Учени засякоха частици, по-бързи от светлината

Шокиращи резултати от експериментите с Големия адронен колайдер
Обновена: 23 сеп 2011 11:37 | 23 сеп 2011 08:50,
Учени засякоха частици, по-бързи от светлината
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Учени засякоха елементарни частици неутрино със скорост, малко по-висока от тази на светлината, смятана досега за непреодолима граница, предаде Франс прес, като се позова на френския Национален център за научни изследвания.

Частиците неутрино са преминали 730-те километра, които отделят Европейския център за ядрени изследвания в Женева от подземната лаборатория в Гран Сасо, Централна Италия, със скорост от 300 006 км/сек - с 6 км/сек по-висока от тази на светлината.

С други думи, неутрино са преминали финалната линия с преднина от 20 метра, отбелязаха френските учени.

Според теорията на относителността на Айнщайн това би трябвало да е невъзможно.

Физици от базирания в Париж институт определиха този резултат като напълно неочакван. Той е бил проверяван в продължение на шест месеца от специалисти, участващи в международния експеримент "Опера", макар че предстоят нови тестове.

аварийно кацане преди 12 години
Пишете къде ще пада совалката на НАСА тази вечер ще е ама къде ?

Щом си толкова ***, че не може да си го откриеш сам в интернет и чакаш някой да ти даде линк, значи и да го "видиш" няма да го разбереш. Или днес ти е първия ден в Интернет?

Ей сега ще видя. Благодаря.

bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%BD ей тук може да видиш какво е адрон, а колайдер идва от англ. дума collide- сблъсъквам се....

Математик преди 12 години
Предлагам на учените в Женева да си скъсат дипломите и да започнат на чисто.Опасно е когато искаш да разбереш как работи нещо, да постъпваш като дете с играчка (детето разглобява играчката и тя вече е непотребна). Когато искаш да разбереш истината за света не става с търсене на материя! X Buzona не е материя :)), той е знание, светлина и душа. Твърдя, че всяка елементарна частица е по-бавна от мисълта.Днешните канони във физиката и математиката са по-скоро ограничения и спират развитието ни

lol преди 12 години
Ухууу 20м... то няма нужда и от фотофиниш даже. :)

от 90 преди 12 години
Отварям пак тая статия да видя дали някой ми е разяснил нещо, че ме мързи да търся в Гугъл, пък те ми сложили минуси. Обзалагам се, че минусчиите не могат да отговорят.к-о-л-а-й-д-е-р.......? По принцип тия неща не са хубави. Ами ако гръмне? Къде сте природозащитниците и кучелюбците? Протестирайте !!!

Не съм чел коментари, няма и смисъл. Някой може ли да обясни какво е това "адронен" и "колайдер" ?Явно не се ядат, нито пият.... Няма ги и в речника.

ужас преди 12 години
Както беше казал някой по-рано над 90%от пишещите тук си нямат ни най-малка представа за какво става въпрос. За сметка на това са много убедени в глупостите които пишат. Някои дори "авторитетно" обясняват нещата на другите. Ужас.... Абе хора за теория на относителността имаше дори едно издание за гимназисти - вземете поне него прочетете преди да пишете глупости....

Нико преди 12 години
До 68.Не е вярно. Аз не съм експерт по квантова механика.Но ако става въпрос за пилотирана астронафтика, мога да твърдя че човек спокойно може да издържи пътуване до Марс.Радиационни фон който е след тъй наречения пояс на Ван Ален е с около 1/3 по силен от този който е на Ниска Земна орбита където се намира Международната Космическа Станция.Съществуват средства с които може да се намали вличнието на радиационния фон и да се сведе до близък с този на земята.Най простото е 40 см. воден кожух.

emo преди 12 години
Eleninet

emo преди 12 години
Eleninet- zashto nikoi ne pishe nishto za tova

ню йорк и лос анджелис въстанахаyoutube/watch?v=FX3sAGQ6tgQ&feature=relmfu

Уеуе, експерт до експерта ... Напускайте магазините и автомивките, които работите и бегом към Женева, като Ви питат какво работите, да кажете : На Колайдер.

Стефан д-р Чолаков преди 12 години
Я, чудо, днес.бг са се научили, след 10ина месеца усилия, да trim-ват коментарите на 500-ния символ сървър сайд, и да избягват възмосноста да се пействат дълги писания в кутийката. Толкова са бързи, дума да няма :) Скоро ще надминат скороста на светлината плюс скороста на движение на ЦЕРН комбинирани и ще достигнат скороста за образуване на информация в ДНК ;) :) :)

79Много буквално приемаш примерът ми! Разбира се,че това не се отнася до светлината,но принципа е същия-предаване на фотони,флуиди и др. Предаване а не пренасяне! Има голяма разлика!Нямам намерение да влизам в полемика-ако не ти харесва отговора ми просто го подмини :)

Стефан д-р Чолаков преди 12 години
Журналистите които са написали тази глупост са ***, повечето от коментиращите написаното - *** . Този експеримент няма нищо общо с адронния колайдер - съвсем друг експеримент е. Отклонението е малко и може да е измамно, или да се дължи на гравитомагнитен фрейм драг (тази възможност не е проверена в оригиналната публикация - виж arxiv.org/abs/0706.0437), или на много други причини. Освен това - учените никъде не употребяват думата "шокиращи", а искат помощ в тълкуването на резулт

Светослав преди 12 години
***, ***, *** журналисти. ---Шокиращи резултати от експериментите с Големия адронен колайдер--- Това пък откъде го измислихте??? Откъде тая глупост? ЦЕРН само LHC ли е?Експериментът няма нищо общо с адронния колайдер

Един камък преди 12 години
76, примерът, който даваш е неуместен. Светлината се предвижва и във вакуум, така че няма как да става някакво предаване на кинетична енергия. Това, за което говориш, действително важи за звуковите вълни, но не и за електромагнитните.

Един камък преди 12 години
15, Цвайнщайнчо, религиозните "***" (както ги наричаш) няма да измрат толкова скоро. По-скоро ще измрете вие "прогресивните". Виж статистиките за раждаемостта на всички религиозни общности и статистиките за всички "прогресивни и светски" общества...След 15 000 години по-скоро ще има повече религиозни "***", отколкото "рационално мислещи и прогресивни личности... без деца".