Стачката тласка към фалит БДЖ

Икономисти бистрят на кръгла маса бъдещето на железниците
Обновена: 8 ное 2011 13:47 | 8 ное 2011 13:46, Красимир Ангелов
270
Стачката тласка към фалит БДЖ
Снимка: БТА

Евентуална стачка в БДЖ няма да подобри положението в железницата, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия ѝ фалит, обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество".

Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.

"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.

Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.

"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.

Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.

По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.

Още по темата

"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.

"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.

Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.

Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.

"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.

Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


270
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ей МАРИО 36 И ЗАД ПРОКСИ МОЖЕ ДА ТИ СЕ НАМЕЛИ IP то ИЗЧЕЗВАЙ ДА НЕ СЕ ЧУДИШ ПОСЛЕ
67
4
 
11
 
! Отговори
До 53 преди 12 години
Не се разбира какво ти е ясно и какво искаш! Необходими са промени и съкращения, но преди всичко в "ШАПКАТА" на БДЖ в СОФИЯ! Изгониха всички, що годе разбиращи от железница и назначиха креатури на Дянков, които бъркат определенията МЕНИДЖЪР и МЕНАЖЕРИЯ.И целта е ясна - да се съсипе поредната що годе работеща институция, свързана с националната сигурност. Като искат да помогнат на БДЖ, трябва да сложат хора с опит в системата. В София ,персоналът да се брои на пръсти. И да има ТОВАРИ!
66
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тоя Марио здраво са го отървали и не могат да го намерят да си го приберът....
65
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ай махни се ве спамер ходи си пий хапчето.
64
3
 
5
 
! Отговори
до Марио преди 12 години
Ей психопат,спри да спамиш бе.
63
4
 
10
 
! Отговори
Варнаджиев преди 12 години
Аз купих Кремиковци за скрап, аз ще купя и БДЖ за скрап ! Благодаря ти Бойко !
62
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ЖП-транспорта е по-скъп от автотранспорта.
61
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Явно някой е много заинтересован пътническия ЖП транспорт да се разхвърля по автобуси. И следва въпроса кой има най много автобуси? Май фирми близки до ДПС - заформя се нова тройна коалиция.
60
4
 
5
 
! Отговори
алоо преди 12 години
Най-добре е БДЖ да фалира и на нейно място да се докарат няколко сериозни концесионера, които да знаят как да работят. Очевидно е че толкова много кражби в БДЖ я доведоха до това състояние. Само концесионерите да не са като електроразпределителните дружества, че жална ни майка.
59
6
 
7
 
! Отговори
стабилно бедни преди 12 години
Как ще фалират бе нали сме финансово стабилни и сме за пример Дянков и награда взе даже от Форбс.
58
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Стачка до дупка. В европа постоянно има стачки.
57
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Много убави икономисти имаме....Когато народа недоволства тва икономически не е убаво...било лошу...най-убаво е да сме на по една паничка чорба....И тоя убавец е за пред стената... Ми стачката за тва се използва по светЪт бе убавец...чрез икономически натиск т.е. зьпльхь от фалит, собствениците да са принудени на изпълнят исканията на стачкуващите. За кво друго е стачката бе убавец ? За новини по вестниците ли ?
56
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ГЕРБ спокойно може да вдигнат данъците върху бензина и колите и с тях ще се покрият дълговете на БДЖ. Така ще се направи жп транспорта по-евтин и конкурентен на частните рейсове и таксита. Фалит на БДЖ е изгоден само на близки до ГЕРБ частни таксиметрови фирми.
55
2
 
10
 
! Отговори
кенефа на Европа преди 12 години
Всичкото е мафия! Пропаднала и скапана държава! След като са на загуба пътническите защо не ги намалят с 30-40% , за да станат по рентабилни?? Верно така или иначе са си мизерни влаковете и то много мизерни, но ако ми е доста по евтино бих се прежалил! Както и много други хора, тогава вече ще е друго! За влака е все тая дали вози 50 или 500 човека, Нали Дянковина се хвалеше, че след като намалили таксата за преминаване на Дунав мост, приходите са се качили 3 пъти! Просто не искат...
54
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
марио спамър си и дразниш :)
53
5
 
6
 
! Отговори
иван иванов преди 12 години
Другари и другарки, всички които се мислите за УМНИ я по-добре да отидете на кино и да гледате филма на Владо Въргала, а именно Операция Шменти капели. Там другари и другарки ясно е обяснено как трябва и как стана и продължава да затриват нашата Майка България. Всичко това става под диктовката на Запада, Щатите, Израел и разбира се Русия. Ние само се караме и дразним, а те точно това и искат. Няма производство, няма БДЖ, няма нищо, няма и БЪЛГАРИ. да живее ДЕМОКРАЦИЯТА....
52
5
 
10
 
! Отговори
Боко Тиква Празна преди 12 години
За туй ли ви правих магистрала, да се возите във влаковете бе, ваща мамка???? За туй ли се набутах, а?????? Нали трябва да си избия разходите, като ви доя с тол-такса и акцизни горива!!!!! Марш по магистралата с гробниците на западна европа с калпав бензин от 2.70 литъра.!!!
51
10
 
10
 
! Отговори
акире преди 12 години
Ясно е ,че ако искаме да имаме хубав ЖП транспорт, трябва да има промени и съкращения на линии, вагони и служители. БДЖ е в доста по голяма конкуренция от преди 21г. За тези године за БДЖ не се реализираха никакви промени да се напасне към новото / е видно е само мотрисите на Сименс /. За да има модерно действащо удобно БДЖ, трябва да преглътнем промените. Виждал съм влакове с по 5,6 човека. Или пълни с *** които не си плащат. Кой от Вас и кога последно се е возил на влак? Е така докога?
50
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Значи аз мога да загубя работата си, а тези другари от бдж не?
49
9
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ГЕРБ носят основна вина за фалита на БДЖ, защото те не закупиха нови вагони и локомотиви, а похарчиха милиарди евра за асфалтови магистрали и строежи от пепел, прах и кал. Сега при фалит на БДЖ Дянков ще трябва да търси най-малко 1 милиард евро заеми за нови локомотиви, вагони и жп релси иначе страната ще се върне в 19 век, когато хората са се движели с каруци. По същия начин се ликвидира и АЕЦ Козлодуй и хората ще стоят на свещи като в 19 век.