Началото на края или краят на живота на Земята

Учен от БАН: Апокалипсисът започва 2060 г.
Обновена: 25 фев 2011 21:34 | 25 фев 2011 20:50, Елка Василева
Началото на края или краят на живота на Земята
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Съвременната наука търси от години отговор на хипотезите за края на света или т. нар. Апокалипсис.

Според добила популярност прогноза календарът на древните маи посочва "края на света" около 2012 г. Около 1700 г. гениалният физик Исак Нютон анализира Библията и прогнозира, че 2060 г. ще бъде важна световна дата, свързана с "края на света" или т.нар. Апокалипсис, припомня в свое изследване доц. Атанас Атанасов от Катедрата по физика при Медицински факултет в Стара Загора. Ученият представя за първи път резултатите от анализа си пред репортер на БТА.

Какво може да каже съвременната наука по този въпрос?

Доц. Атанасов се опитва да намери потвърждения на тези хипотези в ръкопис на Нютон, който се съхранява в Университетската библиотека на Кеймбридж. В този ръкопис, който е със заглавие "Времето и времената, разделяне на времето", е представен един възможен отговор на този въпрос (една научна хипотеза) от гледна точка на съвременната биология и физика.

Основната идея в хипотезата е, че съгласно научния антропен принцип Вселената и Земята са "проектирани" по такъв начин, че върху тях да възникне живот.

Остаряването на живите организми е неразривно свързано с изчерпването на тяхната жизнена енергия, което завършва с тяхната биологична смърт. От гледна точка на антропния принцип Земята, разглеждана като "жив организъм", достига до "биологичната си зрелост" около 2012 - 2070 г., след което започва да "остарява". В древните календари и предсказания този факт се тълкува като "край на света". Всъщност става дума за "началото на края на света или за края на живота върху Земята", е мнението на доц. Атанасов.

Остаряването на Земята ще продължи милиони години и ще бъде свързано с изчерпването на нейната енергия и намаляването на способността й да поддържа възникналия върху нея живот. Доказателството на тази научна хипотеза се състои в изчисляването на цялата жизнена енергия за един живот на организмите като произведение от тяхната жизнената енергия, изразходвана за едно денонощие и продължителността на живота им, посочва ученият.

Жизнената енергия на Земята се изчислява като произведение от средната топлинна енергия, която произвеждат недрата на Земята за едно денонощие и продължителността на живота на Земята (около 4.5 милиарда години). Цялата жизнена енергия на живите организми и на Земята се съпоставя с тяхната маса. Оказва се, че зависимостта между жизнената енергия и масата на живите организми и Земята представлява права линия.

Тъй като след изчерпването на цялата си жизнена енергия живите организми умират, подобно твърдение може да се окаже вярно и за Земята, ако я разглеждаме като биологично и екологично "жив" организъм, отбелязва доц. Атанасов.

Пълното изчерпване на жизнената енергия на Земята ще стане около 2060 г. т. е. същата година, която предсказва и Нютон. Тъй като Земята не може да "умре" веднага, нейната "смърт" ще бъде бавен в космически мащаби процес, траещ около 8 милиона години (според американския физик Ричард Гот), който ще завърши с изчезването на живота.

Приведенитe доводи обаче не трябва да бъдат основание за песимизъм, тъй като според всички световни религии "душата" е безсмъртна и съзнателна. Материалните Вселени се раждат и умират в определени космични цикли по волята на Създателя, посочва българският учен.

Още по темата: апокалипсисИсак Нютон

!!! преди 13 години
Е ако на тоя му плащаме, егати и БАН!Пълни глупости!

a??? преди 13 години
A koy e "sazdateliat",a koy e sazdal nego????

поредна глупост преди 13 години
Божа работа ! Всеки да си гледа своята работа ние си имаме достатъчно наша работа.Човек който вярва в Бог не се страхува и не се занимава с такива глупостиПо тази причина аз наричам горенаписаното "глупости на безработни"

toz doc Atanasov mi e prepodaval ujas...

А не е ли най-добре ,да станем по-добри???Малко по-човечни!

