Все повече българи се жалват от мобилните оператори

Най-често оплакванията са за високи сметки и преноса на номерата
Обновена: 15 мар 2011 15:11 | 15 мар 2011 14:12,
7
Все повече българи се жалват от мобилните оператори
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

През последните няколко месеца има ръст на жалбите в Комисията за защита на потребителите, свързани с мобилните оператори. Това каза председателят на комисията Дамян Лазаров.

Повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, са с оплаквания на граждани от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца техният брой е над 1500.

През миналата година в комисията са постъпили 12 000 оплаквания от услуги от всички пазарни сегменти, а месечно броят им е около 1000.

Най-често оплакванията са свързани с преноса на номерата и прекратяването на срочните договори, потребителите се жалват също за необосновано високи сметки и неспазване на кредитния лимит, след като той е договорен.

По повод на Световния ден на потребителите в КЗП беше открита приемна, в която гражданите могат да споделят проблемите си, възникнали при получаването на телекомуникационни услуги. Още преди тя да отвори врати, около 20 души вече чакаха ред.

Въпреки че КЗП не е основният регулатор в телекомуникациите, според нейното ръководство е необходимо да се потърсят сериозни законодателни промени.

Дамян Лазаров уточни, че е необходимо да се намерят санкционни решения за тези проблеми, които доброволно не могат да се решат чрез саморегулация.

Сред възможните решения Лазаров посочи евентуалното въвеждане на санкция при  изтичане на определен срок от време, в който потребителят има право да пренесе своя номер от един оператор към друг, но това не е било осъществено. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
1
 
! Отговори
scala преди 11 години
До анонименСлед като многото държавни агенции не ни защитават,къде сме...В коя държава живеем.И защо в гражданските протести покрай РПТ-тата не се включиха и тези проблеми...?А трябва.До кога мобилните оператори ще си играят с гражданите
10
0
 
1
 
! Отговори
Форс преди 11 години
Защо КЗП препраща жалбите до Комисията за регулиране на съобщенията?Защо жалбите до г-н Бернар Москени-гл.изп.директор на БТК/Виваком/ не се разглеждат с допълнени нови доказателства за липса на техни услуги с месеци и се получават по 7-8 отговори от супервайзор с едни и същи отговори?!?При тях има сериозни организационни , софтуерни и финансови проблеми.Много внимавайте -дали да станете техен потребител на услуги.
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До stivanДа,такива са.И пращат СМС-и по няколко пъти да плащаш ,въпреки ,че си вече платил.И си позволяват да те изключат поради...техни грешси в комуникациите.Те нямат синхрон със звената си по места в условия на повреди.С часове държиш слушалката на тел.123 ,говориш,говориш..Пак те прехвърлят на друг,на трети ,а в офисите им не стига тази информация ,нито в звената за отстраняване на повредата.И така кръгът се затваря,накрая ти искат да платиш за месеци , в които не си имал техните услу
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До 4ofiВиваком е хитър комбинатор.Ако погледнето договорите с потребителите-те не отговалят на статута на съответния потребител.Освен ,че не се посочват цените на услугите.Месечните им детайлизирани справки са ...от по 10 стр.от които не можеш да разбереш колко плащаш,за какво , за кой период.Периодите за ТВ са едни,за моб.телефон-други,за интернет и домашен-трети.При недоставени услуги с месеци пак настояват да плещаш и т.н..Когато отсъстваш и е ползваш нищо от услугите им ,пак плащаш с
7
0
 
0
 
! Отговори
stivan преди 11 години
До 4ofi
6
0
 
0
 
! Отговори
4ofi преди 11 години
До анонимен
5
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Пуснах си оплакване в офис на Мтел, че фактурата ми е надписана. Разглеждаха оплакването около месец и ми смъкнаха 35 лева от сметката, която беше 50 лева. Сега вече мисля, всеки месец да си пускам профилактично по едно оплакване, та да видим какво ще стане. :)
4
0
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 13 години
евала на една Румъния..одрънка с милиони евро оператор згафил ..а тук няма такова нещо..съгласни са с всичко което операторите предложат и заставят..а държавата с нейните комисии я няма никаква...сякаш не желае гражданите да я занимават с нищо...по Живково време държавните служители бяха много отговорни и си гледаха работата съвестно..а сега нищо подобно...бесни са че ги занимаваме с проблемите си.кога ще усетим че живеем в нормална и бяла държава?
3
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
М-тел надписват безумни сметки,лъжат с безплатните минути, на оплакванията ти любезно ти отговарят с някакви смешни *** обяснения. Наистина ли няма кой да ни защити правата от тези престъпни мутри?
2
0
 
5
 
! Отговори
врял-кипял преди 13 години
Тази комисия нищо не прави. Подадох жалба до червения оператор с копие до комисията и след изтичане на законоустановения срок за отговор от оператора си измиха ръцете с това, че комисията още не се е произнесла.А като Ви излъжат да подпишете договор, който в последствие се окаже, че не Ви е изгоден, просто престанете да ползвате услугите на оператора. Не могат да Ви търсят наказателна отговорност. Най-много някакъв административна глоба, която след обжалване ще затъне някъде.
1
0
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 13 години
и като се жалваме хилядите държавни агенции които харчат милиарди да не би да ни защитиха