Стачката тласка към фалит БДЖ

Икономисти бистрят на кръгла маса бъдещето на железниците
Обновена: 8 ное 2011 13:47 | 8 ное 2011 13:46, Красимир Ангелов
270
Стачката тласка към фалит БДЖ
Снимка: БТА

Евентуална стачка в БДЖ няма да подобри положението в железницата, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия ѝ фалит, обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество".

Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.

"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.

Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.

"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.

Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.

По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.

Още по темата

"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.

"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.

Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.

Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.

"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.

Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


270
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
2
 
5
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
"По комунистическо" се правеха не толкова нови участъци, колкото еликтрификация, удвояване.Друг въпрос бе как е направено тоНО НИКОЙ НЕ БАРНА БДЖВ ЕДНА ДЪРЖАВА, КОЯТО Й ДА Е ТЯ, ТРАНСПОРТЪТ ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПОДПОМАГАН ОТ ДЪРЖАВАТА, ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯТ - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!Оправдавайки се с нерентабилност и с факта, че подвижният състав е в ужасно състояние, започна унищожаването на БДЖ
87
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
92 - Само така:))) Предишните са виновни:))) Давай мантрата:)))))
86
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
84 - Соца лош, лош, ама храни вече 22 години държавата! Дори Бойко опрости 75% от заема на Сирия и прибра останалите, за да не измрете "демократите":))) Като сте много отворени защо "демократите" не оправихте строя, а като Костов разпродавахте срещу комисионни, къде за долар, къде за 150 000 долара:))) Пък имаше и един "Мистър 10 процента":))
85
8
 
5
 
! Отговори
Spiro преди 12 години
" Никой не пипна БДЖ, остана си държавна и по "царски времена" и по "комунистическо" "Да, и за това сега е в подобно положение.
84
3
 
4
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
Историческа справка "во кратце"БДЖ е създадена през 1888 от правителството на Стефан Стамболов. С много мъка и при какви ли не условия от 1888 до 1944 има вече над 4000км като малко от тях сме "получили" като построени преди 1878/Русе-Варна; Свиленград-Пловдив-Белово и Симеоновград-Нова Загора до Ямбол/ Всичко друго НИЕ!!! Никой не пипна БДЖ, остана си държавна и по "царски времена" и по "комунистическо"
83
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ако Дянков и Борисов не са кадърни да управляват и даже да разширят дейността на БДЖ, да си подадат оставките и да се махат в Банкя и в банката на света. БДЖ не е банка и ако ликвидират БДЖ, българският народ няма да им прости и ще ги осъди.
82
0
 
10
 
! Отговори
кеф преди 12 години
След Бойко ще останат само *** и ***!
81
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абе да остане влака Асеновград-Пловдив ... другите да ги закриват.
80
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
След 3 години власт риформаторите от Герб ликвидираха и БДЖ. Да се готвят следващите!
79
1
 
3
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
ПродължениеОсвен наклона се изисква придържане към радиуси на криви. Не знам какво е, ако някой може да поясни тукРелефът на България е разнообразен, "начупен", средна надморска височина от 470, като територии с типично низинен релеф няма. Това са Поречието м/у Русе и Силистра, Тракийското и Старозагорските полета и Бургаската низина. Всичко друго е най-малкото нахълмено. Колкото и да я мъчим, при този релеф по нормална, 1435мм линия високи скорости над 170-180км/ч ще има в малко места
78
2
 
14
 
! Отговори
fck преди 12 години
имам само един въпрос към всички пишещи тук! И той и следния Една държава като си продаде държавните дружества като изброявам : Софийска Вода, Българска Телекомуникационна компания, Градски транспорт, Булгартабак и така нататък , Арсенал и още много приватизирани предприятия и заводи.Кремиковци който фалира. Та остана ни БДЖ и то вече дори няма да е БДЖ. И каква държава е тая която си разпродава предприятията на чужденци.. Никаква. Скоро може да няма и държава България! Е тва е Game Over! Kaput
77
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Директна извадка от гръцкия вестник "Симера":"Българите са най-бедният народ в Европа и това не е тайна дори за самите тях, но видели ли сте ги да протестират? Не, няма и да ги видите защото не могат да си го позволят. Целенасочената политика по-обедняване на българският народ се ръководи чрез различни уж европейски директиви. Забележете въпреки, че българите са признато най-бедни, голяма част о...т стоките и услугите са с по-високи цени от средноевропейските. За да оцеляват, те са принудени да работят непрекъснато при ужасни условия на труд, при масово погазване на всякакви трудови норми, без да смеят да се оплакват, без да смеят да си потърсят правата. Техните синдикални лидери, ако могат вобще да се нарекат така, ще видите сред редиците на управляващите, окичени с най-високите държавни отличия, но не и сред работниците, не и на прощадите, не и в първите редици на протестите, защото протести няма.И ние като гръцки граждани свикнали да търсим и отстояваме прават си задаваме въпроса, как е възможно това? Как при този стандарт на живот, при тези условия на труд, при това нагло и безочливо отношение към тях, как те стоят тихо и безропотно? Отговора е един те са бедни, толкова бедни, че дори и един ден да не са на работа, а да излязат на протест, това ще бъде пагубно за тяхното оцеляване. Те няма да успеят да си платят сметките, или да си купят храна, или необходими лекарства, или дрешки за децата. Да, те са толкова бедни, че ходят болни на работа, че по скоро биха умрели на работното си място, отколкото да си вземат почивка нужна на всеки жив организъм. За тях няма почивка, заробени веднъж от банките, втори път от работодателите си и трети път от политиците си, те са изгубили всяка надежда и живеят ден за ден в постоянен страх и стрес да не изгубят работата си, надника си, да не се разболеят. Всяко едно по-сериозно заболяване ги обрича на почти сигурна смърт, защото са бедни. Техните предприятия произвеждат инвалиди, българите биват използвани, изстисквани и изхвърлени на улицата. Без защита , без надежда.Тяхната държава, тяхната индустрия бе разпродадена и разграбена на безценица. В България няма истински чуждестранни инвестиции. Това което е продадено на чужденци на безценица или е унищожено, за да не се произвеждат конкурентни на вносните стоки или се използва за ограбване на българите и изнасяне на спечелените пари в чужбина. На българите им набиват в главите, че заплатите им трябва да са ниски, защото така били конкурентно способни и така забележете привличали чуждестранните инвеститори. Няма по-смехотворно твърдение от това. Как можеш да твърдиш, след като уж си член на Обединена Европа, че ще привличаш инвеститори с ниското ниво на заплащане? В кой век живеят българите? Не разбират ли, че днес истинските инвеститори търсят не проста маса работеща за без пари, а работници образовани, специалисти, притежаващи творческа мисъл и креативност, откриватели и способни да предугаждат бъдещето. Явно някой има интерес да ги кара да се конкурират по заплащане със страните от третия свят, а не по знания с развитите Европейски държави.В България правителството инвестира най-много в полицията, която е един процент от цялото население на страната. Но не мислете, че тази полиция се бори с престъпността, не, самата полиция е корумпирана, съдебната им власт също, за политиците им да не говорим. Полицията им е гарант за сигурността на корумпираната върхушка, за това, че всеки дори и плах опит за протест и търсене на отговорност, ще бъде смазан и потушен. Благодарение целенасочената политика на потъпкване и опростачване на българският народ, той е почти обречен на изчезване. По-голямата част от знаещото и можещо население е емигрирала, *** са оставени сами на себе си като безнаказаността им е пословична, а страхът у българите неописуем."
76
7
 
