Стачката тласка към фалит БДЖ

Икономисти бистрят на кръгла маса бъдещето на железниците
Обновена: 8 ное 2011 13:47 | 8 ное 2011 13:46, Красимир Ангелов
270
Стачката тласка към фалит БДЖ
Снимка: БТА

Евентуална стачка в БДЖ няма да подобри положението в железницата, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия ѝ фалит, обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество".

Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.

"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.

Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.

"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.

Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.

По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.

Още по темата

"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.

"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.

Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.

Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.

"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.

Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


270
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
16
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
*** ТОВА ПРАВИТЕЛСТВО ЛИ ДОКАРА БДЖ ДО ТОВА СЪСТОЯНИЕ. Е такива като теб са за избиване, невежи неуки ***. НЕКА ЗАКРИЯТ БДЖ ЦЯЛОТО ЩОМ ОТ ДУМА НЕ РАЗБИРАТЕ. и СИНДИКАТИТЕ СИ ВИНЕТЕ, ЗАЩОТО И ТЕ ЛАПАХА 20 ГОДИНИ
7
3
 
22
 
! Отговори
георги преди 12 години
На безработният и гладен железничар му е все едно, дали "оптимизацията ще е доброволна или насилствена"!!!! Той няма какво да губи!
6
17
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Най-добре е БДЖ да фалира.
5
9
 
27
 
! Отговори
59038 преди 12 години
Мдаааа, когато ЕС твърдо заявява, че до 2050 година по пътищата не трябва да има коли, които се движат с петролни продукти, когато железопътният и по принцип релсовият транспорт според всички експерти е бъдещето, когато почти навсякъде в Европа местните железници са субсидирани от правителството ние в България едва ли не закриваме БДЖ. Да не говорим, че идеята на Държавните Железници е не да е печелившо предпирятие,а да е в услуга на хората.
4
24
 
38
 
! Отговори
бай Гроздан преди 12 години
Стачка до дупка приятели! На това правителство трябва с действия да се докаже, че не става и обрича хората на глад !
3
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Московси е ПРАВ, кажете той ли е виновен или това правителство ли е виновно, дайте друго решение на проблема. КАЖЕТЕ, СПОДЕЛЕТЕ не пишете само глупости !!!!!!!!!!!!!!
2
3
 
34
 
! Отговори
гледам всичко преди 12 години
"...обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество""Тоя явно е много отворен защото сутринта го гледах по БНТ да дава съвети за БАН. Там обаче беше говорителката на БАН, която го сложи на мястото му и даже му каза да не идва следващия път неподготвен...Беше много забавно. Горкия Ангелов гледаше, като ученичка.
1
1
 
38
 
! Отговори
Ест преди 12 години
Естествено, че работниците ще бъдат обвинявани много. Да не очаквате тези, които фалираха Кремиковци - най-големият клиент на БДЖ, да бъдат обвинени?