Нено Димов мечтае: Защо да не подпомагаме закупуването на електромобили?

Обсъжда и изграждането на т.нар. зелени коридори
3 юни 2019 16:10,
95
Нено Димов мечтае: Защо да не подпомагаме закупуването на електромобили?
Снимка: БулФото

Защо не в едни смели мечти да не се подпомогнат домакинствата за закупуване на електромобили, така, както се случва в момента с битовото отопление? Тези надежди изрази министърът на околната среда и водите Нено Димов по време на годишния отчет на Националния доверителен екофонд /НДЕФ/.

По думите му, електромобилността не трябва да се ограничава само до градския транспорт, а да се отнася и до развитието на инфраструктурата.

Още по темата

Според министъра, темата за електромобилността е изключително сериозна и важна, защото почти две трети от държавите в ЕС имат градове, които не отговарят по критериите за качество на въздуха.

"Електропревозът е едно от решенията, които предстои да видим как действат през следващите години", коментира той.

Според него в тази посока дейността на Националния доверителен екофонд е изключително навременна и в крак с неща, които прави министерството.

Димов изтъкна, че в момента се водят разговори със страните от т.нар. Вишеградска четворка за възможността да се активизира по-голям ресурс от страна на Еврокомисията, за да бъде стимулирано и изграждането на необходимата инфраструктура, включително и "зелени коридори", които да свързват не само град с град, но и държава с държава.

"Такова свързване ще позволи с електромобил да се стигне от Мюнхен до Пловдив или от Латвия до Гърция", категоричен е министърът.

Иначе Нено Димов напомни, че само преди няколко седмици МОСВ е обявило един значителен ресурс от 390 млн. лв. за подпомагане на български общини, които са в наказателната процедура за чистотата на атмосферния въздух, да сменят старите си автопаркове с нови електробуси, тролейбуси или трамваи в зависимост от техните общински програми.

"По тази програма имат право да подадат заявления 10 общини. Очаквам през юни те да представят своите проекти и в рамките на тази календарна година да бъдат сключени договорите", каза още той.

Според него този финансов ресурс ще даде изключително мощен тласък към електрификацията на градския транспорт.

Според данните от отчета за 2018 г. в НДЕФ са изпълнени инвестиционни проекти на обща стойност над 5,5 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
2
 
7
 
! Отговори
Gorskio преди 4 години
Проблемацията е, че при електролизата се влага повече енергия, отколкото после може да изкараш при изгарянето на водорода (закон за запазване на енергията!). Затова не може да се прилага при автомобили. Eнергията за електролизата трябва да я произвеждаш по друг начин и да зареждаш водорода в колата. Демо установките ползват т. нар. ННО генератор като устройство за намаляване на разхода, не като основно гориво. Както казах залагайте на ученето, а гледането в юТуба го оставете за след пенсиониране
28
2
 
5
 
! Отговори
69 преди 4 години
а що не намалите малко ДДС и осигуровките? Ммммм?!?
27
1
 
8
 
! Отговори
Е преди 4 години
Тихият хитрец в правителството *** яко от проекти, които ще си останат проекти. Създадената организация на разпределението е непробиваема - проект от министър, зам, шеф на риосв, кмет, псевдо бизнесмен, дпк и делчо.
26
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Азащо не направим и ние космическа програма до Марс Мъск спечели милиарди с тия простотии. И още никой не е пратил на Марс. Правим един космодрум и продаваме билети през 2100-ната желаещите ще могат да полетят със С-класа до Марс, че и до Венера.
25
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А защо не забраним колите за частни лица и само фирми и подобни да имат автомобили в Дания никой не движи с автомобил в големите градове ама никой. Навсякъде има пунктове за велосипеди под наем хем ще спрат и убийствата на пътя ама няма може да се краде от асфалт. Да подпогаме закупуването на велосипеди.
24
0
 
4
 
! Отговори
ай сиктир преди 4 години
До 11111Като гледам настоящето това бъдеще за което пишеш ще да доста далечко поне за повечето хора у нас.
23
0
 
5
 
! Отговори
Охобохо преди 4 години
до GorskioНе знам за какви туби говориш,но има факти и документи,както и приложение по света.Естествено не го патентова в БГ,защото тук е пълно с Нено Димовци.А онзи дето имаш предвид,дето навремето сипа вода и запали се покри после и не се знае каква технология беше,или чиста измама.За браунгаза чрез електролиза обаче има опити и клетки горивни,автомобили на водород,влакове.Просто няма да има монопол за горивата и тогава монетарната политика отива в историята.Политиците отиват и те там.
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Азао тия 390 млн не се инвестират в завод за електромоли и щe се дадат на общините да си купят тролейбуси от Египет. Колко елктромобила ни трябват 5-6 млн. пък излишъка може да се продава.
21
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Електромобилите са скъпи и на практика той иска да се подпомагат богатите. Аз предлагам например да се подпомага закупуването на Поршета. Правилно би било да се подпомага закупуване на бензинови коли, но срещу даване за скрап на стара кола.
20
1
 
