Първенци сме в жертвите на пътя – чия е отговорността?

Правим постоянни промени в ЗДП, а резултат – няма
16 мар 2017 10:52,
140

България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.

По-късно днес преподаватели от Съюза ще дадат брифинг, на който ще поставят въпросите кой отговаря за организацията на движението у нас и чий е ангажиментът а обществените поръчки и изпълнението им в онези критични точки, където има концентрация на ПТП.

"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.

По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.

"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


140
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
3
 
3
 
! Отговори
69 преди 7 години
отговорността е на тия дето продават морги на по 300 - 400 000 км...Да не говорим за прословутия нов внос дето сменят волана и таблото, а пропускат възд възглавници
92
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Разберете, както знаете, рибата се вмирисва от главата. У нас главата е една, БМБ. Какво искате от човек когото народа е нарекал Тиква, Тиквун, Буда, Прсни ***, който се гордее, че е прочел една-две глави от Винету. Неговият министър при Борисов 1 започна продажбите на книжките. Колко са продадени, м/у 200 и 300 000. И отговорност няма. Министърчето беше преместено на тихо местенце. Колко пари е дало на БМБ, само те ди знаят. Това не е ли убийство? Не можеш да четеш и пишеш, но взимаш книжка!
91
1
 
4
 
! Отговори
Ура преди 7 години
Ее най-после и ние да сме с нещо на първо място в Европа. Нищо че за това не се изисква много мозък, а ако погледните и малко в дълбочина ще откриете че проблема всъщност е от нивото и културата на народа. Толкова сме изпростяли че не ни пука да се размажем на някое дърво, ужас.
90
1
 
6
 
! Отговори
стефчо преди 7 години
Ако сме гении в нещо ,то това са зависта и краденето! ХУбавите черти са в други нациии..
89
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Анонимен 95 с колко караше в лявата лента на автомагистралата? Знаеш ли че дясната лента е с предимство? Само в арабския свят тоя с по-бързата кола е с предимство.
88
2
 
7
 
! Отговори
бях пазач на паркинг преди 7 години
Лятото(денонощно) на Сънито около 20% от клиентите бяха пили, дрогирани и т.н.
87
3
 
4
 
! Отговори
препатил преди 7 години
До баба ГинкаБраво бабо !Да илядиш !!
86
2
 
11
 
! Отговори
баба Гинка преди 7 години
Моля, уважаеми водачи,като замезите добре и обърнете 2,3 чашки ракия не се качвайте зад волана.Не е майтап работа. По добре оправете булката си или ако не ставате затова изкарайте му поне един здрав сън.НЕ СЕ ПРАВЕТЕ На ГЕРОИ И НА БАБАИТИ ПО ПЪТИЩАТА!
85
2
 
2
 
! Отговори
KKK преди 7 години
заглавието не е вярно, не сме първи.... лъже-новини !!!
84
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вчера карам по аутобана в лявата лента и един да не казвам какъв дава мигач,че ще изпреварва камиона пред него.Демек иска да влезе в моето платно без да гледа в огледалото.Добре ,че му свирнах та се усети.Карал съм много по аутобаните в Словения и Хърватска,но хората там мислят с главите си,а не ги носят ей така само за украшение.
83
7
 
4
 
! Отговори
Кратун преди 7 години
На каква база се прави заключение, че сме първи в Европа по жертви на пътя? Хвърля се едно необосновано твърдение в пространството и на негова база се вадят заключения. В селската кръчма може да не прави впечатление, но отговаря ли този стил на претенциите на тази медия?
82
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Блъснатите на пътя или сгазените пешеходци умрели в болница или на път към болницата не се включват в статистиката на КАТ, за да има по-малко умрели уж... Иначе хората ще питат защо съдиите на които журналистите *** така усилено дупетата, не издават присъди на убийците!
81
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако ние самите не проумеем,че трябва да сме много ама много внимателни по пътищата няма кой !
80
2
 
4
 
! Отговори
ан преди 7 години
от пишещите тук няма нито един лично засегнат и ако знаехте как боли от невинните жертви по пътя и колко от живите страдат и променят живота си щяхте много силно да апелирате и за строги наказания и изпълненията имкой от вас е застрахован и изглежда политиците и господ ги пази та на тях не се случват тези нещастияиначе щяха да се променят правилата
79
1
 
7
 
! Отговори
А Н Т И преди 7 години
Много се пие в България.Некачествен алкохол се пие много.Пил скапан алкохол и зад волана - готова беля !
78
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кой санкции се увеличават бе извратеняци журналисти? Че ако ви прегазя ( с кеф) ще получа условна присъда ли?
77
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не разбирам защо непрекъснато променят ЗДП, когато КАТ така и така не прилага закона.
76
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бик казал, че над 90% от нарушенията са пряка последица от факта, че няма контрол за спазването на ЗДП. Почти всичките от останалите под 10% от нарушенията са заради лоши пътища и несъобразени с пътните условия знаци и маркировка. Под 1% от нарушенията са заради шофьорите, т.е. тези шофьори и в други държави пак биха направили същото нарушение.
75
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Крайно време е да се даде думата на експертите, а не на бивши и настоящи катаджии като Стратиев.
74
0
 
7
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Проблемът е единствено в (не)прилагането на закона, а не в размера на наказанията в него. Факт!