Фандъкова: До 2020 г. очакваме да са пуснати всички 12 км метро

Състоя се церемония по отбелязване на 20 години от пускането на метрото
Обновена: 28 яну 2018 15:50 | 28 яну 2018 15:45,
79

Снимка: БТА

Вече 50% от изграждането на първия и най-тежък участък от третата линия на метрото - централния, са готови. Очакваме в края на 2019 г. и началото на 2020 г. да бъдат пуснати всички 12 км метро, които се строят в момента с 12 метростанции и с метрото да свържем Околовръстния път при Горна Баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър" в източната част. Това каза кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова по време на церемонията по отбелязване на 20 години от пускането на метрото в столицата, предаде "Фокус". 
Още по темата
"В момента подготвяме на първо място продължението на третата линия в посока кв. "Левски" - още 3 км, и в посока кв. "Слатина" и бул. "Цариградско шосе", каза още Фандъкова.

"Да си пожелаем на добър час. Проектът променя не просто средата, а и наземната инфраструктура. Всички знаят, че откъдето мине метрото, се изграждат нови булеварди, кръстовища, градинки. Затова хората очакват с нетърпение и единственият въпрос, който се задава, е "Кога и при нас?", отбеляза столичният кмет.

"Метрото е не само най-големият транспортен, но и екологичен проект за столицата", подчерта Йорданка Фандъкова. 

"Безспорно метрото променя града ни. Не можем да си представим в последните 20 години градът ни без метрото", заяви столичният кмет. 

Фандъкова отбеляза, че метрото е най-добрият и най-големият транспортен проект, който е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства, според ЕК. 

"Не можем да си представим развитието на града ни без метрото, не само по отношение на транспорта. Днес метрото заема 34% от градския транспорт, но това е и най-големият екологичен проект", добави тя.

"Днес отново имаме превишение на фините прахови частици. Сутринта, благодарение на много хора, беше направена добра организация и за първи път в София беше пуснат, след решението на Общинския съвет от четвъртък, в продажба "зеленият билет", заяви Фандъкова и добави, че първи желание да оставят автомобилите си имат хората с достъп до метрото, затова задачата им е строителството на метрото да продължи. 

"20 години след пускането на първия участък знаковият проект за метрото не спира, а продължава", подчерта Фандъкова.

"Имаме 2 метролинии и сме на средата на строителството на третата. Вълнуващо е 20 години след пускането на първия участък да можем да отчетем един от най-важните факти - знаковият проект за метрото не спира, а продължава. За мен това е най-важното от първия ден, в който станах кмет. Заявих ясно, че метрото ще продължи да се развива и се надявам всички да мислят така. Благодарна съм, защото получаваме огромна подкрепа това да се случва", каза Фандъкова.

"Днес ние строим по над 3 км на година и това е възможно благодарение на огромната финансова подкрепа, която получаваме от ЕК", заяви столичният кмет. 

Йорданка Фандъкова благодари и на българските правителства, които са подкрепяли проекта за метрото през всичките години със съфинансиране. Тя отбеляза, че темпът на строителство е възможен, благодарение на екипната работа между институциите. 

"Искам специално да благодаря на министър-председателя Борисов и в качеството му на кмет, който подготви заедно с екипа си проекта за втората линия и който вече като министър-председател в три правителства подкрепя изключително сериозно проекта за метрото", каза още Йорданка Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен"Последните 12 км. Това ли ще е ?"---Не, бе брато, няма да е само това! Виж коментар 4 ... :)
52
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не се научи Фандъкова, че няма квартал Слатина, а ж.к. "Христо Смирненски"!
51
3
 
8
 
! Отговори
Dyankov преди 6 години
Stiga deeee. Vsichki znaem, che MOMATA fAndukova kazva, govori i misli, tova koeto kaje Bateto... :D :D :D
50
22
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Браво Данче! Продължавай да работиш за доброто на София и не обръщай внимание на злонамерените ***. Те, за разлика от тебе, не работят за благото на България.
49
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До AndreshkoЛошокачествено свършената работа е лош навик останал от соца, когато безстопанственноста беше основен принцип..
48
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 38"Влаковете са рруски."-------Затова ли метрото е на загуба, както казва 32?
47
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
IMA LI HYAKOI VAZMOGNOST DA VKARA TAZI V ZATVORA DO KRAYA NA GIVOTA I.
46
7
 
19
 
! Отговори
Andreshko преди 6 години
Дп # 41 . Троловете не плюят по хубавите неща,а по краденето. Ако се строеше качествено нямаше вече да почнат ремонтите по метрото. Качествено направените пътища при тоталитаризма,продължават да функционират добре повече от 30 години,а окрадените Бокови магистрали на втората година почват ремонти,за това плюят троловете...
45
5
 
15
 
! Отговори
Andreshko преди 6 години
Това е каквото се построи и каквото се открадне ще е до 2020год.,а после няма какво да се краде в бедна България и ще трябва други да я оправят,защото крадците от Герб няма да искат да са във властта. Жалкото е ,че няма да бъдат и по затворите,защото ще са избягали с откраднатото на някои екзотични местенца,а 80-те % ще продължават да ду.хат су.пата...
44
7
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 2020 очакваме "шайката" да е по затворите
43
15
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До анонимен 32"Метрото губи по 130-140 милиона лева всяка година. До 2020 г. "--------А в Москва не губи ли?
42
23
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Метрото е доказателство за ползите които има България от ЕС. Затова тия които не обичат България не им харесва факта че метрото съществува и се разраства.
41
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 32"Метрото губи по 130-140 милиона лева всяка година. До 2020 г. "----------Ти какво предлагаш? Да увеличат цената на билета ли?
40
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 39Фалит защото Луканов слушаше САЩ и разреши свободна търговия с долари, но само САЩ печатат долари.
39
21
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щом бесепарските *** имат дебелоочието да плюят такова хубаво нещо като метрото, което реално съществува и е от полза за всички, може да се представите как лъжат за други по малко очивидни ниеща.
38
11
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българите под земята с билетче,а шведите в градския гратис .Евала на новата власт мисли за,,всички,, особено за шведите .
37
8
 
6
 
! Отговори
До 34 преди 6 години
Така свършиха парите и държавата задлъжня през 1989.И Луканов обяви мораториум.Нито СИВ нитоМИВ помогнаха.Така че ще му намерите колая ,другарю млади.Лошото е че няма да има,,тролски".Кво прай"те тогава? Ще търсите нов враг. и така до....................социалната пенсия.
36
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Влаковете са рруски.
35
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като спрат еврофондовете, България ще излезе от ЕС и ще влезе бързо в Евразийския. Англия излезе от ЕС и я рекетират.
34
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
След 2020 спират еврофондовете и започват евразийските фондове на вечната дружба !