Сбърканата задача от теста не затруднила седмокласниците

Няма да я анулират, близо 75% дали един отговор като верен
Обновена: 3 юни 2013 16:43 | 3 юни 2013 16:43, Веселина Йорданова
10
Сбърканата задача от теста не затруднила седмокласниците
Снимка: Impact Press Group - архив

Министерството на образованието няма да анулира трета задача от националното външно оценяване по български език и литература след 7 клас.

Според ведомството задачата не е създала затруднения на учениците и процентът ученици, дали отговор "б" като верен, е достатъчно висок, за да не се анулира тя или да се присъдят точки на всички, става ясно от становище на МОН, публикувано на сайта на министерството.

На 21 май около 63 000 седмокласници се явиха на националното външно оценяване по БЕЛ. Те решаваха тест от 25 въпроса и писаха подробен преразказ върху разказа "Акулата" от Лев Толстой. Родители и учители на седмокласниците обаче алармираха, че третият въпрос от теста е зададен некоректно.

Още по темата
Тогавашният образователен министър от служебното правителство Николай Милошев обеща, че решението на ведомството ще е такова, че да не бъдат ощетени учениците.

По думите му по време на изпита, както и непосредствено след него информация за тази неточност не е имало, което означава, че не е направила такова впечатление на самите ученици, "а на родителите, на бабите и на дядовците".

В МОН получили редица писма от родители, изразяващи различни становища. Едни настоявали за анулиране на задачата от изпитния тест, други искали присъждане на 2 точки на всички ученици, независимо от посочения отговор, трети подкрепяли тезата, че изместването в графиката „всъщност няма отношение към правилността на решението”.

Според образователното ведомство данните от изпитните работи показват, че учениците не са се затруднили или заблудили относно трета задача. 74,56 % от всички седмокласници са избрали отговор "б" като верен. Този процент е сред най-високите проценти верни отговори на конкретния тест, като средният процент верни отговори на затворените въпроси е значително по-нисък – 61,60.

С по-висок процент верни отговори в диапазона 80-89% са само четири задачи, които са традиционно лесни за учениците – свързани с умения за лексикална съчетаемост на думите, с разпознаване на значенията на фразеологични словосъчетания или с проверка на знания за връзката между изучавани автори, творби и жанрове, аргументират се от МОН.


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
майка на седмокласни преди 7 години
Ужасссс, имаме бал 34.06, а това е на ръба за немската, където иска да учи детето. Сега какво правим?Ако сбърканата задача беше премахната, нямаше да ходим от гнездо на гнездо. Кого да съдя и отговор не чакам!
9
0
 
1
 
! Отговори
майка на седмокласни преди 7 години
Да, моето дете е измерило и не е открило правилен отговор! Друго дете от класа , което е мислещо, също не е отговорило.
В МОН няма да си направят труда да поправят изначалната си грешка. Жалко за по-мислещите ученици и родителите им. Живеем в страна на калинки, шаблони, подмазвачи и неграмотници. Напред науката е слънце!
8
0
 
5
 
! Отговори
Деси преди 7 години
Не са я решили точно знаещите деца, които са се замислили повече и са измерили, вместо да отговорят "на око". И точно те ще са потърпевшите. Срам!
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А тези които са разбрали ,че е грешна и не са я решили какво ще правят?
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тъжна Българио .... ;-(
5
0
 
12
 
! Отговори
дебилизация преди 7 години
Крачат бодро младите зомбита, окуражавани от зомбирани институции... и родители.
75% от бъдещето ни може да реши правилно погрешно зададена задача!
Това постижение непременно трябва да бъде споделено с останалия цивилизован свят...
Нямам думи. Отказвам се да мисля.
4
4
 
5
 
! Отговори
ники димов преди 7 години
Незнам дали чиновниците от министерството четат тези коментари, но ако е така нека значт, че сред тях има големи некадърници. И те получават заплата за това. Цяла година време има за да направят този тест, ходили са по 8ч. на ден на работа и са седели на бюро и накрая се ***.
НЕ КАЗВАМ, ЧЕ ВСИЧКИ СА НЕКАДЪРНИЦИ, НО ИМА ПОНЕ ДВАМА ОТ ТЯХ - ТОЗИ КОЙТО Е НАПРАВИЛ ЗАДАЧАТА И ТОЗИ КОЙТО ГО Е ПРОВЕРИЛ!
Ако на детето ми не му стигант две точки за да влезе там където иска - ще съдя министерството!!!
3
1
 
10
 
! Отговори
А преди 7 години
Заложените бомби със закъснител в образованието в началото на 90-те години на миналия век дават своите резултати.
Каквито са съставителите на задачата, такива са и отговорите на мнозинството решили я.
Така че да не ги виним!
2
1
 
13
 
! Отговори
mim преди 7 години
е как може след като не е зададен коректно въпрос във тест, да се зачита защото голям процент отговорили "правилно" или по-скоро по-инерция...
дигайте си чукалата скъпи ни образователни министри, че само спъвате децата...
1
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Явно през цялото време им се преподава грешно!