"Гражданската" скача – ще караме ли без нея?

500 000 карали без задължителната застраховка
Обновена: 3 окт 2016 10:02 | 3 окт 2016 09:00,
91
"Гражданската" скача – ще караме ли без нея?
Снимка: Архив Bulphoto

Последните данни за застрахованите на пътя от средата на юли сочат, че над 500 хиляди българи карат автомобилите си без "Гражданска отговорност".

А сега дори се предвижда увеличение на цената на застраховката, което постави въпроса дали този брой няма да се увеличи.

Темата в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR коментираха Ивета Кунова и Коста Чолаков от Българската Асоциация на Застрахователните Брокери.

"Не бихме искали да коментираме цените, защото те се определят от пазара. В крайна сметка това е една застраховка, която е много важна, защото тя защитава именно пострадалите", посочи Чолаков в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

"От една страна пазарът е изключително конкурентен, защото има много играчи в тази застраховка, от друга страна, разбира се, имаме завишения на обезщетенията за телесни увреждания", добави той.

От асоциацията на брокерите напомниха, че при произшествия на пътя щетите на незастрахованите автомобили се покриват от общия гаранционен фонд.

Ивета Кунова обаче отбеляза, че противно на мрачната статистика, над 75% от автомобилите имат сключена "Гражданска отговорност" и добави: "Гражданската отговорност не е цялото застраховане, застраховането не е гражданска".

Иначе утре, на специална церемония, ще бъдат отличени най-добрите застрахователни компании в страната , обявиха двамата гости.

"Тази година има много повече номинации, отколкото миналата година, което за нас е много добър знак, че ние сме дали добър пример и сме накарали и други компании, които не са участвали миналата година, да се включат тази година в конкурса", разказа Чолаков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До MenТи как си представяш едно 4-5 човека да пътуват споделено ? На теб може и да ти е добре, но това не е решение за всички. Пък и за да го има споделеното пътуване нали пак някой трябва да се бръкне и да има кола.
60
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До MenДа да и си 100% сигурен в джиггита който те вози. Трябва да се съобразиш с времето в което се тръгва , а не когато на теб ти е удобно. Въобще не си е работа освен ако не си гладен студент.
59
1
 
3
 
! Отговори
До 64 Инженер преди 7 години
Искаш безмислици. Застраховката е за колата, а не за шофьора. Ккаъв риска, какви пет лева. Това е нещо, с което застрахователите ни промиват мозъците, за да могат да вдигнат още цената на застраховката и много балъци се хващат на въдицата. Би трябвало да се сетиш, че на основата на искания от теб риск, цената може само да се вдига, но не и да пада, колкото и нелогично да е използването на този риск отнасящ се до собственика на колата, който даже може и да не я шофира, може и да я продаде, а ГО с
58
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И както всяка есен пропагандата за пазаруване на ГО започна :)
57
6
 
1
 
! Отговори
Men преди 7 години
До АнонименЕййй как обичам оправдания. Точно София-пловдив има няколко фейсбук групи за споделено пътуване. Хем по евтино от влак дори, а комфорта е подобен на този да пътуваш със собствена кола.
56
2
 
19
 
! Отговори
Инженер преди 7 години
И крайно време е да има индивидуална оценка на риска. Всеки да плаща в зависимост от броя нарушения и ПТП-та. Да има информационна система, свързана с КАТ и всеки застраховател да има достъп до файла на клиента. По-рисковите водачи, да плащат повече, както е в нормалните страни. Така да повечето хора дори ще поевтинее. Ако имаше истински пазар, това щеше вече да е станало. Но в нашата мутренска държава е много по-лесно просто да се договорят и да вдигнат цената.
55
0
 
18
 
! Отговори
Инженер преди 7 години
Когато няма застраховка плаща Гаранционният Фонд, причинителят трябва да възстанови сумата. Да си ги съдят там и да си ги събират. Не е честно редовните платци да плащат и за тарикатите.
54
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Men"Ако нямаш кола ще разполагаш с тия пари за друг вид транспорт - карта за градски транспорт, такси, влак, самолет, кола под наем" Ти добре ли си ? Сега ще ти кажа : градски транспорт- скъп и неудобен, такси- безбожно скъпо, влак- скъпо мизерно и с големи закъснения, на някои отсечки се пътува по 4-5 часа 100 км. Самолет София-Пловдив хаха няма да коментирам. Кола под наем пак е скъпо.
53
0
 
