30 години Discovery, любопитството не намалява

Джон Хъникът пред Dnes.bg за перспективите пред каналите
25 юни 2015 10:54, Александър Попов
13
30 години Discovery, любопитството не намалява
Джон Хъникът. Снимка: Discovery

Този месец Discovery отбелязва 30 години с мотото "задоволяваме любопитството ти чрез нашето съдържание". Във връзка с юбилея ви предлагаме интервю с Джон Хъникът, който е на позиция Chief Technology Officer в компанията. Той разкри какво е бъдещето на телевизионното излъчване, какво да очакват зрителите на популярните канали и какви нови преживявания и технологии ще ни предложат.

Какви са последните световни тенденции в телевизионното излъчване и как виждате бъдещето?

Всичко зависи от това как и кога ще преминем към IP-базирана инфраструктура. Откакто преди 30 години Discovery започна излъчване, достигайки до 156 000 зрители, винаги сме били в крак с най-новите технологии. Сега от центровете, от които излъчваме програмата си по света, до почти 3-милиардната ни международна мрежа от абонати, сме на ръба на огромна технологична промяна. Създаваме IP-базирани системи за излъчване, които ни предоставят гъвкавост и ефективност. Тези условия са ключови за компания с международно съдържание като Discovery Communications.

Ultra HD TV перспективите - Discovery Networks има ли някакви планове за използване на този формат?

Още сме в самото начало и започваме да изследваме програмните възможности, но вече излъчваме няколко програми във формат UHD и добавяме нови с времето. UHD може да предостави триизмерно преживяване, което напълно отговаря на съдържанието на Discovery. Въпреки това, вярваме, че резолюцията не е единственото решение и работим, за да вземем най-доброто не само от високата резолюцията на UHD програмите, но и да осигурим по-високи честоти на кадрите, по-висок динамичен обхват и по-широко цветово пространство в бъдещите ни UHD програми. Когато говорим за нови технологии, въпросът е дали те са подходящи за потребителите. За сега прогнозите са обещаващи.

Новите и традиционните филмови технологии - какво ви позволяват новите технологии по отношение на съдържанието, особено в спортните програми и при снимките в екстремна околна среда?

От HD камерите, които използваме в морето при заснемането на капитаните в „Смъртоносен улов” до GoPro камерите, които Ник Валенда използва, докато ходи по въже, новите технологии са изключително важни за заснемането на най-доброто съдържание за аудиторията ни. Преносимостта, размерът, ригът на всяка една продукция, животът на батерията и всичко останало помагат на продуцентите да правят кадри, които преди години е било невъзможно да бъдат заснети. Благодарение на продуцентите ни и технологичните ни партньори, които създават нови камери и техники за заснемане, даваме възможност на зрителите да преживеят нещата по нов начин. На спортната арена всеки иска да се чувства все едно е част от състезанието с кола, което гледа, или пък все едно е на терена заедно с любимия си футболен играч. Това ни предоставя още по-добри възможности да направим преживяването по-реалистично откогато и да е било преди.

Библиотеката ви от съдържание - как я съхранявате, за колко дълго и с какви цели? Пазите ли още 30-годишни записи, например, и някой използва ли ги за нещо?

Докато все още бихте могли да намерите случайни записи, които се излъчват, преди доста време Discovery инвестира в специална инфраструктура за съхранение на файловете и в управление на процеса по използването им. Разполагаме с цялото съдържание и ако трябва да надникнем в дълбокия архив на касетите, дигитализираме материалите си. Работим тясно с партньорите си, за да извлечем полза от дигиталните материали и сме изградили системи, като нашия „Дигитален медиен център“. Той ни дава лесен онлайн достъп до библиотеката ни със съдържание. Гледайки напред, си представяме, че ще използваме клауд платформата за доставяне и разпространение на съдържание.

Какви възможности според вас предлага интерактивната телевизия?

Възможностите са неограничени, що се отнася до интерактивна телевизия, но предизвикателството е да създадеш завладяващо преживяване, с което зрителите биха се обвързали. Интерактивната телевизия може да бъде разбирана много широко, обхващайки всичко от интегрирането на коментарите на феновете в социалните мрежи в предаванията ни на живо до декодерите, които дават нови аспекти на връзката ни с потребителите. Продължаваме да премахваме границите в тази сфера и да намираме преживявания, които да се харесват на зрителите.


13
Още по темата: DiscoveryДжон Хъникът
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Скоро ще пускат предаване за преобразяване на тоалетни. На рекламата хвърлят чупят млатят с чукове стари тоалетни и бани типчно по американски, после хоп - нов кенев за десетки хиляди долари, уааааааа... Казва се "ТРОН В ТОАЛЕТНАТА". Егати паденеието , а преди години беше хубава телевизия.
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До циникаОпитват се до постигат така по-голям рейтинг.
3
3
 
7
 
! Отговори
циника преди 6 години
Никога не са стрували нещо тези наукообразни канали, които нямат нищо общо с науката и които я превръщат в сантиментален разказ. Смотани канали, които вървят в съвсем закономерна посока - към реалити формати и пр. глупости
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Браво на Дискавъри.
1
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Канал - боза... само простотии последно време... и естественно пълна с пропаганда