Борисов иска: Не мост по мост, а всички на ремонт! Строени са в соц-а

Десетки съоръжения у нас се нуждаят от възстановяване
Обновена: 15 авг 2018 18:09 | 15 авг 2018 15:45, Веселина Йорданова
219

Мостовете по пътната и транспортната инфраструктура да бъдат ремонтирани едновременно, иска премиерът Бойко Борисов. Той разпорежда на министрите Николай Нанков и Ивайло Московски да предложат решение за това.

"Знаете, откакто са построени в България мостовете, не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по "Тракия" и по "Витиня" те са по план. Искам решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове", отбелязва премиерът на днешното правителствено заседание, според стенограмата.

Кабинетът обсъжда въпроса ден, след като виадукт се срути в Генуа и уби десетки хора.

Борисов пита кои години са строени съоръженията у нас, а регионалният министър Нанков отговаря, че са "на по 35, 40 и повече години". 211 моста се нуждаят от ремонт, по автомагистралите половината - 17 от 34, са в лошо състояние.

"Миналата година отремонтирахме 7 мостови съоръжения по "Хемус" и по "Тракия", в момента 5 планово извършваме, но нямаме осигурено финансиране. Споменах 17 мостови съоръжения са в лошо състояние. Много често не сме разбирани и от шофьорите, ние го правим разбира се за тяхна безопасност, за безопасност на българските граждани, за това, че правим ремонти на долното строене, на колоните на мостовете, където арматурата е корозирала, нуждаят се от основно подменяне на арматура, на бетонните постаменти. Примерът с "Тракия", примерът с "Хемус" на моста на Коренишки дол, който в момента отремонтираме. Те виждат, че няма работници отгоре по автомобилните платна, критикуват ни, но ще ни разберат", заявява Нанков.

Премиерът пък коментира, че ремонтите на тези съоръжения са изключително скъпи и за фирмите, защото  трудно се намират специалисти за тази специфична дейност.

Транспортният министър Ивайло Московски посочва, че същият казус за виадуктите и мостовете в пътната инфраструктура стои и в железопътната.

"Аз искам да свършим работа, защото от празнодумци ми е омръзнало, да тръгнем да обясняваме, че 45 години не са пипани, е безсмислено. Така че и двете министерства да подготвят и всичко да започне да се отремонтира и да се укрепва", нарежда той.

"Ние строим нови съоръжения, пак казвам, но никой няма да излезе от тези преди нас и да каже: "Ние сме виновни", защото вместо преди 20 години да отремонтират този мост, преди 25, преди 15, никой няма да поеме отговорност. Затова подгответе се и за сряда, ако трябва целеви заеми, след това ТОЛ системата да ги връща, или целево да търсим пари от бюджета, това искам навсякъде да се влезе и да се ремонтира", казва премиерът.

Вицепремиерът Валери Симеонов пък не иска да се създаде впечатление за "катастрофичност", защото плановите ремонти си вървят и не се допускат ситуации, на каквато сме свидетели сега в Италия или от малко по-силен валеж да бъде отнесена магистрала като в Германия. "Такива случаи в България няма, което означава, че качеството на ремонтите до момента е добро, но просто трябва да се засили и да се огледа всичко", изтъква той.

Според Борисов ремонтите трябва да се ускорят и хората да знаят, че се правят.

"Да благодарим на тези, които са ги направили 80-та година или 85-та, защото са добре направени. Да се ядосаме на тези, където не са ги поддържали през годините и сега ние да ги доосигурим тези, които ни остават, а да не чакаме сроковете на плановите ремонти. Това решение взехме", обобщава премиерът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


219
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
1
 
6
 
! Отговори
OO преди 5 години
Колкото повече, толкова повече , но не за Пух а за Прасчо :)
83
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами при соца са строени сега нещо не се сещам да е построен поне един, а да "Дунав мост-2" и веднага последва ремонт, че се отвориха дупки *** го разбери как ги правят в днешно време.
82
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Елдорадо 85Ха-ха..........ами то точно ЗАЩОТО НЕ СЛУШАТЕ, затова сме на този хал!!!!!!!!!!!!!!!!!
81
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Амчи в "соца" ще да са построени, да не би в "ди-мо-кра-цията" НЕЩО да е построено???? ВСИЧКО СЪСИПАХТЕ, а пък и имате сура да се показвате по ти-ли-ви-зи-ите!!!
80
9
 
