Разходите за дъртата ладичка – повече от стойността й

Иван Жигулата се тревожи обаче от поскъпването на винетката
13 ное 2015 11:42,
71
Разходите за дъртата ладичка – повече от стойността й
Снимка: bTV

В родното си село Лютиброд пенсионираният автобусен шофьор Иван Василев е известен като Иван Жигулата, защото открай време е любител на руските возила.

Последната му придобивка е 30-годишна Лада на около 125 хиляди километра, малко пообръгнала, но иначе класика в жанра. Купил я за една своя месечна пенсия от свои съседи.

Още по темата

"Дадоха ми и резервни части, абсолютно нови, за 150 лева. Да казвам ли цената, за която съм я взел? За 400 лева, с газова уредба, и сега й предстои едно боядисване и става нова", сигурен е Иван.

Освен това, по думите му, колата е доста икономична.

"Газ ми харчи - седем, седем и половина на дълъг път. Не й давам да ме изненадва да не може да запали, където и да съм ходил, все съм се върнал с нея", казва пред bTV собственикът.

Противно на мнението, че поддръжката на старите руски реликви става все по-скъпо, защото резервните части са кът, Иван не се оплаква, защото се е запасил с много: "Имам резервни части, да карат и внуците ми".

Но най-важното - не стъпва в сервиз, защото сам си е майстор. Въпреки това поскъпването на винетката го тревожи.

"Това е застраховка -158 за една година, и винетката 97 - 300 лева. Който взима малка пенсия, не виждам как. Може да се вози, ама трудно", пресмята Иван.

Като теглим чертата, излиза, че разходите за Лада-та за година надвишават стойността на возилото, защото трябва и данъкът да се плати, и прегледът, но Иван Жигулата си прави и друга сметка - нова кола не може да си позволи, а и на прякора си как да измени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
1
 
0
 
! Отговори
Сп???нс преди 8 години
2-3 години имах лада и смених водна помпа , радиатор ,маркучите на водния кръг , релета , спирачния кръг включително предни и задни цилиндри , шарнири ,щанги , всевъзможни тампони , амортисьори , а да и карбуратора ,защото се огъват и взимаше вятър отвсякъде . Акумулатора , гумите , 2 пъти маслото ,защото го смеси с водата , 2 пъти антифриз , 2пъти спирачна течност, защото изби цилиндъра и сигурно забравям половината --- и си ОБЕЩАХ или следващата е нова или с автобус , за късмет купих нова
48
1
 
1
 
! Отговори
ЗА 66.... преди 8 години
...АМИ ...НАПРАВЕТЕ СИ ТКЗС ,бе...ха,ха,хаааааааааааа...МОЖЕ ПА,.. НЕКОЙ ,БАЛАМА ДА ТИ ГИ ДАДЕ....??!!!
47
5
 
4
 
! Отговори
БРАВО 63... преди 8 години
НЕ МОЖЕ ЦЯЛ ЖИВОТ ---ДА ЧАКАШ...... "НЯКОЙ ДА ТИ ДАДЕ РАБОТА"!!!!ТОВА Е СИНДРОМА НА "НАЕМННИКА И РОБА"!!!!СВОБОДНИЯ И НЕЗАВИСИМ ЧОВЕК ----СИ НАМИРА "РАБОТА" и "БИЗНЕС"!!!ТОВА Е ---СМИСЪЛА НА ЖИВОТА:----"КАК ОТ 5-лв....ДА НАПРАВИШ 500".....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!УМИРАМ ЗА ТАКИВА ХОРА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
46
6
 
8
 
! Отговори
цоко преди 8 години
Батка,продавай тази руска *** и купувай нещо по-съвременно -не се излагай !
45
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Който работи днес за 500 лв, при положение че минималната е 420, си е негов проблем, значи е доста ***, съответно неуспял или неамбициозен и няма право да мрънка. Всеки, който иска да изкарва добри пари е заминал или за чужбина или за големите градове - В София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, където живеят повече от 50% от населението. Там заплатите са прилични. На който му се седи в горно нанагорнище и се налива с парцуца от обяд и плаче по Тато и руските танкове, няма как да му се помогне.
44
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Заплата 200 лв тогава днес 500 разлика 300 лв ама цените са 10 пъти по високи от тогава !
43
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Как пък да сме толкова добре и да не го разбираме с тия 500 лв . заплати !
42
3
 
