Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!

Столичани ще сменят автобус и метро с един билет до две години и половина
11 май 2017 07:00,
213
Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!
Снимка: архив "Булфото"

В дните, в които въздухът в София е много мръсен, ще се налага да оставяме автомобилите и да се придвижваме с градския транспорт. Той пък ще бъде безплатен.

Това реши транспортната комисия в Столична община вчера, като прие програмата за управление на качеството на атмосферния въздух в София.

Новите разпоредби ще са поредните мерки в битката срещу мръсния въздух в столицата. Заради това в дните с повишени нива на замърсяване се предвижда градският транспорт да бъде безплатен, а придвижването с автомобили да бъде ограничено, съобщи БНТ.

Транспортната комисия в Столична община реши още в София да се въведе зона, в която автомобилите да не могат да се движат с повече от 30 км/ч. Това ще е така наречената "успокоена зона4 и тя ще е задължителна за някои от районите на столицата.

Още по темата

До края на лятото ще бъде готова и система за ранно предупреждение на столичани при прогнонза за очаквано превишаване на нивата на фините прахови частици във въздуха.

София предвижда до две години и половина да се въведе промяната в таксуването на пътниците в градския транспорт. Тогава столичани ще могат да пътуват с един билет в повече от едно превозно средство. Това ще стане след въвеждането на електронна система за таксуване в Градския транспорт.

Това означава, че ако си купим билет от автобуса с него след това ще може да се качим в трамвая, тролея или метрото, обясни шефът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров.

Все още обаче няма взето решение за това как ще се отчита цената на пътуването – дали според изминатото разстояние или почасово.

Сигурно е вече, че електронните билети и картите ще може да става чрез компютър и телефон.

В петък се очаква да бъде обявена обществената поръчка за избор на изпълнител на електронна система за таксуване в Градския транспорт.

Последната година стойността на тикет-системата се увеличи рекордно от 20 на 88 млн. лева, а сега Столичната община удължи и времето за изпълнение от 18 месеца на две години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


213
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
99
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А кога ще измият улиците? Кога ще глобят строителните фирми за замърсяванията около строежите? Точно колите пък не са най-големия замърсител. Включвам се в протестите веднага, докате не изметем тази ***, бълваща подобни *** решения.
98
2
 
13
 
! Отговори
хахахахахаха преди 6 години
мн. интересно как ще се случи това. Явно на общинарите им се яде бой с камъни и то точноо преди общинските избори това... нагледахме се на малоумия...
97
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Картофкеееее, крайно време е да се гръмнеш! Безмозъчна и страхлива кокошка си. Да управляваш един град се иска честност, интелект, откритост, познания и никаква корупция. А краденето е основна функция в СО. Какво е направено за да е в интерес на тези които плащат данъците? Нищо и половина! Решения в интерес на фирми и групировки от които те печелят милиони. А качеството го няма в нищо. И най-лесното, забрани. И с това проблема се решава. Кокошко смотана, изчезни!!!!
96
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спирането на коли от движение ще намали замърсяването само с около 1-2% от максимално допустимите норми, т.е. това си е имитация на дейност. Ако искаме чист въздух трябва да се направят две неща. Първо да се забрани отоплението с твърдо гориво като най-голям замърсител и второ, да се мият улиците всеки ден, както беше преди години. Първото ще свали замърсяването 3-4-5 пъти през зимата, когато замърсяването е в пъти над нормите, а второто ще сведе замърсяването до минимални стойности.
95
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Как се лъжат хората, че колите замърсявали най-много? Първо чрез използването на средногодишни стойности, а не стойностите, когато замърсяването е над нормите или в пъти над нормите. Примерно, през декември и януари, замърсяването е примерно 4-5-6 пъти над нормите заради отоплението с твърдо гориво, но като го превърнеш в средногодишно излиза, че замърсяването от отоплението е доста ниско, защото през лятото не се отопляваме. При колите: колите се движат и вдигат прах от улиците и замърсяват.
94
2
 
22
 
! Отговори
Българин преди 6 години
Който е пътувал извън България, знае, че колите ни не са основният проблем. София е сравнително ненатоварен откъм автомобили град. По-големите замърсители и мерките срещу тях:1. Отоплението на твърдо гориво. Единствената възможна ефективна мярка е пълна забрана с предложение за компенсация.2. Строителството. Ако трябва - нови правилници и затегнат контрол за чисто строителство.3. Инфраструктура. Покрай строителството (т. 2), разбиването на улиците ще намалее драстично.Успех на инициативата!
93
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Софийска община пак чупи тъпометъра по некадърност! А какво разбират под мръсен въздух, тея гагаузи?? Може би сега въздуха е кристално чист?!?! Или под мръсен въздух се разбира когато наденем противогазите?!? Абе гледам и не вярвам на ушите си!
92
0
 