4
 
! Отговори
Елдорадо преди 5 години
Леле кви простотии изчетох... много сте зле хора... много се надявам българите да сме достатъчно умни и да не слушаме турско-комунистическата пропаганда...
79
1
 
12
 
! Отговори
Софиянец преди 5 години
Тези ало-измамници ремонтираха София, сега ще ремонтират и мостовете ремонт на ремонтите, каквото пипнат всичко е вечно счупено и се ремонтира безкрайно.
78
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
бе то и народа не иска да е беден ама никой не чува
77
1
 
16
 
! Отговори
AF преди 5 години
Не е страшно, че грешим. Страшното е, че повтаряме грешките си.Оскар Уайлд
76
0
 
16
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 5 години
"Не мост по мост,а всички на ремонт! Строени са в соц-а".Добре ,че по време н соца беше прекосена Стара планина ,защото иначе още щяхме да криволичим,я по Витиня,я по Арабаконак.Сега се строи в равна Тракия ,по някакъв маниер,вследствие на ,който още на следващата година от въвеждане в експлоатация магистралата се нуждае ремонт ,който още преди да е свършил е необходим нов.Но тогава имаше едно ДСО Мостстрой,ДСО Минстрой и други организации.Строителни войски има спомагателна функция
75
3
 
17
 
! Отговори
Запознат преди 5 години
ОСТАВКА!
74
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сергей Игнатов - министър на образованието, син на секретар на Окръжния Комитет във Видин, ректор на Соросовия "Нов български университет"i Лили Павлова внучка на партизанин от бригада "Чавдар, по-късно с пост в ЦК на БКП, министър на химическата промишленост и личен приятел на Тодор Живков. Аню Ангелов - партиен секретар, делегат на 14-тия конгрес на БКП. Нона Караджова - дъщеря на завеждащ отдел в ЦК на БКП.....За децата на комунистите не трябва да се гласува.
73
2
 
14
 
! Отговори
extremist преди 5 години
ТИКВА НЕ ЩЕМ ДА БАРАШ ПОВЕЧЕ НИЩО. СТРОЕНО ПРЕЗ СОЦА И ТОВА ЗНАЧИ НА 28 И ПОВЕЧЕ ГОДИНИ. СЕГА ТИ НЕ МОЖЕШ ДА ГАРАНТИРАШ ДОРИ И 5 ГОДИНИ!!!!ИЗ "ДНЕВНИКА НА ЕДНА ТИКВА: "ЕДИН АСФАЛТ ТРАЕ 4 ГОДИНИ"ОБАЧЕ КАКТО СЕ ВИЖДА "АСФАЛТА КАТО СЕ НАПРАВИ КАКТО ТРЯБВА"(ИЗВИНЕТЕ ЗА ЛАИШКИЯ ЕЗИК, ВСЕ ПАК ТИКВИТЕ ТРЯБВА НЕЩО ДА ЗАХАПЯТ) ТРАЕ И ПО 50 ГОДИНИ
72
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 74Това е и целта.
71
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бат Бойко е най големия комунист
70
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
мухобоико мухобоико време е хората да те изметът жалко подобие крадливо
69
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като му знам ремонтите, след година ще трябва нов.
68
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Еднокнижникът нарича виадуктите мостове. Мост е съоръжение, което пресича река или друго препятсвие, а виадукта свързва две точки с еднаква височина.
67
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По добре да не барат нищо! Строено е с качествен български цимент и с българско желязо. Сега ще се намъкне турски цимент и украинско желязо, които не се славят с дори средно качество. Това без да броим кражбите на всички нива!!!!
66
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Търсим строителни работници.Изискването е да работят бавно че така фирмата взема повече пари от държавата.
65
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само това да не прави!!!После всички мостове ще почнат да падат след 4-5 месеца!!!Много си "загрижен" о т качалка такава но благодаря!!!Ще си караме по соцмостовете!!!Стига крадене!!!

Спонсорирани публикации