Следващата поръчка на F-16 по-евтина, пилотите ни вече ще са обучени

Самолетите ще имат експлоатационен живот 12 000 летателна часа
296

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Представители на американската компания и на посолството на САЩ в България дадоха подробностите относно производството, доставката, възможностите на изтребителите, които България купува.

"В България ще летят най-напредналите модели на F-16”, каза директорът на кампанията за F-16 в България на компанията-производител "Локхийд Мартин“ Джим Робинсън.

Още по темата
Той увери, че новите изтребители ще имат достатъчно въоръжение въздух-въздух и въздух-земя, както и пълна оперативна съвместимост със системите на НАТО.

Компанията предвижда самолетите да имат експлоатационен живот 12 000 летателна часа, но за това е нужна и добра поддръжка, така че технически състав от българските ВВС ще замине за обучение в САЩ.

"Цената за следващата поръчка на изтребители F-16 ще е по-ниска, защото пилотите вече ще са обучени“, каза още Робинсън.

"Когато купува F-16, всяка държава трябва да има предвид, че се купуват не само самите самолети, а и обслужването. Имайте предвид, че обслужването при следващите осем няма да го заплащате, защото вече ще го имате. Поддръжката вече също ще си я имате от първите осем, пилотите вече ще бъдат обучени, тоест ще бъде много по-евтино“, обясни той, цитиран от "Фокус“.

Робинсън допълни, че у нас могат да бъдат произвеждани безпилотни летателни апарати (дронове), но все още не е решено какъв тип да бъдат те.

Бяха положени много усилия да се погрижим пакетът да отговаря на българските нужди. Пакетът, който предлагаме според мен, отговаря на нуждите на България. Това каза заместник-ръководителят на дипломатическата мисия в Посолството на САЩ в София Джъстин Фридман пък коментира, че сделката за новите изтребители ще задълбочи партньорството между страната ни и Съединените щати.

"България ще намали зависимостта си от руски военни съоръжения“, подчерта той и увери, че покупката на F-16 ще гарантира най-добрите самолети за българските пилоти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


296
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
225
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До БобиМиг-29 има 8% загуби със всичките свалени във разни локални конфликти самолети-Глу пак, авариите се смятат спрямо налетените часове, не спрямо нрийките произведени машини. Миговете 15-20 години почти не летяха, защото руснаците, аби ние, немахменпари
224
3
 
6
 
! Отговори
Шаран БГ преди 4 години
ТВ канал "Атака" изнесе вчера данни за Ф-16., ако са верни.Само в САЩ 510 катастрофи. Общо по света около 700 !!!От европейските страни води Белгия - с 54 броя. Не знам колко ще са обучени, но поне да могат и да имат възможност да катапултират......
223
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"германското ВВС/подарява на цар Борис 24самолета втора употреба ,но добре запазени"Нямам идея дали наистина са подарявали самолети, но годината е много близко до началото на ВСВ. Когато искаш да приближиш някой до себе си, е нормална политика да му даряваш и обещаваш някакви работи. То и голяма част от руските самолети също са ни подарявани. Така де, политическа е била пак изгодата. А днес е бизнес това със САЩ. Като сме много великата нация, що не си произвеждаме сами? Реторичен въпрос...
222
2
 
10
 
! Отговори
НАПИШИ КОМЕНТАР преди 4 години
Нито пари ще види ***, нито самолети, но пък ще има да връща милиарди долари на американските банки
221
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Американците са сметкаджки и за тия самолети ще ни вземат и последният залък хляб!А уж им сме съюзници!!!Истински съюзници са ни били единствено германците.През 1936год. при посещението си в София Херман Гьоринг като командващ ,,Луфтвафе"/германското ВВС/подарява на цар Борис 24самолета втора употреба ,но добре запазени,все пак германци са ги поддържали!
220
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поздравления за Борисов! Купи най-добрите изтребители. Напред генерал мачкай Русия, с те сме целия народ. 5 руски рубладжии нищо не променят, само църкат!
219
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Боби, ти тьп ли си или да?Пткъде измисли, че Грипен повече ни подхождал? И много ме забавлявате като кажете, че САЩ можело да не изпълняр договора... Като че ли Швеция по някакъв начин може да гарантира изпълнение.
218
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Важното е да се разкара старата и амортизирана техника, която за нищо не става. Американскаа авионика и космически технологии са германски.
217
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 4 години
До Антон"Процеса се нарича галванична корозия (не съм сигурен за точния български превод). Ако два различни метала са в контакт единия изпълнява ролята на катод а другия на анод. Питай електричарите, те никога не свързват медна жица със алуминиева."Много точно си го превел - стоманени лагери и други носещи свръзки, монтирани във дуралуминиеви плоскости при наличие на натриев хлорид(сол от морето) като катализатор ....
216
0
 
