Еърбъс vs. Спартан: Спартански ли са условията, при които ще лети Радев?

Разходите са по-ниски, обясни Елена Йончева
30 яну 2017 10:16,
239
Еърбъс vs. Спартан: Спартански ли са условията, при които ще лети Радев?
Снимка: архив, Bulphoto

Днес новият държавен глава Румен Радев заминава на първата си визита - двудневно посещение в Брюксел. 

Програмата на Радев и екипа му предвижда срещи в Европейската комисия и Европарламента, както и в щаб квартирата на НАТО.

Вместо с правителствения Еъбръс до белгийската столица президентът и делегацията му ще летят с военно-транспортния самолет Спартан. От президенството обявниха, че пъуването се прави с военния, съобщава Нова тв.

Флотата на "Авиоотряд 28" предлага големия пътнически лайнер "Еърбъс А319" и по-компактния "Фалкон 2000". А от Военновъздушните сили, които президентът Румен Радев познава повече от всеки друг, за подобно пътуване има военнотранспортен самолет "Спартан".

Какво предлага българският "Еър Форс 1"? Нищо повече от пътническите самолети, които ползват авиокомпаниите за граждански полети. Разполага с около 150 места в зависимост от модификацията. Лети на височина 12 000 метра и развива скорост от 900 километра в час.

Правителственият "Фалкон" е далеч по-малка машина. Може да се издигне на 14 хиляди метра височина, максималната му скорост е 890 километра в час, но пък разполага с едва около 20 места за пътници.

Военнотранспортната машина "Спартан", с която ще лети Радев и делегацията, няма нищо общо с лукса на останалите самолети. Обикновено транспортира военна техника или пък се използва за парашутни скокове и други специални мисии. Интериорът му е по-семпъл и направен така, че лесно да може да се променя съобразно мисията. При пътнически полети в Спартана могат да се наредят максимум 60 седалки. Максималната височина, на която лети е 9 хиляди метра, а максималната скорост – 600 километра в час.
 
Разстоянието от София до Брюксел е около 1800 километра. С "Еърбъс"-а и "Фалкон"-а това разстояние се прелита за около 2 часа. Спартанът обаче е по-тромав и ще го вземе за 3 часа при максимална скорост.
 
Според производствените характеристики на всеки самолет, еърбъсът харчи най-много – 5 литра гориво на километър полет. Спартанът – 3 литра на километър, а фалконът – 2 литра. Тоест от София до Брюксел най-скъп би бил полетът с еърбъса, тъй като ще изгори 9000 литра, докато за същото разстояние разходът на спартана ще е 5400 литра, а фалконът – само 3600 литра.
 
Очевидно е, че най-евтиното пътуване предлага малкият правителствен Фалкон. Конкретно за тази визита обаче, той отпада като вариант, тъй като е прекалено малък за делегацията на Радев. Затова вероятно е предпочетен полета със "Спартан".

"Със "Спартан" в по-стартански условия ще се пътува. Той е военнотранспортен самолет, но се използва и за други цели. Самолетът е доста по-икономичен. И така, ще пътуваме в по-спартански условия. Няма нищо страшно", обясни в предаването Елена Йончева, прессекретар на президента Румен Радев

"800 долара е по-евтино с военен самолет. Те се използват за далечни разстояния заради малкия разход на гориво. Причината е заради витлата в летателната машина. Президентът Румен Радев ще взема решение с какъв самолет ще пътува", заяви Ангел Борисов – бивш главен авиоинспектор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


239
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
161
10
 
10
 
! Отговори
анонимна. преди 7 години
Започна се перманентното плюене и обяснения Защо летял с това, а не с онова! Вас какво Ви интересува с какво ще лети?! Избора е негов.Няма а и не можем ние да му предлагаме и задължаваме с какво да пътува. Бил ни излагал- глупости. А до сега не се ли излагахме- хем бедни , хем фукливи, пък и с рога да бодем!! Президента има глава на раменете, има и съветници. Те са за да му дават съвети , а не ние. Нека го оставим сам да вземе решения
160
4
 
