Модернизация: Новите стари швейцарски трамваи тръгват из София

До края на годината ще бъдат доставени общо 28
24 апр 2017 13:20, Красимир Ангелов
220

Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Четири швейцарски трамваи започват да се движат от днес, 24 април 2017, в София. Те ще заменят остарелите трамваи по линия 8 от Съдебната палата до "Люлин".

Заместник министър-председателят по европейските фондове Малина Крумова, кметът на София Йорданка Фандъкова и посланикът на Швейцария Денис Кнобел ще бъдат първите пътници на един от зелените трамваи.

Още по темата

Трамваите, които тръгват в София от днес, са първите от общо 28-те, които идват от Базел в София по линия на проект, подкрепен от Българо-швейцарската програма за сътрудничество.

Съвсем наскоро бе доставена и втората партида от осем трамвая, като и те скоро ще бъдат част от трамвайния парк на Столичен Електротранспорт ЕАД. Първо обаче трябва да преминат техническа адаптация към софийската трамвайна система. До края на годината всичките 28 зелени, модернизирани трамваи ще се движат в София.

“Жителите на Базел, където трамваите се движеха доскоро, ги наричат шеговито „краставичките“ заради асиметричната им форма и зелен цвят“, заяви посланикът на Швейцария Денис Кнобел. "Надяваме се тези трамваи скоро да станат един от новите символи на София и на амбициите й да продължи обновяването на обществения транспорт и подобри качеството на въздуха, както и на кандидатстването й за „Зелена столица на Европа", допълни той.

Всички трамваи са модернизирани, с ниско-подова секция, която ги прави удобни за майки с детски колички и хора с ограничени двигателни възможности. Оборудвани са със системи за добро пътническо обслужване, които позволяват пестене на енергия и намаляване на шума. 

Проектът "Модернизирани трамваи за София" популяризира използването на обществен транспорт в българската столица, което води до по-малко задръствания, по-малко въглеродни емисии и по-добро качество на въздуха. Бюджетът на проекта възлиза на 3 милиона швейцарски франка, от които 85% е швейцарското финансиране.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


220
Още по темата: Швейцариятрамваи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
1
 
15
 
! Отговори
инж. Андреев преди 7 години
Не съм се возил в тях, но честно казано като визия ми допадат. И все пак да се говори за модернизация не е много коректно - по-скоро покупката е оправдана, ако става въпрос за някаква ретро експозиция по туристическо трасе. Да се движат в центъра също става.
112
0
 
24
 
! Отговори
zeus преди 7 години
До ПарцалевМай не схващаш проблема, с увеличеното на 1.60 билетче кметицата купува 27 годишни трамваи, в същото време властимащите си купуват само чисто нови луксозни коли с народна пара.
111
0
 
28
 
! Отговори
ист преди 7 години
Трамваите са втора ръка и зелени, защото българите не сме узрели за нови.
110
18
 
13
 
! Отговори
Парцалев преди 7 години
Возих се преди година на същите в Цюрих. Това е придобивка за София! А че на някой не му харесвали..си е негов проблем. В Мюнхен има няколко такива, още от времето на Хитлер, и са голяма атракция, обикаля по маршрут в квартал Швабинг, по пътя на пинакотеките и другите музеи. Никой не роптае,хората ги харесват! Изобщо не са скрап, и който не го оценя не е за София, а за селото от където е дошъл.
109
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
*** грозните ***...
108
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Наистина каква гавра!!!!!!!Те старите са по-хубави, върнете трамваите и рейсове с прозорци поне предпочитам ги пред тези душегубки където отоплението е пуснато когато не трябва до припадък или пък студът през лятото е непоносим.откъде взимате тези кочини по-лоши от 100 годишните
107
2
 
21
 
! Отговори
Горан преди 7 години
Швейцарските трамваи няма да направят от България - Швейцария!
106
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Модернизирани трамваи за София" с вид от преди 30 год.поне! Много интересно разбиране за модернизация в Софииска община! Определено взимат софиянци за ***!
105
1
 