9
 
! Отговори
до 39 преди 8 години
Днес като си купиш таралясник и после за него всяка година плащаш куп пари за винетки ,преглед,застраховка,данък а тогава нямаше тия работи имаше 5лв. преглед и 5лв. данък за колата.
41
3
 
8
 
! Отговори
абв преди 8 години
Боже колко комплексарски изказвания заради една 30 годишна лада. Направо ми е жал за похабената младост на демократично настроените коментатори. Белким да бяхте скачали за свобода преди да падне бай Тошо...
40
5
 
8
 
! Отговори
до 50 преди 8 години
Тогава да не беше без пари манджата и тока и парното -------------------------------------------------------------------------------Днес как е според теб ТОК 22 ст. тогава 2 ст. Парно 17 лв. Днес 170 лв.За храната да не говорим защото тогава млякото беше 23 ст. а хляба 40 ст.
39
9
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
преди 20-тина години в поледица една нова лада се бухна в моята Астра. Да сме карали с по 20 км/ч. В резултат на удара предницата на ладата се разцепи и мотора падна на земята - масла, пушиляци.... На Астрата се смачка калника и се счупи фара.Та така с руските коли, дето ги правели от каски :) Май не са били каски, а каскети :)
38
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
аз през 80-те години бях дете. Не помня баща ми да е имал проблеми с полския си ФИАТ, да е търсел някакви сервизи, да е стояла колата без да се използва, тъй като липсвало сервизи, части и др. Напротив, колата си се караше постоянно. Бащае ми не слизаше от нея. Отделно нямам спомен някой в блока от хората, които са имали Москвичи, лади и пр. също да е имал сериозни проблеми. Изглежда, че някои хора тук дават изява на личното си озлобление към всичко руско.
37
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
49, не знам какъв висшист си, но явно можеш да правиш само механични сметки, като тази за 48-те заплати. А случайно да сравниш цените на режийни разходи, храна и пр., съотнесено към днешните и тогава да направиш крайната сметка?
36
1
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
от 78 год имахме лада 1200 такава здрава кола излезе само дето с вода не вървешевсеки петък до троян и понеделник обратно продадохме я за 300 лв на *** оттетевен
35
5
 
12
 
! Отговори
Поп Грую преди 8 години
До Анонимен 44Със заплата 680 лева няма да чакаш 10-15 години. Ще чакаш 20-30 години. Разходите какви са били тогава, какви са сега? Значи, всеки за 3-4 години може да събере 27 бона от заплати, така ли??? Ходи на лекар, да се прегледаш, ха-ха-ха!
34
3
 
11
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
Като гледам тука никой не е карал и поддържал Лада,ама си говорят на ангро!За заплатите по онова време-хептен!Основен ремонт на Лада-300лв,всичко друго надолу.Заплатите-88-а почнах със 150лв(без квалификация),на шестия месец-220,извънредните(само съботи) на ръка по1.5.Майка ми счетоводител(средно)-250,бащата шофьор-450-500.Допълнително всяка година по 1000 от буби,фъстъци и прочее.Изобщо който не го мързеше-изкарваше.Проблемът на онова общество беше друг-липсата на свобода.
33
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
20 годишен си купих първия автомобил - ВАЗ 2103 втора ръка. За двете години, които го притежавах повече го ремонтирах отколкото го карах. Придобих базови монтьорски умения. Когато го продадох си казах, че трябва да изпадна в крайна нищета за да си купя пак руска кола.
32
11
 
7
 
! Отговори
silver rider преди 8 години
Старата кола си е стара, не ми ги хвалете. Ако погледнем и екологията - тутакси всички коли над 15 години - за скрап. По " татово " време нито коли имаше, нито бензин имаше, нито сервизи имаше - всичко беше с връзки и мой човек. Да не говорим за загиналите при ПТП - конвертирано към днешната бройка коли, трябва да са над 3000 загинали на година. Друг е въпроса за държавната политика към производството и вноса на коли - също като към цигарите, вредни са, но пък плащат пенсии, стари са, но кърпи б
31
1
 
2
 
! Отговори
Несрнетника преди 8 години
*** си майката AS ! В ауспуха разбира се ! Ако не можеш ще ти помогна !
30
10
 
8
 
! Отговори
as преди 8 години
Има ли някакво правило, че всеки несретник трябва да е с кола?

Спонсорирани публикации