Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни

Дянков също има вина за състоянието на железниците, заяви Московски
Обновена: 18 яну 2015 10:33 | 18 яну 2015 10:13,
86
Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни
Снимка: архив, Булфото

Съкращаване на служители на БДЖ е наложително с оглед на бюджета на железницата, но е невъзможно. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски пред Нова телевизия.

Още по темата

По думите на министъра в момента е невъзможно да се съкращават служители без съгласието на синдикатите, тъй като такъв бил договорът с тях. Московски даде пример с БДЖ Холдинг, където преди години служителите са били 70, а днес е заварил 400 души.

Министърът заяви, че, за да функционира нормално железницата, е нужно да се обслужват задълженията й към кредиторите и да се провежда санитарен минимум от ремонти, който миналата година не е направен. Именно затова не може да се върне в експлоатация цяла серия от неремонтирани локомотиви.

„Аз не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели - най-нискоефективните и губещи влакове на практика отпадат от списъка за субсидиране. Затова се стигна и до напрежение в няколко региона в страната. Това не означава, че няма пътникопоток”, добави Московски.

„Така е направен договора с държавата, че да се изчислява субсидията на база километри, а не на брой пътници. На практика дефектът, който може да се получи, е, че в едно направление може да има пътници, но те да са изключително само от групите, които пътуват с най-ниски тарифи – студенти, ученици и пенсионери”, допълни още той.

"Наредил съм ръководството на БДЖ да проведе срещи с кметовете по места и с тях да бъде обсъдено кои са най-удобните влакове за техните жители, така че да бъде изготвен график за движение, който да отговори на конкретните нужди на хората", заяви още министър Московски. По думите му възстановяването на спрените влакове ще отнеме около седмица.

Министърът беше категоричен, че протестите срещу него и спирането на влаковете не го притесняват, но призова за активност, когато се взимат решения за управлението на железниците.

По думите на Московски вина за недовършената реформа в БДЖ има и бившият финансов министър на ГЕРБ Симеон Дянков. Той обясни, че двамата са работили със Световната банка по план за преструктуриране на БДЖ. В плана се включвало съкращаване на служители, но и подобряване на състоянието на железниците. Според уговорката между двамата Московски трябвало да осъществи непопулярните мерки, а след това Дянков е трябвало да подпише договора.

В крайна сметка Дянков отказал да подпише договореното с ЕК и Световната банка, тъй като средствата щели да доведат до прекалено голям дефицит.

„Това няма да го повторя повече”, категоричен бе Московски и заяви, че съкращенията са непродуктивни в дъгосрочен план.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още по темата: МосковскиБДЖдянков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
5
 
7
 
! Отговори
ПРОСТО Е: преди 9 години
ИМА И ЧЕТВЪРТИ ВАРИАНТ:--ВДИГАНЕ ЦЕНИТЕ НА ЖП. БИЛЕТИТЕ!!!!/..ЖП.ПРЕВОЗА --НЕ Е "СОЦИАЛНА ДЕЙНОСТ"...(ЗА СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ СЕ ОТПУСКА ГОРИВО --ЦЕЛЕВО, НА ИНВАЛИДИ ИЛИ БЕДНИ /
44
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименАми виновен е: предния мандат сви ли 1.4 милиарда от резерва на НЗОК - сви го и още не могат да намерят къде са тези пари. Където отиде дянков там идва криза - и в бълхари и в ссср!
43
1
 
8
 
! Отговори
ан преди 9 години
представяте ли си за един ден в париж кацнаха 50 самолета ,които возеха по 1 човекда оставим икономическия ефект а да погледнем екологическиякакво замърсяване на околната среда и какви ресурси отидоха за политически цели,а на хората не се подобри състояниетоЗЕМЯТА,милата не е бездънна и все някога ще свършат тези богатства и поколенията няма да ни простят ,че заради санкции нефта пада толкова ниско и всеки се е качил на нещо и тръгва без да се замисля докъде ще ст
42
4
 
