Първенци сме в жертвите на пътя – чия е отговорността?

Правим постоянни промени в ЗДП, а резултат – няма
16 мар 2017 10:52,
140

България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.

По-късно днес преподаватели от Съюза ще дадат брифинг, на който ще поставят въпросите кой отговаря за организацията на движението у нас и чий е ангажиментът а обществените поръчки и изпълнението им в онези критични точки, където има концентрация на ПТП.

"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.

По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.

"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


140
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
0
 
2
 
! Отговори
Джигит преди 7 години
Ами вина има световното автомобилостроене за какво създават мощни коли с който се убиваме да ги правят до 50 коня макс ем по малко ще замърсяваме околната среда хем няма да се убиваме
112
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това, което трябва да се промени в ЗДП е кой да наказва КАТ за неизпълнението на задълженията му, както закона изисква от КАТ.
111
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма съзнателно спазване на закона, никъде по света го няма, няма го и в България. Това е опасна заблуда, пречеща ви да видите истинският виновник за състоянието по пътищата. Навсякъде по света държавата със силата си е наложила спазването на закона, само в България не е така. В България КАТ си спи, рекетира от време на време шофьорите, отива няколко часа след ПТП да пише грешни протоколи, после прави и грешни статистики и се правят грешни анализи какво да се прави. Пътем залъгва балъците, коит
110
1
 
8
 
! Отговори
Жо преди 7 години
ЗАЩО СЕ ИСКА шофьорите да са образовани хора?Защото се иска минимален интелект да научиш правилата за движение, минимален интелект да прецениш къде да спреш, без да пречиш на другите, минимален интелект да прецениш дистанцията по време на движение, минимален интелект да прецениш можеш ли да изпревариш безопасно, минимален интелект да прецениш скоростта на движение според техническото състояние на твоята кола и т.н.
109
0
 
1
 
! Отговори
Отговор преди 7 години
До 69 НЕ СЪМ ЧУЛ ДА СЕГА ДА ИМА птп ОТ КОЛИТЕ ЗА КОИТО ПИШЕШ.мАЙ ИМАШ НЯКАКВИ ЛИЧНИ ПРИЧИНИ?Злоба ли е , а?
108
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Без книжки, дрогирани, пияни, необразовани всички карат коли. Имунитет за разни властимащи, синове и щерки на такива заобикалят закона и резултата е виден.
107
1
 
2
 
! Отговори
Гошо преди 7 години
Чия ли?? Всеки си поема персонална отговорност на пътя ,съзнателен избор дали ще превишава скоростта и ще маневрира като май'муна или не.Няма КАТ ,няма ДАИ , няма Бойко !! Искаш ли да караш автомобил , поемаш си отговорността.Книжката ,трябва да се отнема на първото нарушение ,на третото до живот!
106
1
 
10
 
! Отговори
Дрегера преди 7 години
Днес гледах едно видео как 2-3 пикли карат с 140 км/ч в Пловдив и минаха на червено а на зедната седалка бебе!Оня ден пиян шеф на пожарната верижна катастрофа...Истината е ,че задкормилните устройства се мислят за безсмъртни,нямат страх от държавата,няма ценностна с-*** ,уважение към живота,стоят над закона защото са на някой голям човек дружки!Корупция,чалга,изпростяване,липса на елементарна култура,агресия ......материала е много лош и това е!!
105
2
 
7
 
! Отговори
Борислав преди 7 години
Всеки пьт повтарям,трябва КОНФИСКАЦИЯ на мпс-та.За 2-ро нарушение сьс скорост над 50 км.За алкохол над 1.5.ЗА каране без книжка или купена такава,конфискуване на автомобила независимо на кого е.Просто друг начин НЯМА.
104
0
 
2
 
! Отговори
Защо? преди 7 години
Няма спазване на правилата от добро желание (възпитание, манталитет, чип, култура и т.н.). Никъде по света го няма и не го е имало. Защо си мислите, че за пръв път ще го има в България, та 27 години все за това приказвате?!
103
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Цитат: "Той (Стратиев - бивш катаджия) заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата"+С други думи пак предлага промяна, но този път уж се започва с нещо ново, а то всъщност си е стария закон без история на промените в него. Катаджийска му работа.
102
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Амплифаяри на всичко де що е простотия, първичност и леко-умие! Чудни сме!
101
1
 
2
 
! Отговори
до 111 преди 7 години
Ако всеки спазва и е дисциплиниран на пътя,съответно няма да има толкова нарушения и сакътлъци. Много ясно,че трябва да има и ефективни санкции.С една дума и ние и те да си вършим както трябва работата.
100
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях "-=-=-По закон за това отговаря стопанина на пътя, но няма кой да съди този стопанин на пътя за тези три неща. Би трябвало прокуратурата да се самосезира, но това никога не става. Лошата организация е обикновено по предложение на КАТ, но отговорността е на стопанина на пътя
99
1
 
4
 
! Отговори
до 100 преди 7 години
НА аутобана лявата лента е за изпреварване и по висока скорост т.е до 140 -160. Когато някой от дясна тръгне да навлиза в лява ,преди да даде мигач да се огледа дали е чисто платното,а не да стряска водачите.Не мислиш ли?
98
0
 
1
 
! Отговори
До 110 преди 7 години
С такива пожелания не става и е много порочно да се правят пожелания, вместо дс се иска нещо, което ще даде ефект, а ефект има само при постоянен контрол за спазването на ЗДП и неизбежност на наказанието при нарушаването на закона.
97
1
 
4
 
! Отговори
до всички преди 7 години
Дайте да се вразумим,колеги!Нелепо е да загиват толкова невинни хора.Бъдете трезви на пътя,автомобила поддържайте в изправност,гледайте сфетофари,знаци.дупки....с една дума оглеждайте се. Карайте ежедневно,а не само в неделите и по празници за да не загубите тренинг.И според мен човек трябва и да е все нащрек ,и да предусеща реакцията и на пешеходци и на шофьорите.
96
1
 
3
 
! Отговори
КОЙ? преди 7 години
За всеки нормално мислещ човек в България е ясно с какво трябва да се започне - с закриването на КАТ, както институция особено вредна за безопасността на движението и забрана на всички бивши и настоящи служители на КАТ да работят с тази сфера. След това с нова контролна институция и с нови хора, може да се опитаме да оправим нещата по пътищата.
95
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
По света е известен само един начин шофьорите да не правят нарушения - когато шофьорите са убедени в неизбежността на наказанието, ако направят нарушение.
94
1
 
2
 
! Отговори
Странни работи преди 7 години
Най-странни са исканията на лично засегнатите от нарушенията. Техните искания накратко може да се обобщят така: искаме да правите нарушения и катастрофи, за да ви санкционират все по-строго. Нормалните хора искаме друго - искаме да не се правят нарушения и катастрофи и да няма ранени и загинали, което означава, че искаме да няма и наказани шофьори, за разлика от лично засегнатите.