Учени засякоха частици, по-бързи от светлината

Шокиращи резултати от експериментите с Големия адронен колайдер
Обновена: 23 сеп 2011 11:37 | 23 сеп 2011 08:50,
Учени засякоха частици, по-бързи от светлината
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Учени засякоха елементарни частици неутрино със скорост, малко по-висока от тази на светлината, смятана досега за непреодолима граница, предаде Франс прес, като се позова на френския Национален център за научни изследвания.

Частиците неутрино са преминали 730-те километра, които отделят Европейския център за ядрени изследвания в Женева от подземната лаборатория в Гран Сасо, Централна Италия, със скорост от 300 006 км/сек - с 6 км/сек по-висока от тази на светлината.

С други думи, неутрино са преминали финалната линия с преднина от 20 метра, отбелязаха френските учени.

Според теорията на относителността на Айнщайн това би трябвало да е невъзможно.

Физици от базирания в Париж институт определиха този резултат като напълно неочакван. Той е бил проверяван в продължение на шест месеца от специалисти, участващи в международния експеримент "Опера", макар че предстоят нови тестове.

ocP преди 12 години
Още през 1986 имаше теории че има скорости по-бързи от тази на светлината.

Ужас преди 12 години
#2:"Айде отиде му славата на Айнщайн. Язък толкова го хвалиха. Поредния гениален евреин излезе обикновен кадърен физик. Да го пострижат на снимките!"25 *** са одобрили коментара.Покъртително ниво на неграмотност и простотия в България! И става все по-зле.

Айн Щайн преди 12 години
Ше ме фанат за частицата!

Niko преди 12 години
Много ми е жал за хората вот церн, като си разберат грешката в изчисленията и се окаже, че са вдигнали много шум за нищо. Още повече ми е жал за хората които им вярват. Преди да си изказвате мненията, моля ви, прочетете някои неща, като например какво е неутрино!

онбашията преди 12 години
като знам днес каква *** *** се занимава с нАука, доста се съмнявам в резултата, предпочитам да вярвам на айнщайн, отколкото на екип учЕни.

маймун преди 12 години
В този сайт ни правят на маймуни едни маймуни на щат в сайта,защото на тази новина от физиката на микросвета са ни тропнали снимката от новината за екзопланетата неотдавна, което си е макрокосмоса. То бива неграмотен персонал, то бива шуробаджанащина, но защо аз да съм ***?

haha преди 12 години
Частиците били чат от бронята на пернишки Гоуф :)

Sasho преди 12 години
Ako tova se okaje istina to togava e vazmojno i patuvane vav vremeto shtom ima skorost po barza ot svetlinata.

Sasho преди 12 години

Стефан д-р Чолаков преди 12 години
Ако Олигрофренията на българите можеше да се впрегне да произвежда енергия - щяхме да изнасяме mc2 за целия европейски съюз ;) :)

Швейк до 97 преди 12 години
питай Цуци и Буци... те знаят координатите на кацане щото те са оста около която се върти земята, те са севера и юга... и т.н. - а "совалката на НАСА" просто ПАДА.

Американците бяха съобщили, че са засекли неутрино, движещи се по-бързо от светлината през 2007г., но още не са потвърдили резултатите, за да го обявят за научно откритие.

Аз не съм компетентен, ама това означава ли, че скоростта на светлината не може да бъде отправна точка и да мерим по нея разстоянията във Вселената? Или пак може но се оказва, че има нещо по-бързо и съответно по-логично като мерна единица? И въобще освен, че разбираме, че не знаем нищо какво ще се промени в учебниците по физика?

boza преди 12 години
Kolkoto e po-nevuzmozhno edno nesto ,tolkova e po-realno.

МЕН преди 12 години
Някой да отговори на 97 аз не съм компетентен а и така не съм се смял отдавна

............... преди 12 години
Оххх кога ли физиката ще излезе от пещерите ? Все още се намира за съжаление в каменната ера.

Аве не се заяждам с днес.бг обаче това е новина от няколко години (че са открили такива частици). И от една година е потвърдено от учените че са успели да ги направят да се движат с тази скорост (Септември 2011). Но какво пък ли разбирам аз простия необразован човечец. Сега виждам че и медиите в Франция са същите *** като нашите.

Неутриното е минало напряко през 4-то измерение.. просто.. ;))

яро преди 12 години
тия учени няма ли накрая да стигнат до извода ,че Вселената е създадена от Господ и само Той знае кое се движи най-бързо,а това нещо е Божието Слово....Алберт Айнщайн на края на дните си го осъзнава...

пак съм аз 118 преди 12 години
отдавна не се бях смял толкова искрено,със сълзи,благодаря!