Повечето планети двойници на Земята са с отровна атмосфера

Възможно е да сме сами във Вселената
12 юни 2019 23:00, Павел Гълъбов
Повечето планети двойници на Земята са с отровна атмосфера
Снимка: Pixabay

Възможно е да сме сами във Вселената - броят на планетите, които могат да поддържат извънземен живот, е много по-малък, отколкото се смяташе досега, пише в. "Ю Ес Ей тудей", позовавайки се на американски астрономи.

20 г. изследвания и... Супер-Земя около звездата Бърнард

"Представете си обитаема зона с условия за сложен живот, дефинирана като безопасна за богати екосистеми, каквито се срещат на Земята. Резултатите от нашето изследване показват, че комплексни екосистеми като земните не могат да съществуват в повечето региони на традиционно дефинираната обитаема зона", казва съавторът му Тимъти Лайънс, биогеохимик от Калифорнийския университет-Ривърсайд.

Какъв е проблемът? Оказва се, че отлагането на токсични газове в атмосферите на повечето планети ги прави негодни за познатия ни комплексен живот, пише БТА.

По традиция търсенето на планети, способни да поддържат извънземен живот, е съсредоточено основно върху т.нар. обитаема зона - условна област на повърхността на планета с налична вода в течно състояние. Според настоящото изследване обаче, въпросните планети могат да поддържат само базов живот - едноклетъчни микроби, но не и сложни създания като животни, които включват всичко - от прости гъби до хора.

Така че дори на много от тези планети да има вода в течно състояние, атмосферите на повечето от тях са токсични.

"За да поддържа вода в течно състояние в периферията на конвенционална обитаема зона, на планетата ще са необходими десетки хиляди пъти повече въглероден диоксид, отколкото има днес на Земята. Това е много над нивата, считани за токсични за човека и животинския свят на нашата планета", казва ръководителят на изследването Едуард Швитерман от НАСА. Следователно само около една трета от откритите около 4000 "обитаеми" планети могат да поддържат сложни форми на живот.

Резултатите са показателни за това колко рядка и специална е нашата планета и колко е важно да бъде опазена. "Доколкото ни е известно, Земята е единствената планета във Вселената, способна да поддържа човешки живот", казва Швитерман.

Още от Наука
Замърсяваме моретата, а после и нас самите. Колко пластмаса поглъщаме?

Borisov преди 5 дни
Чакайте малко. Не е възможно наличието на човешки живот в представите на нас хората. Възможно е, дори 100% сигурно да има какъвто и да е интелигентен живот някъде във вселената. Организмите, каквито и да са, по природа се приспособяват към мястото, където живеят. Например 6-10 км в океаните има живот, а там има отново 10-ки пъти въглероден оксид над нормите. Единсвено могат да се дават заключения, ако се разбере как се е създал човека...
Отговора вероятно ще каже много неща. До тогава може.

Туглата преди 6 дни
Ха ха ха ха ха ... Швитерман...
Бегай на село...

До ИЗХОДЪТ

Богатите са малко а бедните са много и е демократично бедните да определят правилата.

Анонимен преди 6 дни
Ние до Луната не можем да пътуваме, а вече знаем за други вселени !
Нищо не може да се докаже от нас, освен това, което "виждат" учените с големите телескопи. Затова трябва да им се вярва... все пак са учени...нали така?

Входът преди 6 дни
За да станат богатите богати, останалите са станали бедни. Някои обществени системи са несъвместими с устойчивото поддържане на живота на тази планета.

Анонимен преди 6 дни
И добре че сме сами във Вселената.Ако имаше и други,все щяхме да си намерим повод да се скараме с тях.То на Земята сме като хиени,пък ако имам други във Вселената,едва ли бихме оцелели и едните и другите.Лакумията ще затрие не един свят,а колкото и да са те.Дори ако има и един жив организъм извън Земята,пак ще му "подложим "крак,ей тъй от егоизъм.Що да е той а не ние.Ама природата си знае работата.Скоро и нас може да ни няма,ако продължаваме така.

Станул преди 6 дни
Продавам магданоз и доматя

Анонимен преди 1 седмица
"Двойник" с подобни лито и биосфера, едва ли има. Само за 100-200 години успяхме коренно да променим Земята, та сега се надяваме от умрял писмо. Не знам за какъв Марс са се засилили и какво очакват да намерят там? С това консуматорско-властово мислене скоро ще изчезнем като цивилизация на собствената си планета.
Освен хора които да си намират работа и май-вече да разхищават пари друго няма да се случи.

ИЗХОДЪТ преди 1 седмица
МОЖЕ ДА СПАСИМ ЖИВОТА НА ЗЕМЯТА САМО ПО ЕДИН ПЪТ >

- БОГАТИТЕ ДА ХАРЧАТ ПО-МАЛКО

- БЕДНИТЕ ДА РАЖДАТ ПО-МАЛКО

НЯКАКВИ ДРУГИ ИДЕИ !

Калеко Алеко преди 1 седмица
До Анонимен ... Какво значи "Ние", Нийл Армстронг кацна на луната още през 1969 г., сега хората ще кацнат и на Марс, въпреки че той вече е колонизиран от товарищ путин, който докара от там тайнствените си зелени човечета, с чиято помощ проведе референдума в Крим ... !!!

Анонимен преди 1 седмица
То животец си има, но ние сме толкова напреднали, че не можем да идем и до Луната, ама вашия вожд Тръмп ще ви кара до 2030 чак на Марс, а до 2040 Земята може и да я няма...

Анонимен преди 1 седмица
"Сами сме във вселената................свиквайте!!!"

Tи не знаеш, кой живее в панелката истсреща, па тръгнал за вселената да ми се обяснява...

дедо Ташунко преди 1 седмица
Тъжна новина, просълзих се. Добре, че боко има днес рожден ден!

До 41

Не, просто потвърждаваш казаното от мен.

овчар преди 1 седмица
Ако тиа са учени то я сам пруфесур

Анонимен преди 1 седмица
Ох обичам коментарите под подобни статии :) родната простотия се лее като Ниагара...

Анонимен преди 1 седмица
Хмм, ама 4000 са общо откритите планети, а не откритите обитаеми планети..

Анонимен преди 1 седмица
Кви учени кви пет лева ! Тиа незнаят колко уши имат на главата та тръгнали да казват че бил отровен въздуха на други планети

Жо преди 1 седмица
"Зелените човечета" съществуват!
Всеки ден, като пресичам на Петте кьошета, на светофарите свети по едно ходещо зелено човече:)

До DG преди 1 седмица
Значи пак са двама, Бог и Бок..о!