5
 
! Отговори
ПРОСТО Е: преди 9 години
ПЪРВИ ВАРИАНТ:--ВМЕСТО ЦЕЛИ ВЛАКОВЕ , ПУСНЕТЕ МОТРИСИ!ДРУГИЯ ВАРИАНТ :--ДА СЕ СЪЗДАДАТ ТРАНСПОРТНИ ФИРМИ ЗА МАРШРУТНИ ТАКСИТА!ТРЕТИ ВАРИАНТ:--АВТОБУСНИ ПРЕВОЗИ
41
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Станишев доведе Дянков. Той настояваше да бъде финансов министър.
40
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Айде сега пък Дянков им бил виновен - а кой го доведе тоя Дянков, бе Московски ?
39
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Бай лежи на топло на кревата и гледа замечтано в тавана чакайки да спрат влаковете че да отмъкне релсите.
38
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Русе - Подкова.Е най -дългата железопътна линия в България.
37
24
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Московски, режи линии без да ти пука от комунистическата ***!Даже ако пак се опитат да протестират пускай влаковете да минат през тях, ще ги им гледам клошарския сеир тогава!
36
21
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Дянков върна парите от Здравната каса в бюджета, където Станишев ги беше откраднал.
35
15
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Орешарски е виновен за днешното състояние на БДЖ.
34
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ей,Московски!Тоя пигмей Дянков заслужава на кол да го набият! Открадна и не знайно къде навря парите от Здравното каса и Сребърния фонд! Само да ми падне ще му разбия малката кратунка в дувара направо!
33
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В България вече всеки гледа за него си някой да му е зор за тебе
32
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Така няма да има мърдане никога с такива разсъждения. Хем трябва да се прави, хем да угодиме на всички, накрая нищо. Всеки министър кляка и толкова. Е кво искаме тогава като нация, то няма развитие така. Реформи на куково лято. Само Командира ги направи и затова стана мразен от много хора, които никога не искаха и не искат да се разделят с нашенските си нрави. Реформи със ляв мантелитет - няма такива.
31
5
 
6
 
! Отговори
гербер преди 9 години
ще лапаме от БДЖ докато може а вие си ревете тук колко искате
30
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ПРОБА ГРЕШКА
29
1
 
15
 
! Отговори
Ганчо преди 9 години
Намаляване дублирането на отделите и броя директори и зам. директори. И стига само икономисти в тази сграда, там са необходими инженери по железопътен транспорт. Защо при инж. Дунчев нямаше проблеми!!! Господа управляващи помислете, че кадрите на УНСС, ако са толкова добри ще оправят икономиката на България, но това не се вижда. За БДЖ само инженери и то минали през депата, и знаят за какво става дума. А относно пътникопотока, не питайте кметовете, а хора които знаят как се определя.
28
0
 
10
 
! Отговори
Ганчо преди 9 години
Стига с БСП, ДПС. Крадеше се и по времето на СДС, ГЕРБ и Царя. Когато е сбъркана системата на работа в БДЖ за това се стига до тук. Кой раздели БДЖ на НКЖИ и БДЖ- холдинг, а той от своя страна на БДЖ-пътническо и БДЖ - товарно. Никъде в Европа железницата не е само финансираща се. Железопътния транспорт , особено пътническото движение е дотирано от държавата. Администрацията ще се намали само със преструктуриране на сградата на ул. Иван Вазов 3 но не с намаляване на чистачките а намаляване дубли
27
0
 
14
 
! Отговори
ЖП Калтинец преди 9 години
Толкова много се изприказва за състоянието на БДЖ и се изписа по медиите, само, че защо никой досега не каза: КАКЪВ Е РЕАЛНИЯТ ЩАТ НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА - в съотношение Администрация и Работници, И КОЛКО Е БЮДЖЕТЪТ ИМ от държавата - в това число Приходи и Разходи?
26
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Целта е да се фалира БДЖ и да го вземе човек на Бойко за 1 лв, и да стане милионер. Естествено, всеки месец ще се отчита и на Бойко.