Повечето планети двойници на Земята са с отровна атмосфера

Възможно е да сме сами във Вселената
12 юни 2019 23:00, Павел Гълъбов
Повечето планети двойници на Земята са с отровна атмосфера
Снимка: Pixabay

Възможно е да сме сами във Вселената - броят на планетите, които могат да поддържат извънземен живот, е много по-малък, отколкото се смяташе досега, пише в. "Ю Ес Ей тудей", позовавайки се на американски астрономи.

20 г. изследвания и... Супер-Земя около звездата Бърнард

"Представете си обитаема зона с условия за сложен живот, дефинирана като безопасна за богати екосистеми, каквито се срещат на Земята. Резултатите от нашето изследване показват, че комплексни екосистеми като земните не могат да съществуват в повечето региони на традиционно дефинираната обитаема зона", казва съавторът му Тимъти Лайънс, биогеохимик от Калифорнийския университет-Ривърсайд.

Какъв е проблемът? Оказва се, че отлагането на токсични газове в атмосферите на повечето планети ги прави негодни за познатия ни комплексен живот, пише БТА.

По традиция търсенето на планети, способни да поддържат извънземен живот, е съсредоточено основно върху т.нар. обитаема зона - условна област на повърхността на планета с налична вода в течно състояние. Според настоящото изследване обаче, въпросните планети могат да поддържат само базов живот - едноклетъчни микроби, но не и сложни създания като животни, които включват всичко - от прости гъби до хора.

Така че дори на много от тези планети да има вода в течно състояние, атмосферите на повечето от тях са токсични.

"За да поддържа вода в течно състояние в периферията на конвенционална обитаема зона, на планетата ще са необходими десетки хиляди пъти повече въглероден диоксид, отколкото има днес на Земята. Това е много над нивата, считани за токсични за човека и животинския свят на нашата планета", казва ръководителят на изследването Едуард Швитерман от НАСА. Следователно само около една трета от откритите около 4000 "обитаеми" планети могат да поддържат сложни форми на живот.

Резултатите са показателни за това колко рядка и специална е нашата планета и колко е важно да бъде опазена. "Доколкото ни е известно, Земята е единствената планета във Вселената, способна да поддържа човешки живот", казва Швитерман.

Не е вярно! Няма по отровна атмосфера от България! Аз това го знам!

Тома Неверни преди 11 месеца
Атмосферите им са токсични за нас, но за други живи и мислещи същества може да не са отровни.

Пример - около Припят откриха гъба, която се "храни" с радиация. Но тя също е гъба, нали? Къде е писано, че трябва непременно да има качествата на печурките, за да я признаем за гъба?

MaйMyнaтa преди 11 месеца