12
 
! Отговори
Гост преди 7 години
Защо не се пише, че военният Спартан няма застраховка както на самолета така и та пътуващите в него. Пилотите в него като военни лица имат персонална застраховка но на самолета като държавно въздухоплавателно средство не се полага, същото важи и за пътуващите освен военни цивилни лица.
159
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вече се разбра, че "еърбъса" е в ремонт, та затова са натоварили Радев като куфар за Брюксел.
158
14
 
37
 
! Отговори
бай брадър преди 7 години
А ако пътува с влака ще спести още повече - смешна и позьорска история - това е държавен глава с представителна функция, вместо да си прави евтина реклама да вземе да се фокусира върху важните аспекти на своята дейност.
157
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нашите трафиканти могат да доставят Радев в Брюксел много по-изгодно.
156
1
 
6
 
! Отговори
смехурко:)))))) преди 7 години
Лъжи ,Лъжи и пак лъжи :))))))))))) почнаха погледнете в нета колко струва 1 летателен час и поддръжката между двата . разлика е голяма.1 летателен час струва 2500- 3200 долара на СПАРТАН . 1 час 3500 -4000. 5x3000 =15000 2x4000=8000 разликата е голяма:)))))))))))))))))))))))))) Бесни Самоуверени ***
155
7
 
27
 
! Отговори
maxobg преди 7 години
това е все едно да отидеш на прием в Холивуд с джинси и тениска,щото ще ти излезе по евтино ,хаха!!
154
0
 
5
 
! Отговори
Grip преди 7 години
Tosi Sparbank mai vtora raka sa go kupili - ot ikonomiite na bg darjavnite medii?
153
17
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Личи си че е крал едно време гориво от Граф Игнатиево и сега говори за пестене, защото е гузен.
152
0
 
4
 
! Отговори
AirPort преди 7 години
Letisteto i bez drugo e palno s asker...kato voenno...
151
3
 
16
 
! Отговори
икономия преди 7 години
какво му е на Фалкона, че ще пикираме в пълна бойна готовност над брюкселските зелки - йончевата свита повече от 100 туриста олинклузив и ги подредили в товарното на Спартанеца? и Волен се оттегля в полза на Краси, няма кой да преброи после фъстъците...
150
0
 
4
 
! Отговори
Do nomer 6 преди 7 години
Slushateli ste sa samo...
149
9
 
34
 
! Отговори
селска чест преди 7 години
Коя е еленка йончева, че да обяснява какви са разходите на различните видове самолети? Страхотна простотия от страна на новопредставилия се президент. До там ли стигнахме, че нямаме пари да изпратим президента си до Брюксел? Ми да съберем пари и да го изпратим - има и нискобюджетни компании. Щом е решил - да качва отбора си парашутисти и да ги пуска над Брюксел.
148
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако всички отговорни фактори в държавата,от които зависи разпределението на държавните(нашите) средства започнат да правят икономии и ограничат ненужните разходи,ще има пари и за по-високи заплати и за пенсии и за хора в неравностойно положение.Но за тази работа е нужен морал и съвест,каквито не виждаме в повечето от тях.
147
3
 
5
 
! Отговори
Д0 173 преди 7 години
Хайде,"господине/жо",аз казах кого харесвам,кажи си и ти да те видим.
146
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Президентът,м-р председателя,правителството като цяло и депутатите трябва да дават пример на останалите хора,а не със своите разхищения,които гледахме до сега,да ги деморализират.За миналата година само в парламента са похарчени 1 милион лева за пътувания и още толкова за гости,тоал.хартия и други вътрешни разходи.Затова сега на всички им се вижда странно,че първият човек в държавата показва,че може и по друг начин.Ако и другите бяха такива нямаше да пускаме СМС за болни дечица.Помислете!
145
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За Радев съм но трябва да започне да се държи като президент, а не като шеф на авиобаза. С това спестено гориво нито ще забогатеем, нито ще обеднеем.
144
9
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз само не разбрах след като идеята е да се икономисва, той лично ли е подкарал Спартана или се е оставил в ръцете на друг пилот? Щото и от тук можем да спестим нещичко, пък и ПР-ът ще е по-ефектен.
143
12
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най-евтино щеше да му излезе да тръгне на магаре като Исус.
142
8
 
17
 
! Отговори
До 166 преди 7 години
Ти си проблем за самия себе си.А аз избрах правилния човек и не съжалявам.