"Гражданската" скача – ще караме ли без нея?

500 000 карали без задължителната застраховка
Обновена: 3 окт 2016 10:02 | 3 окт 2016 09:00,
91
"Гражданската" скача – ще караме ли без нея?
Снимка: Архив Bulphoto

Последните данни за застрахованите на пътя от средата на юли сочат, че над 500 хиляди българи карат автомобилите си без "Гражданска отговорност".

А сега дори се предвижда увеличение на цената на застраховката, което постави въпроса дали този брой няма да се увеличи.

Темата в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR коментираха Ивета Кунова и Коста Чолаков от Българската Асоциация на Застрахователните Брокери.

"Не бихме искали да коментираме цените, защото те се определят от пазара. В крайна сметка това е една застраховка, която е много важна, защото тя защитава именно пострадалите", посочи Чолаков в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

"От една страна пазарът е изключително конкурентен, защото има много играчи в тази застраховка, от друга страна, разбира се, имаме завишения на обезщетенията за телесни увреждания", добави той.

От асоциацията на брокерите напомниха, че при произшествия на пътя щетите на незастрахованите автомобили се покриват от общия гаранционен фонд.

Ивета Кунова обаче отбеляза, че противно на мрачната статистика, над 75% от автомобилите имат сключена "Гражданска отговорност" и добави: "Гражданската отговорност не е цялото застраховане, застраховането не е гражданска".

Иначе утре, на специална церемония, ще бъдат отличени най-добрите застрахователни компании в страната , обявиха двамата гости.

"Тази година има много повече номинации, отколкото миналата година, което за нас е много добър знак, че ние сме дали добър пример и сме накарали и други компании, които не са участвали миналата година, да се включат тази година в конкурса", разказа Чолаков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Мисля че се прекалява с тези завишавания. Прекалиха.
40
0
 
1
 
! Отговори
до Султан преди 7 години
Забавно :)
39
3
 
4
 
! Отговори
77777 преди 7 години
Реалността е, че в България няма алтернатива на придвижването с кола и затова броя на колите ще се увеличава. Градския транспорт, БДЖ, такситата, велосипедите и ходнето пеша стават за много малко хора, които не знам защо считат, че щом за тях стават, то ставали за всички?! Толкова ли не могат да мислят или просто са зомбирани от омразата си към колите?!
38
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако се окаже, че тези 500 хил. са автомобили над 25 години, значи реално те не се карат, а само се стопанисват. Всеки има право на частна собственост, която включва и автомобилите. ГО е задължителна само за автомобили ползващи обществените пътища. За тези които някои хора държът в дворове, плевни, гаражи и т.н. тя не е задължителна, но факта, че има 500 "колекционерски" автомобила се използва от картела на застрахователите за изкуствено напомпване на цените на застраховките, че идат избори.
37
6
 
11
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Ще вдигат цената на ГО, защото е задължителна, а колата става неоходимост за все повече хора. Без кола си просто за никъде, никаква работа не можеш да си свършиш, даже и на работа да ходиш с кола ти е по-евтино и много по-бързо. Е, разбира се винаги ще се намерят някакви да не казвам какви, че ще ме изтрият, дето от криворазбрана екологичност или мислейки, че всички хора имат техните физически възможности, ще искат да нямаме коли да се движим пеша или с велосипед, нещо, което няма как да стане.
36
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То и бензина е на пазарен принцип, но комисията не откриваща монопол, така и не разбра защо расте цената когато цената на барел нефт пада, и съответно защо пак расте когато тя се вдига ;)Важното е да е пазарен принципа. Докато е задължително ще има монопол.
35
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Плащаш си винетка 15 лева на седмица. Добре.Тръгваш по магистралата. Появява се знак ""Паркинг с място за отдих, WC". Спираш.Паркинг - ОК. Място за отдих - няма. WC - няма. Кошчетата за *** - обърнати бетонни пръстени, препълнени с ***. Навсякъде ***.Е, аз за какво ги давам тия 15 лева?
34
4
 
9
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
че аз от 4 години си карам колата из град Маджарово без винетка и без гражданска,бе.Вие ко си мислите,че сте открили топлата вода ли хахаха
33
0
 