5
 
! Отговори
полудевам полечка преди 12 години
Те печеливши фирми(дружества) уволняват наред , защото им намалява печалбата, тия нагледци пред фалит, дължат близо милярд и щели да стачкуват, *** безочието.Някой от мрънкащите пътувал ли е скоро с влак да види за какво иде реч.Мръсни вонящи и циганизирани гари.Мръсни вонящи и циганизирани влакове.Мръсен и вонящ и неугледен персонал.Не 2000 а всичките трябва да ги изгонят.
75
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Щом сте гласували за герб, сега ще се усмихвате като ви уволняват! Както шушне Калин Георгиев "и да благодарите на мин. предс. г-л, д-р, заслуж. худ. Бойко Борисов!"
74
4
 
5
 
! Отговори
Spiro преди 12 години
Бъдещето е повече от ясно - приватизация и новия собственик да прави каквото иска. Всяко друго решение ще води към преливане на държавни средства в частни джобове. Както беше в Булгартабак (за справки Р. Овч), както беше с Вальо Топлото (пак за справки Р. Овч), както беше и все още е в Кремиковци. А вие ако искате плачете за "великите социалистически заводи" от Живково време и плюйте по Костов, който съвсем правилно ги приватизира. Гърците по същата схема удариха дъното.
73
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Марио, спамър такъв, къш от сайта :) Предлагам на админите на сайта да сложат това "narodenglas***abv" в черна листа и да не може да се публикува :)
72
1
 
3
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
Понеже не знам как да събера, ще пиша мнението си на частиНай-напред, да се спра малко на "умните" водещи в "Тази сутрин" Вездъсъщата многознаеща Ани заговори за това, че в някои страни има влакове, които се движат с 400-500км/ч, а нашите са бавни. ИДЕАЛЕН ПОДАРЪК ЗА ЕДИН МАНИПУЛАТОР КАКЪВТО Е М-Р МОСКОВ Линии с междурелсие от 1435мм, каквито са нашите, не могат да позволят повече от 280км/ч и то при терен с нормални характеристики или близки до тях. Значи 35 на хиляда наклон на склон
71
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Без субсидии от държавния бюджет БДЖ няма как да оцелее. БДЖ има монопол на жп транспорта и колкото повече частни транспортни фирми навлизат, толкова повече БДЖ ще е по-зле финансово. Основна вина за фалита БДЖ имат Костов и СДС, които дадоха лицензи на бракувани за скрап частни рейсове, таксита и маршрутки без обаче да субсидират БДЖ. Сега ГЕРБ продължават към пълна ликвидация на БДЖ.
70
2
 
8
 
! Отговори
иван иванов преди 12 години
Българи защо не се замислите всичката тази ПОСТАНОВКА СРЕЩУ БЪЛГАРИТЕ в чия полза е ? Аз ще Ви кажа : Европа иска съкращение на работници и линий ( за да сме мизерници и добитаци ) като за това ще ни даде 350 мил. евро, а ремонта на жп линийте се извършва от НАШАТА фирма ТРЕЙС ГРУП кочто е собственост на нашия човек-комунист Васил Божков. Ето за това е целия цирк за да се вземат парите на Европата не, че те не са си наши пари. Я забележете, че фирмата ТРЕЙС ГРУП взима всички големи строителни ..
69
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
хубав и бърз влак - скъп билет, автобуса го пребиваизхода - български патент - хем хубаво хем евтино хем бързо хем и без пари ако можена запад влака е хубав и бърз, но никак не е евтин