8
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Сещате ли се защо никога не публикуват данни кой точно замърсява въздуха на София, кога и колко? По поръчка на Столичната община един екип от учени от един столичен ВУЗ бяха направили едно изследване и стъкмили едни смехотворни резултат, за да бъдем успешно манипулирани. Все пак като ги комбинираме и направим някои преизчисления се оказва, че колите изобщо не са проблем, въпреки че в изследването към замърсяването от колите е прибавено и това от неизмитите улици в София, което е 2 пъти по-голямо
91
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако има приз за генериране на безумни идеи-наш Е!Всеки сам в колаДвигнаха билета за гр траснпорт, сега било мръсно-безплатно.Преди Кремиковци замърсявал, не, не съм, а сега няма Кремиковци, прахолякът е дори повече.Половин България живее в София и се чудим защо е толкова МРЪСНО..DD
90
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Замърсяването с ФПЧ е няколко пъти над нормите само в най-студените зимни дни, обикновено през декември и януари. какво от това, че ще спрат част от колите, когато през тези дни техния дял в замърсяването е пренебрежимо малък, примерно 1, 2 или 3%?!През юли и август, когато замърсяването е в нормите, над 70% от замърсяването с ФПЧ се дължи на неизмитите улици.
89
2
 
25
 
! Отговори
77777 преди 6 години
Това за максимална скорост от 30 км/час е върха на тъпoтaта. Тук правилото е просто - по-ниска скорост води винаги до по-голямо замърсяване по две причини. Първата е, че двигателя не работи в оптимален режим или по-точно трябва да работи в доста по-замърсяващ режим, а втората е, че така се увеличат задръстванията и свързаното с тях по-голямо замърсяване на въздуха, въпреки че колите не са голям проблем при замърсяването на София, където отоплението през зимата и неизмитите улици са решаващи.
88
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Браво, отлично!! Само да запитам, кой от СО ще ходи у Факултета или Орландовци и ще забранява на шведите да не горят гуми? Самоковската кралица ли? Ами по богаташките къщи които се топлят само с дърва и въглища, кой? Или там от страх никой никого няма закача. И какво, обикновения човек ще гърби и страда защото някой ще продължава да печели от газа, тока и горивата? Както винаги, болен здрав носи.
87
2
 
27
 
! Отговори
Некадърници преди 6 години
Некадърност и пак некадърност. Некадърници взимат решенията, придават им някакъв вид като за пред по-простите хора и давай през просото. Добре се знае, че през зимата, когато замърсяването е в пъти над нормите, замърсителя е отоплението с твърдо гориво, както и че през лятото, когато замърсяването в нормите, само 1/3 от замърсяването е заради двигателите на колите, а другите 2/3 са заради неизмитите улици и вдигащите се от тях ФПЧ от вятъра и всичко движещо се: пешеходци,коли,велосипеди,детски
86
4
 
6
 
! Отговори
До тъпира 112 преди 6 години
До АнонименХахаха хората ще си махнат колите , имаш ли завършен 8 клас, мозъкът ти го няма, избави ни от присъствието си. Ти си виновен за затъпяването на българския народ!
85
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ауууу, ами Баце как ще ходи на "работа" ако се спрат колите поради замърсен въздух? Пеша или с колело? Ами охраната как ще го пази? И те ли с колелета и щитове? Той ще върти *** в центъра-средата, те около него. Както трепери от страх да него севтоса некой негов "благодарен" бивш колега-бандюга, Баце трябва да решава. А Самоковската кралица която ако падне на софиянци ще види Свети Петър отблизо, тя как ще идва, с каруца ли? За бедняка може гъзобрък след гъзобрък. А за тези кво?
84
0
 
14
 
! Отговори
Испания преди 6 години
Морски град в Испания: 1,30? билет за градски транспорт, за тези с адресна регистрация в града -7? е годишната карта ,градинките се чистят всекидневно, главните улици се мият също всеки ден, правилата на пътя са наложени ,чрез контрол и налагане на солидни глоби( 90% дават предимство на пешеходна пътека, без светофар, преди още да си стъпил на платното, липсват клаксони и изнервени самоволни и безразсъдни шофьори
83
0
 
16
 
! Отговори
sante_dog преди 6 години
Сигурно е вече, че електронните билети и картите ще може да става чрез компютър и телефон.Ко? Ко каза, ко?
82
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А! В София имало замърсен въздух!?? Странно, управниците винаги разправят "нема, нема, всичко е в норма" от тиливизора.
81
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А защо не вземат от общината просто редовно да мият улиците и тротоарите?! И да не се оправдават, че имало паркирани коли! Обявява се график за всеки квартал и отделните му улици кога предстои миене и хората ще си махнат колите. От общината не виждат ли каква прах на облаци се вдига изпод метлите на тия от "временната заетост", ето това е прахоляка, който дишаме, малко вятър като духне и всичко е във въздуха.
80
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Браво добра инициатива. Все пак тя е за Нас. Ние се тровиМ и нашите деца !Държавата да помисли и някоя стратегия за леко финансиране при закупуване на Ел Кола.Като цяло държавата ще печели от тока, защото е производител. Има смисъл да влага всяка година малко пари за подпомагане на закупуване на такива коли.