Напролет строят Северната скоростна тангента

Фандъкова обсъди два големи проекта с шефа на Пътната агенция
31
Напролет строят Северната скоростна тангента
Снимка: архив, БулФото

Изграждането на Западната дъга на Околовръстния път и Северната скоростна тангента са обсъдили днес кметът на София Йорданка Фандъкова и председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков на среща в Столичната община.

Фандъкова е посочила, че общината е разработила идейните проекти и е извършила градоустройствените процедури по одобряването на плановете.

Инж. Стефан Чайков е информирал кмета на София, че е получено уведомление от ЕК, че апликационната форма за проекта Западна дъга на Софийския околовръстен път е определена за допустима.

Строителството на първия участък, който се изпълнява в момента по договор, трябва да приключи през юли. Неговата дължина е 3,009 км, съобщиха от общината.

За втория участък - от р. Какач до Северната скоростна тангента, процедурата за избор на строител е прекратена в края на септември миналата година. Решението за прекратяването й е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и ВАС. Заседанието на ВАС е насрочено за края на януари.

Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор номер 4 на трансевропейската транспортна мрежа, който свързва Видин с Кулата.

Чайков е информирал столичния кмет, че до края на януари предстои да подпише договорът за изграждане на Северната скоростна тангента. Дължината на отсечката е 16.54 км. Строителните дейности ще започнат през пролетта и трябва да приключат до края на 2015 година.

Проектът ще се финансира от ОП "Регионално развитие". В момента АПИ подготвя документите за подписване на договора с консорциум "ХПВС-ССТ". Стойността му е 149 999 999 лв. без ДДС.

Северната скоростна тангента е обект от изключително значение за София и страната, тъй като в нея се пресичат едни от най-важните пътни връзки на страната - АМ "Тракия", "Хемус", "Люлин" и пътят София - Калотина. Предвижда се изграждането на 19 съоръжения, три големи пътни възела.

На срещата в Столичната община Фандъкова и Чайков са решили с цел по-добра координация между институциите да бъде създадена работна група с експерти от общината и АПИ, която да следи за изпълнението на големите и важни за столицата пътни инфраструктурни проекти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен 1 преди 10 години
До Анонимен90 ст. на кв. м. на обещетените
28
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Само да не я строят както строиха Тракия и Люлин по времето на Гагаузов с Батко и Братко.
27
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Смешно е че чак сега се случва този проект. Не може най-натоварения и единствен път който ни е връзката между изтока и запада минаващ през столицата да прилича на коларски (клошарски). Дадоха се преоритети на южната дъга пак за да обслужим интереса на някои хорица заради чиито бизнес сгради сега се строи и метро. Отчуждаваха се парцели на невероятни цени само за да забогатеят определени люде, а лицето ни за пред преминавящите прилича лунен пейзаж с целия този трафик. Това е
26
0
 
35
 
! Отговори
RAM. преди 10 години
Преди около 1000 години през този път кръстоносците са минавали набавя ли са си сила почивайки за ден два и са продължавали след това към местата божи.Този път намира своята реставрация чак сега.
25
0
 
35
 
! Отговори
RAM. преди 10 години
Този път ще промени облика на района през който преминава.Очаквам да се строят молове ,бизнес комплекси и др. Как си представяте най-натоварената отсечка 4 международни коридори и градска магистрала да остане така просто в нивата като скоростен път.Лъжа която ще се продава скъпо.Ще построим и ще видим!Общината да изкупи евтино земите на 500 метра от този път дори ако може просто да ги превземе ако може и без пари сега.
24
0
 
36
 
! Отговори
Х преди 10 години
Чайки,свинари,овчари,фандъци-голяма работа,че и софиянци.Вземете се в ръце,щото ще драйфам.
23
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Те провинциалистите комплексари ще ви го туратт за пореден път като ви покажат среден пръст на изборите. А вие продължавайте да си благоустройвате "столицата".После пак ще се чудите как да задължавате насила хората да ви избират.
22
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Естествено е, че цената ще е около 9 млн лв на км, то магистрала Тракия беше договорена доста по-отдавна, те цените да не са статични? Преди 6-7 години всичко беше по-евтино даже и строежите! Освен това, важен е и теренът: ако е труден за обработка, естествено е че цената ще се качи. При магистрала Тракия теренът не беше един от най-трудните, доста полегат и сравнително лесен за работа, така че докато не се видят повече детайли, не може да се каже конкретно дали е добра цена 9 млн лв/км или не
21
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ех че провинциалисти комплексари има тук. Хайде малко по-реално гледайте на нещата, та това е столицата на вашата държава също. Ако толкова не ви харесва си отидете обратно по родните места. Сега по същество: добре, че Фандъкова се е нагърбила това, както и с други проблеми, никой друг кмет през последните 25 години не е направил толкова, колкото тя. Но има страшно много за правене това е проблема, не са едно или две неща да се оправят и си трябва доста време и пари. Дано така да бъде и занапред
20
9
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
затова оправят шопския гьол, за да заприлича поне малко на столица и за да не стане Търновград никога столица
19
8
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ще има избориподмазват се на шопята
18
1
 
44
 
! Отговори
1 преди 10 години
За тия дето не са от София,дишайте спокойно.Тези ремонти не се правят с държавни пари,а са с общински.Тъй че никой не взима от вашите джобове.Друг е въпросът,че се правят пътища които са в интерес именно на хората от провинцията.Защото мен като софиянец ме интересуват улиците на София,а не входовете към града да са удобни за прииждащите насам. Или метрото да стига до Перник,та да се пълни с все повече и повече хора от други градове.
17
0
 
37
 
! Отговори
Бабадуга друга преди 10 години
Значи "Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор номер 4 на трансевропейската транспортна мрежа, който свързва Видин с Кулата." Пълен смях - да каже някой от костинбродско магистралата Люлин как ще стигне Монтана да да има надежад и до Видин. Тук някой пита за тунела Шипка - сигурно "Люлин"ще минава за Видин оттам. А бе пълен миш-маш ще бъде без тунел под Петрохан и пълен македонски гаф.
16
1
 
36
 
! Отговори
nedkodd преди 10 години
Чайкуф а магистрала Русе - София кога??? Ела докладвай на кмета на Русе.
15
8
 
49
 
! Отговори
Хахото преди 10 години
До Анонимен 14Е къде да е - в обезлюдената провинция ли!? Така или иначе всички се тъпчете в София, та поне да се прави нещо, че то това преселение изисква и инфраструктурни промени.
14
17
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Всичко само в София.Аман.
13
13
 
73
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Фандъкова е последният светъл лъч в БГ
12
1
 
47
 
! Отговори
69 преди 10 години
Консорциум "ХПВС-ССТ", в което влизат "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас" и "Водстрой 98" -Кой кум ,кой сват кой на премиера брат?
11
2
 
40
 
! Отговори
Боряна Ангелова преди 10 години
Нивите се изкупуват по 0.80 ст за кв.м.
10
6
 
38
 
! Отговори
glavbulgarstroi преди 10 години
nqma strashno za 2 godini shte izgradime 16 km otsechka i 3 nadleza do 3000 godina vsichki patishta v bg shte sa ok