Международният конкурс на София Филм Фест

В програмата са и няколко български филма
22 фев 2013 15:46, Петя Славова
1
Международният конкурс на София Филм Фест
Кадър от „Oh Boy” . Снимка: София Филм Фест

Едно от най-важните събития на София Филм Фест са именно филмите, които се състезават в международния конкурс. Тази година предложенията са 12. Става въпрос за първи или втори игрален пълнометражен проект. На това издание ще видим предложения от  България, Великобритания, Германия, Еквадор, Аржентина, Израел, Киргизстан, Латвия-Исландия, САЩ, Молдова и Румъния ще се борят за Голямата награда, която се връчва за 11-ти път на София Филм Фест.

„Oh Boy” (Германия), първи филм на на режисьора Ян Оле Герстер, разказва за едно момче на име Нико (Том Шилинг), което все още е на двайсет и… решава да напусне колежа и да живее „за мига”. Докато се разхожда из безсънните улици на Берлин, той с тихо любопитство наблюдава как хората се справят с ежедневието. Един ден всичко неочаквано се променя и Нико е принуден да се справи с последствията от бездействието си...

Копродукцията от Еквадор и Аржентина „Порцелановият кон” е кинодебют за режисьора Хавиер Андраде, и разказва за безгрижния живот на младежа Пако Чавес в крайбрежно еквадорско градче. Пако има тайна любовна връзка с бившата си приятелка от гимназията Лусия. По-малкият му брат Луис е пънк-рок музикант и има сериозен проблем с дрогата. Една вечер Пако и Луис се опитват да откраднат порцеланова фигура на кон, да я заложат и с парите да си купят дрога. Баща им ги залавя на местопрестъплението, тримата се сбиват, а след инцидента животът на братята се променя завинаги...

„Дай плячката!” (САЩ) на режисьора Адам Леон е градска история за двама млади художници Малкълм (Тай Хиксън) и София (Ташана Уошингтън) в Ню Йорк. Тийнейджърите от Бронкс са посветили живота си на рисуването на графити. Когато конкуренти от Куинс развалят последния им шедьовър в уличното изкуство, Малкълм и София решават да си отмъстят, като изрисуват едно от емблематичните места в града. За да осъществят своя план, те се нуждаят от 500 долара – сума, която за тях е цяло състояние. Малкълм и София попадат в атрактивно приключение, което включва набавяне на спрейове на черно, нелицензирани магазини за вино, откраднати кецове, жици и красивата огърлица на богаташко момиче. Артистичният тандем се превръща в най-известните автори на графити в града.

Дебют на режисьора Нурбек Еген е и копродукцията на Русия, Киргизстан, Франция и Великобритания. Филмът „Празен дом” е впечатляваща и автентична картина за живота в пост-съветското общество, в който традиционните социални и морални ценности са на изчезване. Асел (Марал Койчукараева) се премества при Султана – местен тузар с най-голямата къща града, която за бедната Асел, израснала в коптор с вечно пияния си баща, е нещо като царски палат. Младата жена не обича Султана, но се стреми към по-хубав живот. Тя има любовна връзка с Марат, от когото очаква дете. Асел се омъжва за Султана и заминава за Москва, за да направи аборт. Там се забърква с гастербайтери, започва работа при един новобогаташ и му става любовница, решава да продаде нероденото си дете на заможна французойка, заминава заедно с нея във Франция, ала там разбира, че жената е психично болна. Точно тогава се ражда бебето…

„Чест” (Великобритания) е дебют в режисьорското поприще на нашумелия писател Шан Хан по собствения му роман, заснет в Западните квартали на Лондон. Завладяващият трилър разказва историята на Мона – млада британска азиатка (Ейша Харт), за която родителите й смятат, че е в неизвестност, докато не научават за плановете й да избяга с приятеля си. В отчаян опит да спасят честта на семейството, майката и по-големият брат на Мона наемат опитен „ловец на глави” (Пади Консидайн) да я открие и да я върне в къщи. За своя филм Шан Хан споделя, че преди да се захване със сценария е имал желание „да напише история, която разисква темите за любовта, честта, предателството, отмъщението и семейството” и в никакъв случай не е искал да звучи „поучително”, напротив – стремял се е филмът да бъде максимално автентичен и зрителски ориентиран.

Съавторът на сценария на „Бютифул” (фестивалния хит на Алехандро Гонсалес-Иняриту) Армандо Бо дебютира като режисьор с филма „Последният Елвис” (Аржентина). В историята пулсира онази страст, с която е известна музиката на Краля на Рока. Един аржентински имитатор на Елвис на име Карлос Гутиерес (Джон МакИнърни) притежава впечатляващ глас и... съвсем обикновен живот – работи на поточна линия в завод, разделил се е с жена си и малката си дъщеря Лиза Мари. Неочаквано Карлос е принуден да се пребори с изпитанията, пред които го поставя реалността – трябва да понесе отговорността да бъде сериозен баща и да се опита да следва мечтите си в образа на Краля. Определено силен коз във филма е факта, че МакИнърни се справя много добре с музикалните предизвикателства и освен драматичната история, песните на Елвис се превръщат в силен магнит за феновете на легендата.

Също така в конкурса влизат "Джулай" (България) на Кирил Станков, "Месец в Тайланд" на румънеца Паул Негоеску, "Мона" (ЛАтвия-Исландия) на Инара Колмане, "Панахида" - копродукция на Германия и Молдова, с режисьор Ана - Фелиция Скутелнику. Тук са още "Шакрия" (Израел-Франция-Германия) на Ами Ливне и режисьорския дебют на оператора ни Емил Христов "Цветът на хамелеона".


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
0
 
! Отговори
sulio преди 11 години
T.e da ochakvame porednia parad na chekiata maskiran kato festival deto balamite lapat muhite a Kita palni djobove...