15
 
! Отговори
старата песен... преди 7 години
само преди няколко години се потули един подобен скандал - Валентин Молов (ПЧБ) посредници в сделка м/у БДЖ и немски доставчик в конкурс за доставка на спални вагони. Бяха доставени ...найсе вехти, немски, "рециклирани" спални вагони на цена за два пъти по толкова нови.. и никой не обърна внимание, а бате Вальо си яде парите във Виена и се хили ехидно. Същото ще стане и с тези чирепи. Помнете ми думата. Въпрос на малко време е да се разбере кой измисли тази "сделка" да вземем швейцарския скраб..
104
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не съм пътувал все още лично в тия корнишони. Мога да кажа обаче, че новите трамваи, които се движат из София, напр. по линия 5, са доста удачни и удобни. Вътре е топло, сравнително запазено, има даже огромен часовник и аудиосистема, по която съобщават спирките. Освен това съм бил по метрата на някои градове в Европа и САЩ и нашето е направо луксозно в сравнение с повечето - там е мръсно, амортизирано, издраскано с графити, клошари скитат по станциит и влаковете и т.н. Нека сме честни поне.
103
8
 
1
 
! Отговори
До 89_ преди 7 години
А ти къде си ги видял и кога си се возил.,,Не казвай хоп,преди да си скочил" Така заклеймявахме,,всичко без да сме го видели и опитали повреме на социализма.Помниш ли старите трамваи или си малък.Хората висяха отвсички страни /без отпред/ на тройката/по време на мач на В.Левски.Важното беше и е да се придвижиш от точка А до точкаБ.,а какъв цвят ще е трамвая не етолкова важно.Но при всички случаи новите/вносни /трамваи които миналата година се внесоха са по удобни и по красиви.Ще видим и тези.
102
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Господа журналисти от ДНЕС.БГ, оставете тези трошки.Имаме гореща новина от последните минути - антимафиоти от спецзвеното Антикорупция са нахлули в сградата на КВЕР, иззели са цялата документация и са задържали членовете й, начело с шефа им Иван Иванов.
101
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Стъпалата са много високи и неудобни дори за здрави и млади хора. Не ми се мисли за тези с проблеми в краката и за по-възрастните столичани.Мотрисите са доста пораздрънкани и скърцат непоносимо при скорост над 5 км / час
100
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Споко бе, верно че отвън са много грозни.Но пък ако знаете вътре колко по-грозни са.Това отвън ще ви се види направо красиво.
99
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Фандъкова как не те е срам !Такава тежка гавра със софиянци !
98
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Трамваите са много грозни отвътре. Изтърканата дамаска на седалките е боядисана с кафява блажна боя. Прозорците и вратите не са уплътнени. Вратите специално нямат никаква пневматика или ако са имали такава преди 50 години вече не работи.Тряскането на вратите при отваряне и затваряне може да докара стрес или инфаркт на някой с по-слаби нерви.Обаче Фъстъкова е доволна - попълнила е личната си сметка с още няколко стотици хиляди евра.
97
6
 
3
 
! Отговори
до до 37 преди 7 години
е па като е жълт по леко ли вози, да му се не знаем аз искам климатик да има в кюмбето и да вози меко и ми е все тая дали е жълто или пембяно. Дедовия ти като се е возил на жълто кюмбе дай сега всички на жълто да се возим
96
3
 
18
 
! Отговори
Виктор преди 7 години
Хората мислят магнитни влакове и самоуправляващи се автомобили а ние тук мъкнем 30 годишни ламарини, които са ни дарени от съжаление...
95
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Плювате Тодор Живков, ама по негово време България произвеждаше и то не само трамваи. Пестяха се пари на народа, а в същото време работниците в заводите имаха работа и достойни заплати. Не работеха като сега за жълти стотинки на разни чужди робовладелци.Но сами си го пожелахте. Сега си опъвайте каиша и си трайте.Работете за по 500 лв, яжте по веднъж на ден и се радвайте че имате целогодишно банани.Другото не е важно.
94
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ще пътуват към Люлин - Я ! няма да пътуват към Симеоново и Драгалевци защото не се връзват архитектурно с милионерските палати там на властимащите крадци .