7
 
! Отговори
Gorskio преди 4 години
Изобретил българина браунов газ... Те едно време и колите с вода ги караха, ама пуста световна конспирация... Да се учи, знае и може трябва, не са се четат и гледат глупости в тубата!
19
2
 
7
 
! Отговори
избирател преди 4 години
До 14Напълно прав си незнайни приятелю,но.....Защо да е пак от краката за главата?!А да по български!!!Бъдещето е в електромобилите,но чаааак след нормалното бъдеще за децата ни,което засега е обвито в мъгла!!!
18
5
 
4
 
! Отговори
Охобохо преди 4 години
Българин изобрети браунгаза,като намери неговото приложение,нашите управляващи пак ще се кланят на чужди интереси.На водородна клетка трябва да се движат автомобилите,а не на ток.Умишлено се спъва тази технология защото тогава и ток всеки ще си прави от вода,и колата ще си кара с вода,и парното отопление,че и сонда за вода,който има земя.Това означава независимост,а властта не иска хората да са независими от тока,водата и т.н.Всичко това ако говорим за ЕКОЛОГИЯ де...
17
1
 
24
 
! Отговори
До 14 преди 4 години
Виж какво драги,в Швейцария 1кг.банани струва 2 лв.,а средната заплата е 9000 лв.Когато и тук стане такава,сам ще си купя електромобил,а няма да чакам някой да ме баламосва със субсидия.
16
0
 
11
 
! Отговори
НОВА РАКЕТА /ЗУЛА/ преди 4 години
ЗАМИСЛЯТ ГЕРБЕЛАСИТЕ!!! ЗЕЛЕНИ КОРИДОРИ!!! ДОРИ СИ ГИ ПРЕДСТАВЯМ С "КАЧЕСТВО" НА МАГИСТРАЛИТЕ НА БИБИ!!!----- "Такова свързване ще позволи с електромобил да се стигне от Мюнхен до Пловдив или от Латвия до Гърция", категоричен е министърът.ДА И В ДВАТА СЛУЧАЯ ТРЯБВА НА РУМЪНСКАТА ГРАНИЦА, ЕЛЕКТРОМОБИЛЪТ ДА СЕ НАТОВАРИ НА ТРАНСПОРТЕН САМОЛЕТ ЗА ПЛОВДИВ ИЛИ ГЪРЦИЯ!!! ---- ПУСТА ЗУЛА, САМО ТЯ Е В ГЛАВАТА ГЕРБЕЛАСКА....
15
0
 
14
 
! Отговори
До 14 преди 4 години
Само че ние още сме в миналото.
14
17
 
4
 
! Отговори
11111 преди 4 години
Бъдещето е в електромобилите!*** трябва да смени чипчето у главата.Навремето някой беше казал така.
13
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тия от властта са изкрейзили съвсем.Всичко друго ни е наред,та стигнахме и до електромобилите.
12
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
О, супер, аз искам Тесла. Колко ще е субсидията? 5лв? Или ще е само за избрани гербери. Щото то фактически и 10 000лв да ме субсидирате, при цена на една тесла от минимум 70к евро, няма да им е много от полза. Както и на още 80% от населението на България. Но пък доколкото знам Китай произвеждат електромобили, може пък там да има по-евтини. Или дори по-просто, дайте на всеки безлихвен креди за нова МАЛКА кола + субсидия. Малките коли са 20-30к. Ако виед дадете половината, останалото ще го платим
11
0
 
9
 
! Отговори
ай сиктир преди 4 години
Все ми се струваше, че поне тоя е малко по в ред, но май и него слънцето да се слави името му го е намерил на някое кръстовище.
10
0
 
0
 
! Отговори
До Някой преди 4 години
Намери кой задигна орела и самодивата и ще намериш кой наистина изтормози баща ти, при мене са само инжинерните книги и неща, които ми е оставил за предпечат и за мен да се уча ... Друго нямам какво да кажа ... Колко виках и крещях да не се краде и гледах да избегна какво стана и да пазя и да помагам бяха си го нацелили ... Като толкова искаш ще ти дам каквото ми е оставил за съхранение, но не е много ... Повече знание отколкото нещо друго. Останаха пресниманите книги в телефона ...