред bTV министърът на транспорта Александър Цветков.

Още по темата

"Все още не може да се изясни дали локомотивът, в който се е блъснал пътническият влак, е тръгнал регламентирано или не. Катастрофата е станала буквално за секунди въпреки комуникационната връзка между машинистите", уточни той.

Цветков разказа, че машинистът на пътническия влак е скочил в движение, след като е видял локомотива срещу себе си.

"Системите на безопасност на БДЖ са много остарели, те са полуавтоматични и над 40-годишни. Но на този етап не е възможно да бъдат обновени всички системи, тъй като са много скъпи. Тук става въпрос за немарливост, като тримата диспечери са понесли последствията си", категоричен бе Александър Цветков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: Пирогов
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
2
 
! Отговори
Знаещ преди 13 години
Приятел, Изол. лок и ТСВ са се движили от Драгоман към Драгоил. А МБВ обратно. Системата е ПАБ . (полуавтоматична блокировка). За какви броячи на оси пишеш. Тук няма такова нещо.
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
НЯКОЙ ДА МИ КАЖЕ КАК ИЗХОДНИА ЩЕ СЕ ЗАТВОРИ 3К СЛЕД КАТО Е МИНАЛ ВЛАК.
23
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Вярно, просто съм ги разменил докато пиша, моя грешка.... Но изцепките са големи: Рък.Движение си мисли че изпраща влак, а заминава ИзЛ (без сигнал от РД) Влак заминава без "готово" от рък.движение Рък.Движение на съседна гара, очаква влак, а пристига ИзЛ, но това не му пречи нормализира системата и да изпрати влак в междугарието.... Обикновенно само една изцепка и само един "заспал" не водят до катастрофа, но тука вече са много издънки... добре че няма загинали или осакатени...
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
До 18, ИЗЛ се е движил от Драгоман към Драгоил. Както и ТСВ.
21
1
 
1
 
! Отговори
juls преди 13 години
abe da te e s trah da patyva6 s kakvoto i da bilo-vsekidnevno incidentii s avtomobili,vlakove samoleti...
20
2
 
0
 
! Отговори
кеф преди 13 години
Ей умрете да видите некой голем стъпкан в калта.
19
3
 
1
 
! Отговори
Министър преди 13 години
Стига с тоя Драгоман, бе! Нали на гарата зарових НЯКОЛКО /милиона/ ДОЛАРА ПОВЕЧЕ...
18
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Както и да се водят ИЗЛ поне един е заминал без сигал от ДР.... На Драгоман изх.сигнал светва червено едва след като заминалия влак подмине обратния входен, заминал е ИЗЛ, малко след него е заминал и МБВ (рък движение не се е усетил че влак е заминал от гарата без да му даде сигнал с диска).... дефакто са се движили един след друг, ИЗЛ пристига на Драгоман,рък. движение решава че междугарието е свободно и пуска ТСВ, тук е неговата грешка че трябва да пристигне влак (МБВ) а пристига само лок. и дава сигнал на ТСВ да замине, по-принцип би трябвало да не може - защото броя на осите напуснали Драгоил не е същия като влязлите в Драгоман... тук най вероятно рък.движение е използвал бутона за принудителна нормализация на системата (скъсал е пломба) без да се обади в съседна гара или на диспечер... (това му окача въжето на шията).... от тук нататък всичко се знае... близо 170 тона смачкани ламарини...
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Абе за международния влак са си купили, няма къде да идат... ама дали са запазили билетите в олелията....
16
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Защо да си подава оставката - да не би той да е карал влака или да е натискал бутоните по пултовете на Рък.Движение? Или да е министър само на Ж.п транспорта.... Системата за сигурност там може да е стара, но върши работа, отделно че рък.движение трябва да е готов да работи дори и без система за сигурност, да не говорим че има правила за движение без сигнали (ДБС)..... Никой не е умрял от спазване на правилниците, незпазването винаги най-малко до предпоставки за смачкани тенекии
15
1
 
5
 
! Отговори
Анализатор преди 13 години
Александър Цветков не е толкова слаб министър... Той е много по-слаб...
14
2
 
6
 
! Отговори
питащ преди 13 години
Не трябва ли министъра да си подаде оставката?!
13
1
 
3
 
! Отговори
пепо преди 13 години
Жалко за пострадалите.Даже и пари няма да вземат, защото е задължително да представиш билет,а по та я линия билети се купуват мн рядко.Но така е ,рамо или късно всеки си плаща за гяволията.
12
0
 
4
 
! Отговори
Яко преди 13 години
Наредба 45 кърти мивки... Ама на министъра не му пука...
11
2
 
1
 
! Отговори
haha преди 13 години
Каква точно е тая наредба?
10
1
 
8
 
! Отговори
Железничар преди 13 години
Интересно е кой разпореди-изолираните локомотиви -да се водят под номер на влак,независимо че е само машина .Това допълнител е заблудило Деж.ръководител от Драгоил и сега с един добър адвокатработата ще е друга! Защото има и наредба 45 а също и има дефиниция какво означава влак?
9
5
 
1
 
! Отговори
haha преди 13 години
Баси, що ли няма милиорди плюещи коментари под тия статии... сигурно щото не става въпрос за *** или турци.
8
2
 
2
 
! Отговори
tisho преди 13 години
da ostavish jivota si v rucete na drugi
7
2
 
13
 
! Отговори
пътничка преди 13 години
По тая линия билети на гише се издават много малко, касиерките казват че влака е почти празен, а като се качиш на влака се оказва, че е пълен. Минават кондуктор и не знам кой си и събират левчета от пътниците, без съответен документ, вместо да проверяват билети. Това ако не е публична тайна, и предполагам няма да има изненадани от написаното, освен ръководството на БДЖ.
6
0
 
18
 
! Отговори
Копирано преди 13 години
Най-правдоподобната версия до момента:Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово").ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване.В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.