12
 
! Отговори
Ученик преди 7 години
"От асоциацията на брокерите напомниха, че при произшествия на пътя щетите на незастрахованите автомобили се покриват от общия гаранционен фонд." ОТЧАЙВАЩО ГРЕШНО ОБЯСНЕНИЕ. Гаранционният фонд покрива щетите на пострадалите а не на причинителите без гражданска! Горе трябва да се чете: ....щетите ПРИЧИНЕНИ от незастрахованите.....
32
18
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На когото му е скъпо, да ходи на работа с рейса!Както каза колегата по-долу, колата не е задължителна, но ГО е.Тази сутрин поне пет бабаита едвам не ме блъснаха с 20-годишни таралясници.
31
9
 
18
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Който все още употребява думата "таралясник" като определение за МПС, бих го посъветвал да отиде да се прегледа. Същото се отнася и за тези, които искат да се откажем от колите и да мааме пеша, с колело или с вмирисания и по-скъп градски транспорт.От поне 40 години, в България колата е необходимост, а не лукс, както си мислят разни неудачници, които или нямат пари да си купят и поддържат кола или просто не са в състояние да вземат шофьорска книжка.ГО при картела на застрахователите ще се вдига
30
0
 
16
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Единствената логика да се вдига цената на Гражданската отговорност (ГО) е наличието на картел.Колкото до тези коли дето нямали ГО, колко от тях действително се движат и колко си стоят захвърлени по дворовете? Според мен малко са движещите се коли без ГО, а ако има такива те са по селата и ги карат главно по някакви черни пътища,дето няма други коли.
29
10
 
15
 
! Отговори
110 преди 7 години
Не съм за вдигане на цените, но притежаването на автомобил е ПРАВО, от което произлизат ЗАДЪЛЖЕНИЯ. Това, че всеки *** си мисли, че има правото да застрашава живота на другите с някой таралясник, да паркира където му падне и пр., не означава че е прав - а че е ***. Като нямам пари - има автобуси, има колелета за 100лв, има таксита, има и влакове - просто е, но не е за прости.
28
9
 
6
 
! Отговори
АЗ преди 7 години
Всички, които са се яхнали на таратайка за 1500 лв , как ще си платят ако се блъснат в някоя кола за 100 000 лв, изпробвайки как набира и лепи 1.6 моторчето? Направете я незадължителна и ги тикайте в трудови лагери или им зимайте боксониерките и да видиш как ще се редят на опашка да си плащат гражданска.
27
2
 
9
 
! Отговори
Панов преди 7 години
До АнонименАвтомобилите на пропан и на метан, са възможно най-екологичните от всички типове ДВГ. Колкото до вело-алеите, май просто трябваше да се усвоят едни пари... И аз се чудя какви са тия ивици, дето им викат вело-алеи. Да не говорим, като ходят разни пешеходци по тях, и нагло те гледат че няма как да минеш по алеята. Новите автомобили, има ГТП на две или три години, първите два пъти.
26
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До колкото си спомням подобна информация се изнася в края на всяка година.
25
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Градски, принципно ще се съглася с теб, а съм и велосипедист (не ползвам често кола), ама айде да видим...1. Условията за покупка на нов автомобил в БГ са ужасни. Взимаш колата и почват яко да те цакат - па задължителни прегледи, па... Ясно ти е.2. ЦГМ са ударили цена 1.60 на билет. При цена на газта между 0.90-0.98 ст. Пълно безумие.3. Велоалеите са скандални. Повечето не са съобразени с нищо, а са една линия боя и едни ниски колчета. Ако не те е шубе - карай.Разбирам хората със стари коли
24
7
 
23
 
! Отговори
Панов преди 7 години
До СофиянецВъздухът е мръсен, щото такива като теб продадоха нивите и имотите на родителите си, и си накупихте ДИЗЕЛЯЦИ на по 10+ години, и се довлякохте в София. Знаеш ли защо във Франция данъкът за дизелите вече е по-висок? А знаеш ли кой е причинител номер 1 на рак на дихателните пътища и белите дробове, доказано? Дизеловият двигател, и по-точно азотните съединения, които изхвърля, защото работи на преобеднени смеси. За това на новите електронни дизели има и дросел, ама не помага особено.
23
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
само аз ли, тъпъна, съм си купил "гражданска" :(
22
3
 
19
 
! Отговори
Паножюв преди 7 години
До MenПич, таралясниците с евро 6 отговарят на него максимум две-три години, и то с не-българско гориво, след което се превръщат в описаните от теб коли. Има коли, на по 30+ години, които изкарват по-чисти газове от твоята. J6TA500 - ауспухът ми е чист като сълза, и то с българско гориво. Управлението на двигателят си е моя разработка. Има правила в нормалните страни - всяка кола трябва да отговаря минимум на изискванията за газове, когато е била произведена. И да няма ръжда. Точка.