2
 
! Отговори
Антон преди 4 години
До БобиПроцеса се нарича галванична корозия (не съм сигурен за точния български превод). Ако два различни метала са в контакт единия изпълнява ролята на катод а другия на анод. Питай електричарите, те никога не свързват медна жица със алуминиева.
215
1
 
1
 
! Отговори
Боби преди 4 години
До АнтонПак неточно цитирашСамолета е МиГ-29К - корабна версия и да имали са проблеми с корозията на някои места което е нормално все пак Миг-29К е първия палубен самолет за бюрото МиГ. До колкото знам са модифицирани и проблема е отстранен защото и индийците и Руснаците продължават да летят.
214
3
 
2
 
! Отговори
Антон преди 4 години
През 2006 или 2007 всичките 50 индийски МиГ-29 са приземени до изясняване на причините за катастрофите на два руски МиГ-29 в рамките на няколко месеца. Оказва се причината е корозия във основата на опашните плоскости.
213
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 4 години
До Анонимен"Алжир и су 30 ок вервай си бобенце само не закъснявай за хапченцата в карлуковци"Доставени са 58 броя за твое сведение в три транша.Ето ти снимка от чичко гугъл(надявам се сам да си редактираш адреса иначе днес бг ще го филтрира)cs417520 vk me/v417520623/32b3/bYQNQU1TOts jpg
212
3
 
4
 
! Отговори
Боби преди 4 години
До ЕС форевър"нищо не разбираш моето момче, само лъжи, манипулации и мечти. А знаеш ли, че Китай отказа поръчката за С400, а тези които им бяха доставени ще ги режат на скрап."Те още не са доставени докрай на Китай и те ще почнат да ги режат на скарап ???Експерте моля те напиши линк към тази невероятна новина да и се порадваме!!!
211
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Алжир и су 30 ок вервай си бобенце само не закъснявай за хапченцата в карлуковци
210
4
 
3
 
! Отговори
ЕС форевър преди 4 години
до Боби,нищо не разбираш моето момче, само лъжи, манипулации и мечти. А знаеш ли, че Китай отказа поръчката за С400, а тези които им бяха доставени ще ги режат на скрап.
209
2
 
2
 
! Отговори
Боби преди 4 години
До Антон"През 2006 Алжир сключва сделка за 28 едноместни МиГ-29СМТ"Почти точна ти е информацията. Но не са ръждясали корпусите - стомана в МиГ-29 има само в основния резервуар той и носеща конструкция на центроплана и колесницитеостаналото са композити и алуминиеви сплави - а алуминия с кислорода веднага правави Алуминиев оксид едно от най-устойчивите съединения във химията и защитава всичко под негоСтарите части са били в Двигателите...Алжир Купува Су-30 като Връща МиГ-29
208
1
 
5
 
! Отговори
Антон преди 4 години
Разбира се Алжир връщат "новите" МиГ-29СМТ и получават като компенсация Су-30М2, Су-30СМ и няколко Су-35. Руснаците никога не си признават вината заявявайки, че в контракта никъде не е записано, че не могат да използват стари части. Алжир си научиха урока - който търгува с мечката трябва да си отваря очите на четири.
207
0
 
2
 
! Отговори
Боби преди 4 години
До ноби"само не мога да разбера. *** и пульо коментират радари, ракети, летатлен ресурс. абе няма ли военна тайна, какви са тия разгласявания"Военна тайна може да се запази максимално докато самолета влезе в бойните части - до тогава все пак има ограничен и контролируем контингент от хора които знаят сензитивна информация за техние си сфери на интереси.Влезе ли в бойните части и сумата ти хора почнат ли да се ровят в документацията ... няма вече тайни поне не основни технически такива
206
3
 
2
 
! Отговори
Антон преди 4 години
През 2006 Алжир сключва сделка за 28 едноместни МиГ-29СМТ и 6 двуместни МиГ-29УБ. Общата стойност на контракта е 7.5 милиарда долара. Доставките започват в края на 2006 но алжирците откриват с изненада, че "новите" МиГ-29 всъщност са сглобени със стари части и фюзелажи останали от предишни провалени контракти. Част от въпросните фюзелажи са първоначално произведени за Ирак в края на 80-те години и са ръждясвали на открито десетки години.