онбашията преди 13 години
баси какви глупости

Стига с ПРОСТОТИИ бе гъби!!!Народът достатъчно тегли,че сега и вие психически да го гоубивате!Пишете нещо ПОЛОЖИТЕЛНО,нещо хубаво!Ей,*** народ,слаба ДЪРЖАВА!

Вселенския разум преди 13 години
Не закривайте БАН!Спрете им ракията!

знаещ преди 13 години
Станаха вече отвратително досадни с тези безмислени прогнози!Когато бях ученик преди 30-35 години,такива "учени" прорукуваха,че петрола щял да се изчерпи около 2010 г....И напълно съм съгласен с ДАНЪКОПЛАТЕЦ.Ако това "работят" корифеите от БАН,подобре да и слагат катинара веднага!

На дедо дедовия преди 13 години
Аз, предлагам, не да се закрива БАН а да се пенсионират изкуфелите старчета от там. Трябва да се даде път на младите, просто е. Не трябва да се закрива нищо. Идеята за закриването е на чича ви Сам. Според него никоя друга държава извън тъй наречените "велики сили" няма право да създава наука, индустрия, нама право да има армия и трябв ада се подчинява безпрекословно на великите САЩ. Също както СССР с тази разлика, че май СССР позволяваше да имаме доста повече неща. И не слушайте Дянков ...

Vanya преди 13 години
Хахха... Наближи 2012 и краят е отложен за 2060!Доста елементарно звучи, поне както е поднесено. Като вести от кварталната кръчма. Но не забравяйте, че "новината" е минала през "интелигентното" перо на нашенски журналист ;)

Boiko, zatvaria BAN i ne mu misli!

Данъкоплатец преди 13 години
Гениално откритие!!! Ако това са темите, по които работят нашите учени и получават заплатите си от нашите джобове бих се съгласил да закрият БАН.Или да си получават парите чрез SMS даречем от заинтересованата от проектите им публика!

... преди 13 години
дрън дрън...от много време насам всеки предрича края на тоя свят...първо е 666г. защото било числото на дявола...после 1001г....след това с идването на власт на Хитлер...после 2000г. .... отложиха го за 2001г. след тва пак за 2010 ся маите били казали 2012 ... 2012г. просто свършва майския календар и започва друг период...аре стига вече то е ясно че сме бунаци и ще се самоунищожим но никой не може да каже кога.....и тея "учени" от БАН нямат ли си научна работа че вече се праят на врачки...

коматя преди 13 години
Яжте бял пуфкаф ляб,лук и праз,слушайте чалга- малко остана !!!

hh3 преди 13 години
Съществен въпрос е и дали Нютон е написал ръкописа ПРЕДИ или СЛЕД като го е ударила ябълката. Хаха

hh2 преди 13 години
А и "теорията" представя множество взаимозависимости без да оправдае заключенията си. Ако жизнената енергия е произведение на енергията от недрата УМНОЖЕНО ПО възрастта на Земята (4.5 млрд. ), то тогава за да се "изчерпа" жизнената енергия, трябва енергията от недрата да е 0. С други думи недрата на Земята ще спрат да работят до 8 млн години, според твърденията. Ето тук стигаме до идея, която може да се установи, за да може теорията да не звучи като от тетрадката на Нострадамус.

problema e 4e ne su6testvuva proces kato mladeene :Dsme6na rabota:D jahahahah ima samo stareene :)

hh преди 13 години
Тоест, през 2060 "живият организъм Земя" ще започне да "старее" и ще умре до 8 млн. години.. Това е доста оптимистична теория след като вероятно ще се самоунищожим в някой момент. "Приведенитe доводи обаче не трябва да бъдат основание за песимизъм, тъй като според всички световни религии "душата" е безсмъртна и съзнателна.... посочва българският учен."Хехе, някой да не очаква, че ще живее 8 млн. години? А и откога учените вярват в Господ? От др страна от такъв "учен" може да се очаква.

Auu преди 13 години
TEA OT BAN ,DA SI NASO4AT USILIYATA DA RAZBERAT KOGA 6HTE SVURSHI Apocalipsisa V BULGARIA, (do zavejda6htiya otdel KATASTROFI pri BAN);