Учени засякоха частици, по-бързи от светлината

Шокиращи резултати от експериментите с Големия адронен колайдер
Обновена: 23 сеп 2011 11:37 | 23 сеп 2011 08:50,
Учени засякоха частици, по-бързи от светлината
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Учени засякоха елементарни частици неутрино със скорост, малко по-висока от тази на светлината, смятана досега за непреодолима граница, предаде Франс прес, като се позова на френския Национален център за научни изследвания.

Частиците неутрино са преминали 730-те километра, които отделят Европейския център за ядрени изследвания в Женева от подземната лаборатория в Гран Сасо, Централна Италия, със скорост от 300 006 км/сек - с 6 км/сек по-висока от тази на светлината.

С други думи, неутрино са преминали финалната линия с преднина от 20 метра, отбелязаха френските учени.

Според теорията на относителността на Айнщайн това би трябвало да е невъзможно.

Физици от базирания в Париж институт определиха този резултат като напълно неочакван. Той е бил проверяван в продължение на шест месеца от специалисти, участващи в международния експеримент "Опера", макар че предстоят нови тестове.

do 116 преди 12 години
Голям гъдел сте,не бях чел 97-ми,но сега смехът ми се рее с недосижима скорост........

някой преди 12 години
Да добавя само към последния коментар (номер 115), че скоростта на светлината измерена във вакуум е 299 792 458 метра в секунда, а не 300 000 000 метра в секунда. Тоест, с около двеста метра в секунда по-малка скорост от цитираната в статията. Еми извинявайте ама на този фон, 6 метра е нищо!!!

97 - ми избива рибата. :))) сигурно ,го е писал докато е пафкла трева от таз дето си гледа на терасата...Предлагам да му дадем приза за Най- *** пръчка във форума :))

Само дето в сайта на CERN пише : "The distance between the origin of the neutrino beam and OPERA was measured with an uncertainty of 20 cm over the 730 km travel path" или за 730км неутриното е било с преднина от 20см. спрямо скоростта на светлината !!!

"Бреееееей, 6 месеца само резултатите проверявали. Голяма проверка е паднало."Когато ти направиш такова откритие, тогава обяснявай колко е лесно.

"Предлагам на учените в Женева да си скъсат дипломите и да започнат на чисто."Ти лид ли си? Как може такива учени, които са направили откритие, достойно за нобелова награда да си късат дипломите?

"То просто е предало кинетичната енергия на последното.По същият начин се "движат" звукът, радиовълните и светлината."Тука доста бъркаш нещата. Звукут е вълна от вибрации. Радовълните са електромагнитни вълни, което ще рече-светлина. РАдиовълните са съставени от фотони, но не във видимия спектър, а във радиоспектъра. Кинетияната енергия се предава с директен контакт.

"Някой може ли да обясни какво е това "адронен" и "колайдер" ?"Имаш интернет, провери си сам.

"Ако наредите на разстояние от 10м редица от твърди топчета плътно опрени едно в друго и ударите първото,веднага ще отскочи последното което е на 10м"Няма да е веднага. Всички атоми от единия до другия край трябва да се ударят един в друг за да се предаде кинетичната енергия, и това всияко се случва със скорост по-ниска от тази на светлината.

E=mc2 е под въпрос значи?След новите тестове може да стане доста интересно :))

Точно върху вашият блок ще падне. Ей сега казаха по новините

ръца-пръца преди 12 години
Бреееееей, 6 месеца само резултатите проверявали. Голяма проверка е паднало. Ако направят още един експеримент и направо могат да се пенсионират, докато разберат резултатите

снимка преди 12 години
Какво е това слънце с планети около него на снимката, нали става въпрос за елементарни частици, не за астрономия!?

ДО 104 преди 12 години
Какви учени бе там е ускорител на частици колкото ги изстреля толкова и какво от това разбрали са че частиците имат скорост.

Иво преди 12 години
Абе защо изобщо си губят времето от CERN да тестват. По-добре да прочетат форума на днес.бг за да разберат как ставата нещата.Такива профани пишат, че какво значат там някакви си учени от Женева. Тука е истината. Ама то и затова сме на това дередже де. Всеки разбира от каквото не му е работа и съвсем не разбира от това което му е работа.

Голилей преди 12 години
Фотонът е в основата на всички елементарни частици. Следователно няма как да съществува частица, по- бърза от него. Земята не е плоска, да знаете.

Скрий се някъде, ***!

Завърших гимназия преди 23 години. От тогава помня, че материята бива два вида - вещество и поле.На господина с топчетата ще му препоръчам да прочете някой учебнок по физика.

Такава частица няма как да пътува с тая скорост в реални условия в ускорител на частици може би кой знае какви глупости правят там.

оня преди 12 години