5
 
! Отговори
Ей Сидни, преди 7 години
ти можеш само да се гмуркаш в запушената шахта на закусвалнята където работиш,по нареждане на шефа ти,естествено!Тъй като си ач кьопек и в Австралия жена не ти връзва,правиш не $,а ножки!Чакам сега да разкажеш поредния си цветен сън,какъв топ специалист и гранде бизнесмен си в областта на високите технологии.Нека фантазирането ти започне СЕГА!
52
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Интересно - кой ли предпочита да се влачи с часове с обществения транспорт, вместо за половин-един час да стигне до мястото където отива, при това без проблеми при пренасянето на багажи?
51
2
 
4
 
! Отговори
До 52 Men преди 7 години
Нищо вярно не си написал. Пишеш от гледната точка на човек без пари -безработен или на минимална заплата, за когото целия свят се върти около парите необходими му да преживее до утре. Вярно е, че доста българи сте на този хал, но ако човек не е чак толкова закъсал като теб, нещата изглеждат по-различно. Там където най-често ходя ми е 25 минути с кола и имам и доста багаж, а с автобус ми е около 2 часа и почти нищо не мога да пренеса. На работа ходя пеша ... преместих се да съм близо
50
4
 
21
 
! Отговори
До 33 преди 7 години
По времето на султан Сюлейман българите са живеели много по-добре от сега!Най-големия враг на българина е българската държава.Управници,лекари,съдии,митничари и полицаи се подиграват с наивния български народ.Народа разбра че няма светлина в тунела и реши да емигрира в чужбина.Тази измислена ''държава'' винаги ще е бита карта.
49
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 53Точно така е. В тази държава ако си коректен си пр..бан.
48
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ахаа. Значи става като с топлофикация - тези, които плащат трябва да плащат сметката и на тези, които не плащат.... Супер! Нямам думи :(
47
11
 
1
 
! Отговори
Men преди 7 години
До ОбективенПълни глупости, колата не само че не е необходимост, но и спокойно можеш без нея, че и ще ти е по евтино. Ако караш около 10 годишна бракма ще имаш 7-8к цена на придобиване, мин 1к за гуми, ремонти, застраховки и тн на година. Ако нямаш кола ще разполагаш с тия пари за друг вид транспорт - карта за градски транспорт, такси, влак, самолет, кола под наем. Сам можеш да провериш колко често трябва да ползват изброените алтернативи за да достигнеш цената на собсвен автомобил!
46
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тези 500 000 коли са в Румъния.Ходете там да събирате гражданска.Нещастници лъжливи.
45
0
 
3
 
! Отговори
Св преди 7 години
Напълно съм съгласен,че колата е необходимост в сегашния съвременен свят.Но защото така сме пък свикнали и защото има такава възможност. Като се замисли човек, само преди 30-40 години пък как сме живели. Е вярно, че съвременните изисквания и динамичност не може да се мери тогавашния живот, но пак се е оцелявало някак. Аз лично нямам от 4 години автомобил и свикнах някак и може би скоро и няма да си купя, нагодих се, беше ми криво в началото(20 год.с автомобил преди), но се подобрих здравословно.
44
4
 
3
 
! Отговори
Край преди 7 години
Броя на автомобилите в София трябва да се намали. Вече няма смисъл да стоиш в задръстването и да дишаш изгорелите газове. Трябва да останат само автомобили които имат къде да паркират ЗАКОННО. Които не замърсяват над нормите, не шумят над нормите и са безопасни. За това трябва разчертаване на целия град със паркоместа и ПЛАТЕНО паркиране, затягане на прегледите, качване на данъка и гражданската отговорност за регистрираните в София коли.. Всичко друго и популизъм и води до задръстен град.
43
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
77777, добави към това и междуградските автобуси. Какво излиза, ако сте двама души в кола, цената е, в най-лошия случай, колкото да с епридвижите с автобус. БДЖ умишлено го държат разкапано вече толкова години. Такситата са ясни, на тях наскоро им думнаха нови, по-високи патенти.
42
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Крайно време е да има Гражданска отговорнст и за велосипедистите, защото в последните години те станаха най-големите нарушители по пътищата. Цената на ГО за тях трябва да бъде колкото и за колите.