Не глоба, а проверовъчен изпит за сгафилите шофьори

Парите не са фактор за спазване на правилата, смятат от бранша
61
Не глоба, а проверовъчен изпит за сгафилите шофьори
От БАС се обявиха против вдигането на глобите на пътя. Снимка: Булфото

Повече проверки на познанията на прегрешилите шофьори поискаха от Българския автомобилен съюз (БАС).

Идеята е промените в Закона за движение по пътищата да са в посока проверка на знанията, а не толкова в повишаване на глобите, уточниха мотоексперти.

Председателят на БАС Борис Гаврилов отбеляза, че съюзът е изготвил пакет от предложения и механизъм, чрез който да се окаже въздействие върху цялото общество за ограничаване на пътно-транспортните произшествия.

Те ще бъдат предложени за съгласуване с премиера Бойко Борисов, вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов и транспортния министър Ивайло Московски.

"В Закона за движение по пътищата е заложено явяване на проверовъчен изпит при всяко немаловажно нарушение, но фактът, че досега това не се е случвало, означава пропуск", коментира Гаврилов.

От бранша предлагат при първо нарушение шофьорите да се явяват само на проверовъчен изпит, при второ - на проверовъчен изпит и двойна глоба, а при трето - да бъдат лишавани от право на управление и да държат проверовъчен изпит.

"Сега системата е ориентирана само към увеличение на глобите, което не е ефективно, а и не отговаря на възможностите на българина", смята председателят на БАС.

"Колко още може да растат глобите - до 500, до 1000 лева, които да плащаме за всяко нарушение ли", попита той.

Гаврилов бе категоричен, че парите не са фактор за спазване на правилата, а точно обратното.

Според него трябва да се увеличи и броят на въпросите за отделните категории, като - за В тя бъде 45 въпроса, както е сега, но за професионалните като С, Д и Е се увеличи - до 105 въпроса.

Парите, събирани от глобите по пътищата, да отиват по две направления - контрол и превенция и обучение, предлагат от още съюза.

В момента по закон 50 на сто от тях отиват в МВР за охранителни камери. Това, което е необходимо и липсва, са полигоните и тренажорите, които да бъдат изградени с част от средствата, посочи Борис Гаврилов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
32
 
! Отговори
волан54 преди 12 години
ХИТРИТЕ ИНСТРУКТОРЧЕТА-ПОВЕЧЕ ЧАСОВЕ ПРИ НАРУШЕНИЕ-ПОВЕЧКО ПАРИЧКИ В ДЖОБА -ТАРИКАТЧЕТА
6
1
 
35
 
! Отговори
мЕНЕ преди 12 години
Нищо бе... съгласни сме... ама проверовъчния да е безплатен... да видим тогава ще се натискат ли за такива промени.... еййй не се налапаха бее... пууу
5
0
 
34
 
! Отговори
valeri преди 12 години
Престанете да изкарвате само шофьорите виновни. Глобявайте инструкторите които не ги учат на нищо и продават книжки в комбина с ДАЙ. Никой не е виждал *** в учебна кола, но е пълно с *** които карат коли. Как са взели книжки? Катаджиите глобяват избирателно и също носят голяма вина за идиотщината по пътищата. Общините нямат една свестна улица която да е без дупки. За всичко са ви виновни шофьорите. Един голям поздрав за майките на всички от БАС.
4
0
 
20
 
! Отговори
до 4 преди 12 години
Прав си човече , преди години бях в кат да бракувам 1 кола и до мен на съседното гише младо *** тип турбо *** чакаше да си вземе книжката. Оказа се че не може да чете и да се подписва което хвърли в недоумение служителката зад гишето. Какви проверовъчни изпити за такива *** ще правят като повечето имат нулева грамотност?
3
0
 
10
 
! Отговори
До КОСТАНИДИС преди 12 години
Теб мангалистанец смрадлив като те клатят що ревеш а сега акъли даваш. Мълчи и духай!
2
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Супер тези които не си знаят правилника на трупчета :)
1
9
 
18
 
! Отговори
КОСТАНИДИС преди 12 години
ВУЛГАРИТЕ пак ше ги клатят айди чистито.