Луната била резултат от сблъсък между Земята и планета, колкото Марс

Мостри от мисиите "Аполо" доказали това
Обновена: 6 юни 2014 11:27 | 6 юни 2014 11:27,
Луната била резултат от сблъсък между Земята и планета, колкото Марс
Снимка: Reuters

Мостри, донесени от мисиите "Аполо", съдържат доказателства, че Луната е образувана от удар на планета, колкото Марс, в Земята преди 4,5 милиарда години, съобщиха световните информационни агенции.

Германски учени откриха с нов метод на изследване малки химически разлики между земни и лунни скали. Те предупредиха обаче, че са необходими допълнителни анализи, които да потвърдят тези отдавна търсени доказателства, че материал от друг обект освен Земята е допринесъл за образуването на Луната.

Учените мислят, че Луната се е оформила от облак отломки в космоса, образуван след като планета с големината на Марс, наречена Тея се сблъскала с младата Земя. Химическият състав на планетите в Слънчевата система леко се различава и затова специалистите предполагаха, че лунните мостри може да съдържат характерни химически отпечатъци от обекта, блъснал се в Земята. Досега обаче те им убягваха.

Екипът от университета в Кьолн разработва метод, който осигурява идеално отделяне на кислородните изотопи от следите от други газове. Разликите са много малки, но съществуват. Те показват, че съставът на Луната е около 50 процента от друг космически обект и 50 процента от Земята.

Екипът е анализирал мостри, доставени от мисиите "Аполо 11", "Аполо 12", Аполо 16" от 1969 г. и 1972 г.

Това е първият екип, който открива разлики в кислородните изотопи. Други учени работят с титан, силиций, хром, тунгстен, но досега не бяха открити значими разлики между лунните и земни мостри.

до глупости преди 9 години
Надявам се да осъзнаваш, че с коментарите си демонстрираш изключителна неграмотност по физика. Особенно, след като ти е обяснено в едно просто изречение какво представлява гравитацията. Вземи се образовай малко. Вместо да се засрамиш от жалките физически разбирания и да се информираш поне в интернет, ти продължаваш да бръщолевиш врели не кипели дивотии. Ей това е да имаш високо самочувствие без никакво покритие.

do 2 преди 9 години
"...как е станало така, че е станала кръгла, при условие..."Боже мили, ти физика учил ли си? А за гравитационна сила чувал ли си? Искрено се надявам да си в 4-5 клас, че иначе жалко.

До glupostiТъпчо, а земята как се е образувала, бе гений неземен...

gluposti преди 9 години
До до 2"..След като центърът на гравитацията е една точка в средата на обекта, той привлича с еднаква сила от всички страни, което с годините образува кръгло тяло."Да, точно така, а сега продължи да гледаш филмчетата на Уолт Дисни. Справяш се идеално с фантастичните обяснения! По твоята псевдонаучна логика астероидите след време трябва да образуват планети. Гениален си! Няма ли някой доблестта да си признае, че науката няма никаква идея как точно се е случило всичко това и си фантазира?

gluposti преди 9 години
До АнонименА на теб явно елементарната логика ти е непозната. При сблъсък на едно тяло с друго няма как да се образува съвършено кълбо освен в някой анимационен филм. Зомбиран продукт на масовата култура.

О'Нуф-Рий II преди 9 години
"Тунгстен" е нечия баба. Името на елемента е "ВОЛФРАМ".

ха преди 9 години
А добър ден!

UFSY преди 9 години
Да постепенно емпиричното пак ще докаже теорията която допреди 10-15 години и се примиваха, дори и ъчъла на удар го беше сметнала една германска астрофизичка!

Парчетата откъснати от двете планети са образували нещо като пръстен около земята. В следствие на гравитацията на по-големите парчета, по-малките са привлечени към тях и образуват луната. След като центърът на гравитацията е една точка в средата на обекта, той привлича с еднаква сила от всички страни, което с годините образува кръгло тяло.

До glupostiЯвно визиката не ти е силния предмет, както и математиката... бих те посъветвал да се придържаш към спортните страници, чалготеките и българските политици...

gluposti преди 9 години
Измислици на псевдо-учени. И много интересно като луната е резултат от сблъсък на планета със земята как е станало така, че е станала кръгла, при условие, че в космоса няма уж ***. Аха, парчето, което се е отчупило от земята е било с кръгла форма....Смях

Питанка преди 9 години
А какво е "тунгстен" ? Щото у наше село му викаме волфрам!