Потребителите на мобилни услуги - крепостници на операторите

Николов: Трите кита все повече заприличват на олигархични структури
66
Потребителите на мобилни услуги - крепостници на операторите
Снимка: Pixabay

Този сектор се радва на огромен комфорт – и законодателен, и регулаторен, какъвто и да искате. В последните десетина години виждаме голямо окрупняване. Мобилните оператори се разрастват, завземайки и кабелните телевизии, и интернет доставчиците, коментира пред БНР Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация "Активни потребители" по повод третото поредно индексиране на цените от страна на мобилните оператори.

"Оставени в такъв законодателен и регулаторен комфорт, те стават още по-силни и могат да си позволят да поглъщат конкурентите си, а това е най-лошата новина за всички нас", посочи той.

Накрая на пазара ще останат само трите кита – те все повече заприличват на олигархични структури, категоричен е Николов.

Трите мобилни оператори са били санкционирани 68 пъти за нелоялни практики пред последните три години, уточни Богомил Николов, но по думите му "такива санкции са една шега". Според него санкциите трябва да са "адекватни и възпиращи".

Не е нужно да има картел, за да може малко на брой конкуренти на един пазар да правят едно и също, коментира той в предаването "Преди всички" и добави, че картел се доказва най-трудно от всички конкурентни нарушения.

Според Николов в спешен порядък трябва да се прегледа законодателната рамка, като се започне от глобите. По думите му, ако те са обвързани с оборота на мобилния оператор, ще има по-голяма справедливост.
На второ място трябва да се прегледа статута на обвързаност, в който всички сме поставени – сега след изтичането на двете години на договора чрез юридически хитрини сме заставено отново да подпишем, защото иначе цената става двойна, подчерта Николов.

България е единствената в ЕС и една от много малкото в цяла Европа държави, в които няма виртуални мобилни оператори – такива, които наемат капацитета на съществуващите мрежи.

„Вероятността някой от тях да предлага отворени договори без обвързващ срок е много голяма, за да може да привлече клиенти, а това променя пазара. Конкуренцията е най-доброто лекарство“, обясни Богомил Николов.
В момента нито един от трите оператора не иска да има конкуренция, заяви той.

"Належащи са законодателни промени, които първо да върнат малко справедливост в тези отношения, в които потребителите са крепостници, и второ – да стимулират конкуренцията, за да имаме четвърти, пети, шести оператор. Към момента трябва да си изразим гнева!", отсече Николов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
22
 
! Отговори
чакайте бе, преди 3 месеца
за какво се сърдите? Нима сте повярвали, че робовладелският строй някога се е сменил с друга, по-хуманна форма на управление? Пирамидата е устойчива и обикновеният човек винаги е на дъното. Това е.
19
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В Испания за предплатени 10 евро на 28 дни получавам 500 минути разговори до европа и развити страни като САЩ, Канада и т.н. до мобилни и стационарни телефони. 5000 минути до моб. И стац. Номера в испания и над 50 Гигабайта мобилен интернет. Нито договор, нито заробване и чакане да ти дойде сметка -резачка. В България няма такава възможност.
18
14
 
2
 
! Отговори
пепи преди 3 месеца
Някой кара ли ви да имате по 5 услуги към един оператор. Телефон интернет телевизия смарт телефон на лизинг ....
17
0
 
23
 
! Отговори
Кире преди 3 месеца
И до Омбудсмана и до КЗП писах, че в нарушение на закона за договори от разстояние добавят услуги и фактурират, докато се усетиш. Ни звук, ни образ:)
16
0
 
12
 
! Отговори
Стругарят преди 3 месеца
Видите ли таралясник на който и да е от трите мошеника, бързо по една стружцица от край до край. После смешното шефчинце на трима в одая,ще ходи месец пеш.
15
4
 
30
 
! Отговори
българин преди 3 месеца
Протеста срещу мобилните оператори трябва де се състой пред партийните клубове на ПП-ДБ. Защото точно академика Н. Денков заяви,че нищо няма да направи,защото нямал право! Там трябва да протестираме и да помним по времето на кое правителство ни вдигнаха така цените!На следващите избори,каквито и да са те да гласуваме против тях!
14
13
 
6
 
! Отговори
Бройлери преди 3 месеца
Потребителите са крепостници на собствените си слабости и зависимости.
13
0
 
40
 
! Отговори
потърпевш преди 3 месеца
И до омбудсмана имеил изпратих -все едно че на умрял писмо съм написал!Всички управляващи у нас са против народа.
12
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Практиките са нелоялни от продажба, та чак до монопола. Мениджмънта набива канчетата на по-низшите регионални мениджъри, те от своя страна събират тези под тях и им набиват промитите мозъци колко таргет да се постигне и накрая на продавачите в магазините им се спира тока от нареждания, разпоредби..Баба и дядо на 80 години идват за сметка, но си длъжен да им предложиш телефон с нов договор и хендсфри. И най добре е да им набуташ колкото можеш повече, че управителя и онзи над него ще те линчуват.
11
4
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Нещата са прозрачни. Явно мобилните оператори са комбина с ПП-ДБ. При предишните правителства не ни пиеха така кръвчицата!
10
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
имам карта към германски оператор от12 г. и нито един не са ми променяли цените досега, 1 цент е към стационарен тел., към същата мрежа разговори са безплатни, а разговор към други е 5 цента на минута!
9
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
БОГОМИЛ НИКОЛОВ ПОРЕДНИЯ КОМУНИСТИЧЕСКИ ЛАЛАДЖИЯ
8
0
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не е коректно да си подписал договор за 1 или 2 г и след това да те сюрпризират с по- високи такси. Такова непочтеност няма никъде, и е грубо нарушение на правата на потребителите.
7
1
 
18
 
! Отговори
до 4 преди 3 месеца
На запад има практика - изкупуване на договори, не можеш да прекъснеш договора без глоби но друг оператор може да се споразумее с твоя и да прехвърли договора при него. Прави се когато търсиш по-добро качество на услугата за същите пари а не по-евтин договор.
6
0
 
29
 
! Отговори
perko преди 3 месеца
я проверете КРС, и КЗП дали няма основателни сигнали от потребители, които са затворени в полза на операторите!всъщност има ли орган който да контролира тези двете?
5
0
 
42
 
! Отговори
топалов преди 3 месеца
трябва да има още 4-5 нови оператори и тогава да видим дали ще държат високи цени.
4
0
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
С тия договори за по 2 години май наистина сме кропстници.
3
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
да им изъхнат крадливите ръчички дано
2
4
 
17
 
! Отговори
Британски учЕн преди 3 месеца
В третия свят е така, клиентът се моли на колене на изпълнителя. Аз съм печелил няколко пъти диспути и компенсации от интернет доставчици и мобилни оператори.
1
1
 
34
 
! Отговори
анонимен преди 3 месеца
грабители