Фандъкова: До 2020 г. очакваме да са пуснати всички 12 км метро

Състоя се церемония по отбелязване на 20 години от пускането на метрото
Обновена: 28 яну 2018 15:50 | 28 яну 2018 15:45,
79

Снимка: БТА

Вече 50% от изграждането на първия и най-тежък участък от третата линия на метрото - централния, са готови. Очакваме в края на 2019 г. и началото на 2020 г. да бъдат пуснати всички 12 км метро, които се строят в момента с 12 метростанции и с метрото да свържем Околовръстния път при Горна Баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър" в източната част. Това каза кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова по време на церемонията по отбелязване на 20 години от пускането на метрото в столицата, предаде "Фокус". 
Още по темата
"В момента подготвяме на първо място продължението на третата линия в посока кв. "Левски" - още 3 км, и в посока кв. "Слатина" и бул. "Цариградско шосе", каза още Фандъкова.

"Да си пожелаем на добър час. Проектът променя не просто средата, а и наземната инфраструктура. Всички знаят, че откъдето мине метрото, се изграждат нови булеварди, кръстовища, градинки. Затова хората очакват с нетърпение и единственият въпрос, който се задава, е "Кога и при нас?", отбеляза столичният кмет.

"Метрото е не само най-големият транспортен, но и екологичен проект за столицата", подчерта Йорданка Фандъкова. 

"Безспорно метрото променя града ни. Не можем да си представим в последните 20 години градът ни без метрото", заяви столичният кмет. 

Фандъкова отбеляза, че метрото е най-добрият и най-големият транспортен проект, който е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства, според ЕК. 

"Не можем да си представим развитието на града ни без метрото, не само по отношение на транспорта. Днес метрото заема 34% от градския транспорт, но това е и най-големият екологичен проект", добави тя.

"Днес отново имаме превишение на фините прахови частици. Сутринта, благодарение на много хора, беше направена добра организация и за първи път в София беше пуснат, след решението на Общинския съвет от четвъртък, в продажба "зеленият билет", заяви Фандъкова и добави, че първи желание да оставят автомобилите си имат хората с достъп до метрото, затова задачата им е строителството на метрото да продължи. 

"20 години след пускането на първия участък знаковият проект за метрото не спира, а продължава", подчерта Фандъкова.

"Имаме 2 метролинии и сме на средата на строителството на третата. Вълнуващо е 20 години след пускането на първия участък да можем да отчетем един от най-важните факти - знаковият проект за метрото не спира, а продължава. За мен това е най-важното от първия ден, в който станах кмет. Заявих ясно, че метрото ще продължи да се развива и се надявам всички да мислят така. Благодарна съм, защото получаваме огромна подкрепа това да се случва", каза Фандъкова.

"Днес ние строим по над 3 км на година и това е възможно благодарение на огромната финансова подкрепа, която получаваме от ЕК", заяви столичният кмет. 

Йорданка Фандъкова благодари и на българските правителства, които са подкрепяли проекта за метрото през всичките години със съфинансиране. Тя отбеляза, че темпът на строителство е възможен, благодарение на екипната работа между институциите. 

"Искам специално да благодаря на министър-председателя Борисов и в качеството му на кмет, който подготви заедно с екипа си проекта за втората линия и който вече като министър-председател в три правителства подкрепя изключително сериозно проекта за метрото", каза още Йорданка Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
12
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 2020 друг ще реже лентичката, а ще се возят само оцелелите в газовата камера София!
12
9
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тази защо не подаде оставка, вместо да лъже и маже?!
11
12
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
метрото е най-екологичният транспорт за столицата - Фандъкова не лъжи. да се задушаваме от газове под земята е екологично? трамваите са в пъти по екологични, а велоалеите още повече, но ти искаш да унищожеш и едното и другото, защото няма как да крадеш от него
10
7
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
живков хвърли милиарди за отбрана - и имахме танкове, ракети, армия;днес се хвърлят пак милиарди - а отбрана няма, всеки си влиза както иска
9
9
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ПРи мръсен въздух - плащаш зелене билетпри ужасно ниво на транспорта -билета поскъпва.Не, това не е кошмар. Ти живееш в София под управлението на Герб!
8
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фандъкова сега като пуснат Конвенцията ще те опипва джендъра Жозеф Дол?
7
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
абе добре че беше баи тошо че за 25г направи 300 метра тунели и проект иначе да сме доникъде......
6
15
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Метрото за сметка на магистралите в Северна Бг.
5
17
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много по-евтино беше с трамваите и БДЖ, но трябваше да се откраднат едни пари от СДС и ГЕРБ и да се разруши спомена за Живков.
4
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като завършим третия лъч на метрото, започваме с продължението на първия, от станция "Бизнес парк София", под баирите и язовир "Искър" до Самоков.Както върви, по 3 км на година, някъде към 2049 ще го завършим. И "специално" ще благодарим м-р предс. БМБ. :)
3
0
 
5
 
! Отговори
Soft преди 6 години
Rip bikea.
2
7
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
35 г. е мертото, когато Живков направи първият тунел под НДК но населението тогава не беше натъпкано само в София.
1
10
 
21
 
! Отговори
светото писание преди 6 години
докога мъжете ще слушаме жените в парламента?